Gå til innhold
Hundesonen.no

Sliter med vekta til golden tispa mi


meg123

Recommended Posts

Jeg er kanskje litt negativ, men om det ikke er frekt så ville jeg gjerne hørt litt mer om planene til/om Emma og de nye eierne, hvordan alle parter ser på det osv...

Ikke for å være frekk tilbake,men det har vel egentlig ingen noe med! Jeg gjør det jeg mener er best for MIN hund,å hun er mitt ansvar,så du /dere for bare tro hva /du/dere vil :)

Til di som spurte om dette:

At jeg lagde en tråd å spurte om Emma trudde jeg helt ærlig var lovelig og helt greit...tydeligvis ikke. Jeg har svart på nesten alle innlegg jeg har fått i denne tråden. Mange av rådene har vært veldig nyttig! Men noen visste jeg at ikke ville funke da det er grunner og ja jeg vet såpass om min egen hund ja! Bare syns hvis dere som peste alt for mye om å gi henne 4-5 liter for "fordi det var sååå sikre på at jeg drev med "dyremishandling" føler at dere kanskje har dømt litt for fort,og kanskje dere ikke er verdensmestere dere heller...Kanskje det faktisk ikke bare var det som var det rette..Men det driter vel dere i fordi dere skal bestandig ha rett i alt.

Takk .det var alt jeg hadde å si om den saken!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

det er jo greit å spørre selvfølgelig, men som jeg sa over så leser jeg det som blir skrevet og tolker ting utifra det!

Og dette er jo tross alt et forum! Hvis man ikke vil at andre blander seg/sier det man mener, så får man holde det for seg selv! Enkelt å greit! Sier det igjen, prøver ikke å være slem mot noen eller no, men må få lov til å si hva jeg mener!

Men Henriette har ikke spurt om råd ang. omplassering... så da er det ikke det hun vil at vi skal diskutere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan vet du at hun ar tenkt å "bytte" ut Emma og planlegger ny hund? Det at man er nysgjerrig på en rase betyr vel ikke at man nødvendigvis har tenkt å kjøpe første valpen man kommer over. Hvis folk oppfatter det sånn så er nok huset mitt snart fullt av hunder for jeg spør og graver om de fleste rasene :)

Ja tenk så mange hunder jeg hadde hatt nå da :P Jeg som har spurt om minst 3 raser her inne :P

Går faktisk an å tenke fremover i tid, evt spørre for andre osv osv. men folk tar litt fort beslutninger her, og tror de VET hvorfor den spør, der mange faktisk tar feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ikke for å være frekk tilbake,men det har vel egentlig ingen noe med! Jeg gjør det jeg mener er best for MIN hund,å hun er mitt ansvar,så du /dere for bare tro hva /du/dere vil :)

Til di som spurte om dette:

At jeg lagde en tråd å spurte om Emma trudde jeg helt ærlig var lovelig og helt greit...tydeligvis ikke. Jeg har svart på nesten alle innlegg jeg har fått i denne tråden. Mange av rådene har vært veldig nyttig! Men noen visste jeg at ikke ville funke da det er grunner og ja jeg vet såpass om min egen hund ja! Bare syns hvis dere som peste alt for mye om å gi henne 4-5 liter for "fordi det var sååå sikre på at jeg drev med "dyremishandling" føler at dere kanskje har dømt litt for fort,og kanskje dere ikke er verdensmestere dere heller...Kanskje det faktisk ikke bare var det som var det rette..Men det driter vel dere i fordi dere skal bestandig ha rett i alt.

Takk .det var alt jeg hadde å si om den saken!...

Med hånda på hjertet: ingen på forumet er verdensmestere..Synes du har stått bra på jeg...Du har gjort alt riktig og jeg skjønner godt at det er surt at folk blander seg bort i alt og skal vite alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår vi går tilbake til startinnlegget og lar dette med omplassering og nye raser ligge, det kan man evt ta i egnete tråder.

Minner om startinnlegget:

Emma-golden retriever,1 år veier nå 17 kg. Hun er 53 cm høy.

