Gå til innhold
Hundesonen.no

kvalm

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

hva hjelper mot kvalme? jeg er så vannvittig lei av å gå rundt å være kvalm. det er så kjedelig! jeg vil bli frisk

;)

Hmmm,har ikke noe spesielt godt råd mot kvalme,men synes bare det var så koselig å høre fra deg igjen Marlene :lol:

Skrevet

Hmmm,har ikke noe spesielt godt råd mot kvalme,men synes bare det var så koselig å høre fra deg igjen Marlene ;)

:P tusen takk!=) kjempekosli og være tilbake, du må bare legge meg til på msn igjen henriette=)

[email protected] dere andre også!=)

Huffda..!

Jeg har alltid hørt at ingefær hjelper mot kvalme, verdt et forsøk? :lol:

God bedring!

jeg skal prøve det tusen takk :P

Skrevet

Hvis du går å er kvalm over lengre tid synes jeg du skal oppsøke legen og se om det er noe som ligger bak kvalmheten din.

Skrevet

slo meg også... jenter som er kvalmne = gravid :) men salt chips er jo godt og virker bra! men hvor lenge har du vært kvalm? du bør hvertfall gå til lege hvis det har vart lenge.. kanskje du jukser med maten?

Skrevet

haha nææææi! jeg har ikke vært kvalm hele tiden. jeg bare bæser, er bare snakk om en dag :) men jeg hater det uansett, jeg er aldri kvalm omtrent. men nå når jeg var kvalm fikk jeg ikke til å spy derfor måtte jeg ha noen råd :D

Skrevet

haha nææææi! jeg har ikke vært kvalm hele tiden. jeg bare bæser, er bare snakk om en dag :) men jeg hater det uansett, jeg er aldri kvalm omtrent. men nå når jeg var kvalm fikk jeg ikke til å spy derfor måtte jeg ha noen råd :D

Haha! Det var jo bra da! :D Skjønner at du måtte klage altså! Finnes ikke noe værre enn å være skikkelig kvalm! Blir som en liten unge jeg da! Alt er bedre! :D

Skrevet

Hvorfor det?? Alle jenter som er kvalme er liksom gravide med en gang? Nei for noe tull. <_< Blir så irritert, for alle sier det med en gang jeg feks. sier at jeg er dårlig en dag.. Argh! Like ille som at folk spør om jeg er gravid fordi jeg er mye trøtt eller har pondus.. <_< Man vet selv om man er i faresonen for å være gravid!

Det er nok sikkert omgangsyke. Da er man gjerne uggen og dårlig i fra en dag til mange dager. Matitoleranse kan også skape kvalme. Hvis du feks. drikker mye melk og melkeprodukter og du er melkeintolerang. Du kan hvis det vedvarer over en lengere tid, ta kontakt med legen. Lykke til og god bedring.

Skrevet

Hvorfor det?? Alle jenter som er kvalme er liksom gravide med en gang? Nei for noe tull. <_< Blir så irritert, for alle sier det med en gang jeg feks. sier at jeg er dårlig en dag.. Argh! Like ille som at folk spør om jeg er gravid fordi jeg er mye trøtt eller har pondus.. <_< Man vet selv om man er i faresonen for å være gravid!

Det er nok sikkert omgangsyke. Da er man gjerne uggen og dårlig i fra en dag til mange dager. Matitoleranse kan også skape kvalme. Hvis du feks. drikker mye melk og melkeprodukter og du er melkeintolerang. Du kan hvis det vedvarer over en lengere tid, ta kontakt med legen. Lykke til og god bedring.

bra det er noen som er enig med meg. :)

Litt lei av folk som slenger ut med kommentarer om "har du mensen" om man er i litt dårlig humør en dag, eller begynner å bli lei. Det ble ot. men måtte bare :D

Men om det kun var en dag så ikke bry deg om det. Spis en banan SAKTE, tygg godt, og drikk "død" cola :D Det hjalp for meg i høst når jeg var på helgekurs :D Kanskje noe salt noe også...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...