Jump to content
Hundesonen.no

kvalm

~Marlene~

Recommended Posts

Posted

hva hjelper mot kvalme? jeg er så vannvittig lei av å gå rundt å være kvalm. det er så kjedelig! jeg vil bli frisk

;)

Hmmm,har ikke noe spesielt godt råd mot kvalme,men synes bare det var så koselig å høre fra deg igjen Marlene :lol:

Posted

Hmmm,har ikke noe spesielt godt råd mot kvalme,men synes bare det var så koselig å høre fra deg igjen Marlene ;)

:P tusen takk!=) kjempekosli og være tilbake, du må bare legge meg til på msn igjen henriette=)

[email protected] dere andre også!=)

Huffda..!

Jeg har alltid hørt at ingefær hjelper mot kvalme, verdt et forsøk? :lol:

God bedring!

jeg skal prøve det tusen takk :P

Posted

slenger meg på de som foreslår salt jeg!! no potetgull eller kjeks eller no sånt no! og gjerne cola ved siden av! pleier ihvertfall å hjelpe meg! :lol:

Posted

Hvis du går å er kvalm over lengre tid synes jeg du skal oppsøke legen og se om det er noe som ligger bak kvalmheten din.

Posted

slo meg også... jenter som er kvalmne = gravid :) men salt chips er jo godt og virker bra! men hvor lenge har du vært kvalm? du bør hvertfall gå til lege hvis det har vart lenge.. kanskje du jukser med maten?

Posted

haha nææææi! jeg har ikke vært kvalm hele tiden. jeg bare bæser, er bare snakk om en dag :) men jeg hater det uansett, jeg er aldri kvalm omtrent. men nå når jeg var kvalm fikk jeg ikke til å spy derfor måtte jeg ha noen råd :D

Posted

haha nææææi! jeg har ikke vært kvalm hele tiden. jeg bare bæser, er bare snakk om en dag :) men jeg hater det uansett, jeg er aldri kvalm omtrent. men nå når jeg var kvalm fikk jeg ikke til å spy derfor måtte jeg ha noen råd :D

Haha! Det var jo bra da! :D Skjønner at du måtte klage altså! Finnes ikke noe værre enn å være skikkelig kvalm! Blir som en liten unge jeg da! Alt er bedre! :D

Posted

Hvorfor det?? Alle jenter som er kvalme er liksom gravide med en gang? Nei for noe tull. <_< Blir så irritert, for alle sier det med en gang jeg feks. sier at jeg er dårlig en dag.. Argh! Like ille som at folk spør om jeg er gravid fordi jeg er mye trøtt eller har pondus.. <_< Man vet selv om man er i faresonen for å være gravid!

Det er nok sikkert omgangsyke. Da er man gjerne uggen og dårlig i fra en dag til mange dager. Matitoleranse kan også skape kvalme. Hvis du feks. drikker mye melk og melkeprodukter og du er melkeintolerang. Du kan hvis det vedvarer over en lengere tid, ta kontakt med legen. Lykke til og god bedring.

Posted

Hvorfor det?? Alle jenter som er kvalme er liksom gravide med en gang? Nei for noe tull. <_< Blir så irritert, for alle sier det med en gang jeg feks. sier at jeg er dårlig en dag.. Argh! Like ille som at folk spør om jeg er gravid fordi jeg er mye trøtt eller har pondus.. <_< Man vet selv om man er i faresonen for å være gravid!

Det er nok sikkert omgangsyke. Da er man gjerne uggen og dårlig i fra en dag til mange dager. Matitoleranse kan også skape kvalme. Hvis du feks. drikker mye melk og melkeprodukter og du er melkeintolerang. Du kan hvis det vedvarer over en lengere tid, ta kontakt med legen. Lykke til og god bedring.

bra det er noen som er enig med meg. :)

Litt lei av folk som slenger ut med kommentarer om "har du mensen" om man er i litt dårlig humør en dag, eller begynner å bli lei. Det ble ot. men måtte bare :D

Men om det kun var en dag så ikke bry deg om det. Spis en banan SAKTE, tygg godt, og drikk "død" cola :D Det hjalp for meg i høst når jeg var på helgekurs :D Kanskje noe salt noe også...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...