Hun har vært hos dyrlege å hun er ikke syk,bare veldig tynn.

Hun elsker alt som finnes av mat,og spiser alltid kjapt opp maten sin. Hun får ganske ofte bein og godbiter,men ingen ting hjelper. Hun går nå på høyenergiforet til Royal canin og det hr hun blitt fin i pelsen av,bra avføring osv,men hun legger ikke noe på seg av det unsure.gif Har prøvd mye forskjellig fortyper fordi hun slet veldig med magen når hun var liten,å nå er det fortsatt royal canin hun går best på.

Hun brukes til lp,å vi trener stortsett hver dag. Er på trening 1-3 ganger i uken. Går turer hver dag(men ikke lange ,pga min sykdom)+Hun får løpe på store gresssletter så lenge hun vil flere dager i uka,

Hun er ei veldigstressa tispe,så hun "går"jo av seg hele tiden liksom. Vil ikke at hun skal bli noe kjempetykk,men syns hun bør veie litt mer og det mente vetrinæren å.

Noen som har gode råd til meg hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunne til at den som skal ha Emma på prøve vet hvordan hun er, er at det er jeg som skal ha henne på prøve :)

Henter henne i hamar på vikingkipet og prøver henne til etter jul ca, om det funker, beholder jeg henne.

Alt er nøye planlagt, og Henriette vil nok få det bedre når hun ikke har dette på skuldrene.

Jeg hadde jo Doffen, som gjorde at jeg ble stressa, hadde mest lyst til å sette meg ned å gråte på kurs.

Donny har hatt problemer med undervekt og litt mage problemer.

Emma er en hund som fuker i hverdagen, hen bare ikke i leiligheten til Henriette, det kan vere hva som helst, en lyd, hva som helst.

Jeg er FULT klar over hva jeg tar på meg ja, gleder meg:)

MVH

Meg som skal hente Emma om 2 uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sitti å lest igjennom ALLE innleggene her...og GUD som jeg syns synd på Henriette...

Jeg fatter ikke at di som tror di er "bedrevitere" her inne TØR å åpne kjeften engang...

Først om fremst...

Henriette HAR prøvd det meste, og det har kommet frem fler ganger...

Dette med mer mat har hun forklart gang på gang i tråden at ikke funker på Emma...

Respekter det, og slutt å mas om dette!

Hun vet da vel hva som er best for sin egen hund?

Når hun har fått råd fra folk som faktisk er faglærte?

Jeg skjønner ikke at dere kan rakke ned på folk dere ikke engang kjenner..

At Henriette har valgt å omplassere Emma, støtter jeg fult ut...for det er tydelig at dette snart hadde tatt knekken på dem begge...Hverken Emma, eller Henriette har det bra...

Dette er Henriette sin hund, og at hun har valgt å omplassere henne har INGEN her inne noenting med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sitti å lest igjennom ALLE innleggene her...og GUD som jeg syns synd på Henriette...

Jeg fatter ikke at di som tror di er "bedrevitere" her inne TØR å åpne kjeften engang...

Jeg tror ikke du helt har skjønt poenget med et forum jeg...!

Ja jeg reagerer når hun tross alt har omplassert 3 hunder før Emma! Jeg sier det igjen jeg prølver ikke å være slem, men jeg reagerer på ting jeg leser og når det kommer fram på et forum så tar jeg meg den friheten at jeg kommenterer det!

Men jeg ønsker både Henriette og Emma lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du helt har skjønt poenget med et forum jeg...!

Ja jeg reagerer når hun tross alt har omplassert 3 hunder før Emma! Jeg sier det igjen jeg prølver ikke å være slem, men jeg reagerer på ting jeg leser og når det kommer fram på et forum så tar jeg meg den friheten at jeg kommenterer det!

Men jeg ønsker både Henriette og Emma lykke til videre! :)

Jo jeg har nok skjønt det nå etter mye "pepper" her inne selv :P

Men tilbake til topic...

At hun har omplassert 3hunder før...Det visste ikke jeg...Men legger meg heller ikke opp i det..

