Jump to content
Hundesonen.no

Hva gjør du når du ser en skummel film?

tuppetroll

Recommended Posts

Jeg har filmproduksjon som fag på skolen og vi skal lage en film med mye nærbilder til en gruppeoppgave. Vi har bestemt oss for å filme to jenter som sitter i en sofa og ser noe skummelt på tven. I den forbindelse trenger jeg tips til hvaslags fakter du har når du ser noe skummelt på tv. All hjelp mottas med takk :)

Jeg pleier å sette på de værste skrekkfilmene jeg har når jeg børster hund, jeg.. Kanskje en annen form for "avreagering" - man kan jo alltid bli veeeldig opptatt av en floke når det værste skjer på TV'n...

Ellers er jo en do-tur også alltid en mulighet.... :)

Men det mest reelle er vel som tidligere forklart - trekke opp bena i sofaen, krølle seg sammen og gjerne bli opptatt med noe annet (eller gjemme seg)..

Kan riktignok ikke skjønne hvorfor man gjør noen av delene - ingenting som hadde hjulpet hvis Jason hadde hakket ned døren din, liksom...

Susanne

Jeg holder alltid rundt en pute, og når det blir skummelt, eller jeg tror jeg vil skvette, gjemmer meg bak puten og titter forsiktig over puta.. Eller så kan jeg holde hendene foran ansiktet og titte mellom fingrene.. hehe.. Må jo liksom få med meg hele filmen, men det er som en beskyttelse å ha den puta der :)

Holder hendene forann øynene så gløtter jeg litt for jeg må jo se også :)

samme her :D er egentlig ikke noe vits i det, bortjsett fra at det går raskt å "gjemme seg" når det er noe skummelt som skjer :D

Når jeg var mindre krøp jeg alltid under bordet når det var noe som var skummelt.. :D;)

Men å hyle høyt å pælme puter over hele rommet er vel det det går mest i her :P Eller å skvette så forferdelig at jeg nesten treffet taket :P

Jeg ser en annen vei og spørr om det skumle snart er over :)

Ser nesten aldri skumle filmer, jeg har så lett å få mareritt etterpå :D

haha! Jeg også! :D Iallefall når jeg var liten, så fikk jeg mareritt av hver eneste lille "skumle" film.

Men hvis en film blir skummel så tar jeg beina opp i sofaen, vet ikke hvorfor. Og helst ha en pute eller en venn å holde i :D

-bena oppå sofaen.

-lukker igjen øynene,gløtter av og til(lukker kun igjen øynene når jeg tror det skjer skumle ting.

-fingra i ørene(så jeg ikke blir skremt av lyden)

-Koser meg med noe i munnen

-no drikke til

-fjernkontrollen i hånden (tillefelle jeg blir redd og må sette på pause med en gang!)

Det var faktan om meg når jeg ser skumle filmer ;);)

Jeg ser aldri skrekkfilmer alene, vi er en gjeng på 7 stykker, som ofte samles for å se film hjemme til noen, ofte er det skrekkfilmer som bli leid, og jeg elsker jo skrekkfilmer... Men likevel kan jeg ikke la være å hyle, ta beina opp i sofaen, holde foran ørene og ha pute foran øynene og spørre om hva som skjer samtidig ;)

Pleier å flytte alle tinga vekk fra meg og passe på å ikke ha noe i hendene eller på fanget.. Hvis det er en skvette film kommer jeg til å skubbe det vekk eller kaste det vekk hvis jeg har det på fanget. Jeg pleier også å holde veldig godt for ørene. Noen ganger får jeg helt vondt i finga.

Da jeg så på LOST engang, og hadde Truls(katten vår) på fanget, så skvatt jeg så fært at jeg fikk "kasta" han vekk... :)

Først har jeg trukket for gardinene så jeg skal slippe å se speilbildet mitt i vinduene når filmen er over..

Jeg trekker alltid bena opp i sofaen og baller meg inn i et pledd, klar med fjernkontroller til både tv og anlegg.. bare sånn i tilfelle.. :)

Trekker beina godt opp, holder gjerne en pute, og gjemmer meg bak fingrene når det blir for skummelt. Også skvetter jeg lett, og da gjerne med et lite hyl eller klynk.

Var på kino i dag og såg Fritt Vilt, og da satt jeg og sløret til med hendene, og noen ganger gjemte jeg meg helt og lukket øynene i tillegg. :-P

Jeg krøller beina under meg. Sitter aldri på enden av sofaen. Hmm. Har gjerne noe i fanget, som en pute elns. Kan "gjemme" meg bak henda og så bare se gjennom fingra, for da føles det mye tryggere. Når jeg skvetter så trekker jeg knærne opp mot haka veldig fort :)

Var på kino i dag og såg Fritt Vilt, og da satt jeg og sløret til med hendene, og noen ganger gjemte jeg meg helt og lukket øynene i tillegg. :-P

Hehe.. Jeg var også på kino å så Fritt vilt her.. så den forige helg jeg da. Jeg satt med beina over beina til jostein, så jeg slapp å ha de på gulvet, trakk meg ned i setet, og henda foran øynene. Men jeg ser alltid hele filmen, må bare holde hendene foran og så i mellom sprekkene, sånn i tilfelle jeg må "lukke igjen".

Jeg holdt på å sparke noen i bakhodet når vi så Fritt Vilt, huffda :rolleyes:

Ellers er jeg utrolig lettskremt av meg. Når det skifta "scene" fra inni hotellet og ut i den lyse snøen, så ble det såpass stor forrandring at jeg hylte til. Trodde det var noe skummelt jeg..

Så beina opp i sofaen og hendene foran ansiktet er mine greie når jeg ser skrekkfilmer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
    • https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...