Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase skal du ikke ha?


Wheaten terrier

Recommended Posts

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

En rase med masse jakt innstinkt er nok det som står lavest for meg... rett og slett fordi jeg ALDRI kommer til å jakte, og det kommer ikke kjæresten min til å gjøre heller :D

Så en gordon setter, elg hund o.l er nok utelukket or meg... selv om de er utrolig flotte :D

Det er faktisk ingen hunder jeg ikke ville hatt på grunn av utsene!

Finner alltid noe søtt, flott, nydelig i alle raser jeg :D (det var diplomatisk sagt det :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer... ikke for at den er stygg eller noe, men har ikke så god erfaring med de. Selvfølgellig fins det vakkre, flinke og kjempesnille Schæfre også, Jeg kjenner faktisk et par av den typen også, men grunnet tidligere erfaringer så er ikke det hunden for meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chi.. syns de er altfor små. kanskje det er litt teit sagt, men føler de små beina skal knekke..

Eller så ville jeg ikke hatt bedlington terrier.

Sikkert noen andre raser også men kommer ikke på noen i farta..

Vicky : Jeg elsker bulldogger.. :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHAR PEI for f !

ååå neimen de er jo såååå søte, kjenner til en som driver med rasen.

Nei jeg kunne så absolutt ikke tenkt meg nakenhunder uansett hvor de komifra omde er kinesisk eller mexikansk(sorry folkens men her i huset skal hundene ha pels :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor så mange ikke vil ha terrier, okei, de er stae, men er for min del storfornøyd med min wheaten :D

Jeg vet egentlig ikke hvilke raser jeg ikke kunne hatt, chihuahua ville jeg nok ikke hatt, men jeg kan ikke garantere, noen liker jeg ikke utsenede på, men vet jo ikke gemyttet deres, siden jeg ikke har møtt dem...

Tror ikke jeg kunne hatt en borzoi eller en mynde som må løpe mye, ikke kan mosjonere fritt uten å jage, og er helt reservert ovenfor fremmede, er mitt inntrykk av noen mynder (ikke alle)

Og pekigeseren står også ganske lavt på min liste ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kunne hatt en borzoi eller en mynde som må løpe mye, ikke kan mosjonere fritt uten å jage, og er helt reservert ovenfor fremmede, er mitt inntrykk av noen mynder (ikke alle)

Hvem har innbilt deg noe så inni gamperæva teit? Hehe... neida.. mange av myndene trenger å løpe, men man kan jo fint holde dem uten at de må jage deg rundt på lekeplassen for å trimmes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedlington terrier. Ser ikke skjønneheten i den rasen. Selvfølgelig, hvis jeg hadde blitt kjent med en bedli. terrier, da hadde jeg vel forandret mening...

Off ja.. Enig.. Ville absolutt ALDRI hatt en slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddel er ikke bra... bare fælt :D Liker overhodet ikke utseendet og føler at de gneldrer etter alt og alle. Vet lite om rasen, så skal ikke være for bombastisk, men én ting er sikkert... Jeg liker dem ikke!

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puddel er ikke bra...  bare fælt :D  Liker overhodet ikke utseendet og føler at de gneldrer etter alt og alle. Vet lite om rasen, så skal ikke være for bombastisk, men én ting er sikkert... Jeg liker dem ikke!

Eirik

Jeg har aldri møtt en gneldrete puddel jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...