Folk må prøve å forstå at hun faktisk har prøvd det meste ang Em...Og at hun VET det ikke funker...

Tror dere ikke det her sliter ut begge 2?ikke minst Yaris...

Hunder forstår faktisk mer enn vi tror...

Og at hun har valgt å omplassere Em...det er hennes avgjørelse..og INGEN andres...!

Får håpe at Em får det bedre med seg selv dit hun kommer, og at Henriette endelig kan få "slappe av"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER ikke alltid at man vet hva som er best for egen hund, fordi man lett kan bli litt blind, eller ikke ha erfaring med akkurat det eller det området, kanskje ikke tenke på visse sider og så videre - og derfor spør man på et forum som dette. Noen av dere kjenner visst hverandre "på ordentlig" også, mens mange av oss andre kanskje forholder oss til akkurat det vi leser - og det inntrykket vi får da. Noen skriver "bedre" enn andre, det kan lett bli misforståelser når man ikke får frem alt med en gang etc, eller man får ikke med seg alle innleggene når det begynner å bli mange.... Men sånn er det.

Jeg svarte i sin tid på dette med adferd, og jeg ser jo nå at Emmas eier har tatt konsekvensen av sin situasjon - og tenkt på det beste for hunden. Sliter man litt sjøl og ikke kan gi en vanskelig hund nok, eller man kanskje havner i en ond sirkel, og man ser den kan fungere hos andre, så synes jeg det er et greit nok valg, dersom det skjer én gang. "Må" man omplassere hunder flere ganger, hadde jeg kanskje tenkt litt på hvor problemet ligger, om det ligger i egne valg, og om det er noe du kan gjøre der?

Så det jeg kanskje ville ventet litt med, var å hoppe på ny hund med en gang. Det virker, nå som jeg har tittet litt på dagboken din, at du og Yaris trives riktig så godt sammen? Hvorfor ikke "bare" ha ham en god stund nå? En hund ER faktisk "nok", det også... man må ikke ha flere...

Hygg deg gjerne med hundedrømmer, men tenk litt på din egen situasjon og ditt eget overskudd - og om ikke én hund faktisk holder en tid fremover? Orker du ikke så mye, så er det kanskje bedre å la alt det du orker komme én hund til gode - enn å måtte dele det på to?

Yaris er jo en flott hund, og kanskje han også kan trenge litt ro. Så kan du jo drømme om raser, men vente til ting har roet seg litt ned - og du får sett IRL hvilken raser som kan passe deg, og kanskje også snakke med hundefolk som kjenner deg om hvilken raser som passer deg og din situasjon best. Du trenger kanskje en stødig, trygg hund som ikke lar seg merke så altfor godt av hvordan du har det til enhver tid, men som er tykkhudet nok til å "tåle" litt - hvis du skjønner? De cavalierer vi har møtt, har vært hyggelige - men noen av tispene er veeeeldig myke. Men jeg vet ikke hvor lettpåvirkelige de er? Det er en søt rase!

Og kanskje du selv har godt av en pause, etter dette med omplasseringen av Emma, så du ikke "ser problemer" til enhver tid - men kan hygge deg med et godt og velfungerende hundehold, slik det virker som om du har det med Yaris. Det bør jo ikke ha noen hast, det er ALLTID en god hund der ute et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg reagerer når hun tross alt har omplassert 3 hunder før Emma!

Nå aner vel ikke du grunnen til hvorfor disse ble omplassert da,det er nok av grunner du ikke kan tenke deg en gang,så det synes jeg bare er for dumt å trekke inn. Men jeg står helt for valgene jeg har tatt,bare for å si det.

Men jeg ønsker både Henriette og Emma lykke til videre! :)

Jo takk....

Å bare som en opplysning skal jeg ikke ha en hund til ennå. Ja jeg skal ha en hund til,men ikke før alt det jeg mener er viktig er "på plass".

Å davelger jeg den hunden jeg mener er den rette for meg,å gjør alt for at det skal gå bra,akkurat som jeg har prøvd å gjøre for Emma!

