Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord Hundeklubbs utstilling 20-21 januar 07

Bee

Recommended Posts

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hei sann

Vi kommer:)

Men lurer på overnatting og helst hytter.. trenger ikke å være helt i nærheten men ikke alt for langt unna heller.

Hytter som gjærne har litt str. siden vi er flere som reiser sammen og vil gjærne bo i samme hytte.

Tusen takk til alle som hjelper en stakkar Trønder:)

God Jul forresten

klem

Kristin :rolleyes::rolleyes:

Skrevet

Jeg skal mest sannsynelig stille en tispe sheltie valp også, blir hennes første valpehosw, så hun er ikke gammle jenta, så vi får se hvordan det går :lol:

Skrevet

Vi kommer, men blir bare CC jeg skal stille. Debuterer med Juniorklassen med egenoppdrettet tispe, spennende. Og deuterer med en valp 4-6 mnd.

Skrevet

Hadde planer om å stille Kelly på valpeshow der, men så har jeg glemt det helt! Noen som vet om det går ann å ettermelde der?

Skrevet
Jeg skal mest sannsynelig stille en tispe sheltie valp også, blir hennes første valpehosw, så hun er ikke gammle jenta, så vi får se hvordan det går :lol:

ooo, hvem hvem? (nyskjerrigheten slår tiligjen :lol:)

Skrevet

NEEEEI!!

Jeg har helt glemt at jeg er i Tyskland den datoen... Er det mulig!??

Da må jeg jo få noen andre til å stille Chessea. Jeg nekter å ikke stille henne, nå som jeg har betalt og greier... Så sykt deprimerende.. :)

Skrevet
jaja. jeg får vel "ofre meg" hehe:p

Ja, det MÅ du.. :) Fnis. Ellers må jeg be noen andre portis-folk stille udyret. Mamma nekter.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg skal være med for første gang med Tinka i junior klassen. Det er første gang for meg også, så jeg gruer meg veldig. Jeg får ta det med et smil, så går det vel bra..

Skrevet
Sande :blink:

Det går tog direkte fra Sande til Sandefjord:

- en gang i timen i hverdagene (XX.35)

- en gang i timen på lørdager fram til 14.35, da er neste 16.35, også går det sånn annenhver time utover kvelden.

- annenhver time på søndager fra 08.35 til 16.35, så går det hver time.

Fra Sandefjord til Sande går det tog:

- en gang i timen hverdager (XX.39)

- en gang i timen lørdager fram til 11.39, så annenhver time.

- annenhver time på søndager, fra 07.39 til 12.39, så en gang i timen fram til 21.39, som er siste toget.

Det gjelder fra 07.01.07, men jeg ville dobbeltsjekka, i tilfelle noe kommer opp. :)

Edit: Turen tar i underkant av en time.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...