Gå til innhold
Hundesonen.no

Kastrering

Anne

Recommended Posts

Skrevet

Som blir verre av å bli kastrert? Nope...-da må det isåfall være noe igjen, eller ha med miljøet hunden er i..

Det er faktisk ikke alle hunder som blir roligere når de blir kastrert... Viss en kastrerer hunden sin bare for å få den roligere, må en ikke ta det for gitt at den blir roligere!! Faren for kreft er stor viss hunden ikke får begge testiklene ned i pungen... Jeg har aldri hørt at det er fare for kreft viss begge er nede i pungen :? Og da mener jeg at det ikke er større fare for å få kreft der som andre steder... Jeg synes ikke det er rett å fjerne deler på hunden fordi den kansnje kan få kret, den kan få kreft alle steder i kroppen!! Og da mener jeg de hundene som har normalt utviklet testikler...

Skrevet

Det er faktisk ikke alle hunder som blir roligere når de blir kastrert... Viss en kastrerer hunden sin bare for å få den roligere, må en ikke ta det for gitt at den blir roligere!! Faren for kreft er stor viss hunden ikke får begge testiklene ned i pungen... Jeg har aldri hørt at det er fare for kreft viss begge er nede i pungen :? Og da mener jeg at det ikke er større fare for å få kreft der som andre steder... Jeg synes ikke det er rett å fjerne deler på hunden fordi den kansnje kan få kret, den kan få kreft alle steder i kroppen!! Og da mener jeg de hundene som har normalt utviklet testikler...

=D> =D> =D> =D> =D>

helt enig med du!!1

Skrevet
slutter hunden å  jokke på andre hunder hvis han blir kastrert? :roll:

Det spørs. Det jeg leste når vi skulle kastrere Aro var at ting som hunden hadde lært før kastreringen kunne fortsette som før. Men vet ikke om det gjelder bare for agresivitet overfor andre hunder...

Skal lete frem skrivene igjenn å legg ut linkene her...

Skrevet

Hadde ikke kastrert Diego selv om jeg ikke skulle brukt

han til utstilling og eventuelt Avl..

Men hadde han ikke fått begge tekstiklene ned i pungen

så hadde jeg jo seff gjort det..

Det jeg prøver å si at jeg hadde aldri kastrert Diego uten grunn..

Og iallefall ikke for jeg gikk ut ifra at han ble roligere..

Skrevet

Jeg synes ikke det er rett å fjerne deler på hunden fordi den kansnje kan få kret, den kan få kreft alle steder i kroppen!! Og da mener jeg de hundene som har normalt utviklet testikler...

Hvem sa det var snakk om testikkelkreft da? Statistikker sier klart og tydelig at ukastrerte/usteriliserte hunder/katter, har en ØKT risiko for å få kreft. Så enkelt er det. :wink:

Og det store flertall hannhunder som blir kastrert,roer seg ned jo, da de ikke har alle horomonene som herjer rundt i kroppen.

Skrevet

Hvem sa det var snakk om testikkelkreft da? Statistikker sier klart og tydelig at ukastrerte/usteriliserte hunder/katter, har en ØKT risiko for å få kreft. Så enkelt er det. :wink:

Og det store flertall hannhunder som blir kastrert,roer seg ned jo, da de ikke har alle horomonene som herjer rundt i kroppen.

Jeg oppfattet det som om det var testikkelkreft det var snakk om... Jo, mangen roer seg. Men de kan også dra med seg mangen av "uvanene" de hadde før de ble kastrert... Jeg mener bare at man ikke må ta det for gitt at hunden blir "drømmehunden" etterpå :wink:

Skrevet

AroSting.jpg

Bilde er tatt med mobilen... Men dette viser et godt alternativ for å slippe unna lampeskjermen... Viss stingene er bak da :wink: Aro ble snittet opp to plasser siden den ene lå igjenn i buken, hadde ca 10 sting...

Skrevet

hvorfor ikke prøve kjemisk kastrering først for å se om det blir noen forskjell? Man får en spryte hos vet og kan på den måten finne ut om det er hjelp i kastrering...

Skrevet
hvorfor ikke prøve kjemisk kastrering først for å se om det blir noen forskjell? Man får en spryte hos vet og kan på den måten finne ut om det er hjelp i kastrering...

En hund som jeg kjenner er like hypp på meg og Lissi (Jeg lukter Lissi) etter sprøyta

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...