Jeg har en hund(Yaris) som er helt utrolig flott og vi passer perfekt sammen,så det er ikke noe hast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare det som står på den gamle hjemmesida di om hundene du tidligere har omplassert! Det er vel ikke rart at folk reagerer på det? Du går jo offentlig ut med det! Jeg veit kun det jeg leser og er det noe annet du føler at du må forsvare, så er det bare å gjøre det! Men hvis du ikke vil si no mer så er jo det selvfølgelig helt greit, men da må jeg jo bare tolke ting slik jeg ser det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg syns det virker som dette er en nøye gjennomtenkt avgjørelse og den nye eventuelle eieren vet "alt" om hundens problemer. Da syns jeg vi skal prøve å gi Henriette litt fri for angrep. Nå er diskusjonen langt utenfor topic og over på grensen til personangrep. Og en fortsettelse av diskusjonen er det vel egentlig ingen som lærer noe av.

Jeg håper Emma får det godt og klarer å roe ned stresset sitt hos nye eier og at Henriette klarer å kose seg sammen med Yaris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virker som dette er en nøye gjennomtenkt avgjørelse og den nye eventuelle eieren vet "alt" om hundens problemer. Da syns jeg vi skal prøve å gi Henriette litt fri for angrep. Nå er diskusjonen langt utenfor topic og over på grensen til personangrep. Og en fortsettelse av diskusjonen er det vel egentlig ingen som lærer noe av.

Jeg håper Emma får det godt og klarer å roe ned stresset sitt hos nye eier og at Henriette klarer å kose seg sammen med Yaris.

Takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare det som står på den gamle hjemmesida di om hundene du tidligere har omplassert! Det er vel ikke rart at folk reagerer på det? Du går jo offentlig ut med det! Jeg veit kun det jeg leser og er det noe annet du føler at du må forsvare, så er det bare å gjøre det! Men hvis du ikke vil si no mer så er jo det selvfølgelig helt greit, men da må jeg jo bare tolke ting slik jeg ser det! :)

Det er ikke noe gale i å omplassere en hund.

Det du mener er da at hun skal beholde Emma, som stresser ekstremt i leiligheten?

Slik at hun ikke kommer til å legge på seg eller noe?

Jammen det var jo smart tenkt.

JEg diskuterte med en veldi god venn av meg som driver med Border Collie da jeg hadde problmer med doffen.

Det er ikke noe gale i å kvitte seg med en hund når det bare blir problemer med det.

Noe som ikke alle vet er jo at folk i gjetermiljøet ofte byttr hund, grunn, jo de går ikke samme for å si det på den måten.

JEg kunne beholdt Doffen jeg, gått rundt med konstant migrene pga stress av doffen, å jeg er ikke av de som stresser meg opp ofte.

Nei, her tror jeg den rette avgjørelsen er tatt, hun skal jo bare på prøve til meg, er det så gale da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gale i å omplassere en hund.

Det du mener er da at hun skal beholde Emma, som stresser ekstremt i leiligheten?

Slik at hun ikke kommer til å legge på seg eller noe?

Jammen det var jo smart tenkt.

Du må gjerne vise meg hvor jeg har skrevet at det er en dårlig idè å omplassere en hund, for jeg kan ikke huske det...! Selvfølgelig er det riktig å omplassere en hund som ikke har det bra, men når man må omplassere 4 (!!) hunder så er det kanskje ikke bare hundene det er no galt med! Prøver å skrive det på en måte uten å fornærme noen..

JEg diskuterte med en veldi god venn av meg som driver med Border Collie da jeg hadde problmer med doffen.

Det er ikke noe gale i å kvitte seg med en hund når det bare blir problemer med det.

Noe som ikke alle vet er jo at folk i gjetermiljøet ofte byttr hund, grunn, jo de går ikke samme for å si det på den måten.

JEg kunne beholdt Doffen jeg, gått rundt med konstant migrene pga stress av doffen, å jeg er ikke av de som stresser meg opp ofte.

Syns selvfølgelig at man skal se på det som er best for hunden, og det gjorde tydeligvis du, og Henriette. Men jeg reagerer når man omplasserer mange hunder på kort tid...

Nei, her tror jeg den rette avgjørelsen er tatt, hun skal jo bare på prøve til meg, er det så gale da?

Neida, det blir sikkert bra det, men jeg kan da ikke vite hvordan det kommer til å gå! Men så er det heller ikke min hund! Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er ikke noe gale i å omplassere en hund.

Det du mener er da at hun skal beholde Emma, som stresser ekstremt i leiligheten?

Slik at hun ikke kommer til å legge på seg eller noe?

Jammen det var jo smart tenkt.

JEg diskuterte med en veldi god venn av meg som driver med Border Collie da jeg hadde problmer med doffen.

Det er ikke noe gale i å kvitte seg med en hund når det bare blir problemer med det.

Noe som ikke alle vet er jo at folk i gjetermiljøet ofte byttr hund, grunn, jo de går ikke samme for å si det på den måten.

JEg kunne beholdt Doffen jeg, gått rundt med konstant migrene pga stress av doffen, å jeg er ikke av de som stresser meg opp ofte.

Nei, her tror jeg den rette avgjørelsen er tatt, hun skal jo bare på prøve til meg, er det så gale da?

.......... du måtte kvitte deg med Doffen fordi han stresset og var utilpass og så skal du påta deg en ny hund som sliter med de samme problemene?

Hvor gjennomtenkt er det liksom? Ikke veldig spør du meg - hverken av deg eller av den andre part.

Jeg har imidlertid all respekt for at folk melder pass i forhold til hunder og velger å omplassere dem - så i så måte skal jeg ikke kritisere hva som gjøres med Emma - jeg er imidlertid tvilende til hvor hun omplasseres grunnet tidligere omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......... du måtte kvitte deg med Doffen fordi han stresset og var utilpass og så skal du påta deg en ny hund som sliter med de samme problemene?

Hvor gjennomtenkt er det liksom? Ikke veldig spør du meg - hverken av deg eller av den andre part.

Jeg har imidlertid all respekt for at folk melder pass i forhold til hunder og velger å omplassere dem - så i så måte skal jeg ikke kritisere hva som gjøres med Emma - jeg er imidlertid tvilende til hvor hun omplasseres grunnet tidligere omstendigheter.

Doffen og Emma har da ikke samme situasjoner i det heløe tatt, Doffen var kun problematisk på treninger, likte ikke ande hunder, gjeta alt han syns kunne gjetes, som biler, hunder han kjente, inne var han jo som presten selv. At han stressa(noe han nesten aldri gjorde var IKKE grunnen til at jeg omplaserte han, det var på grun av hvordan han var på treninger(altså ikke noe kontakt å fa samma f***. Og at han hadde så mye gjeterinsting at han ikke villa funka til mitt hundehold.

Omplaseringen av han var nøye diskutert med instruktører, gjeterfolk, oppdretter og andre som kjente meg og hunden. Noe som du ABSOLUTT ikke gjør.

Så kom ikke her å si ting du ikke vet noe om, meg og mine hunder.

Blir små forbanna når folk kommer med slike komentarer når du aldri har møtt nen av hundene.

Emma stresser i leiligheten til Henriette, men ikke hos andre, derfor vil vi prøve dette.

Og dette skal PRØVES, over en lengre periode, om det ikke går så skal hun tilbake til Henriette.

Hilsen En Forbanna Henriette som ikke liker folk som dømmer før de møter folk og hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det riktig å omplassere en hund som ikke har det bra, men når man må omplassere 4 (!) hunder så er det kanskje ikke bare hundene det er no galt med! Prøver å skrive det på en måte uten å fornærme noen..

Eeh...Du sier du har lest om det på den gamle hjemmesiden min...Da har du tydeligvis ikke lest hvorfor di måtte omplasseres virker det som...Å jeg har vel aldri sagt at det er Emma;s skyld til at hun skal omplasseres... jeg har da vel ganske tydelig sagt at en av grunnene er fordi jeg er syk.Å at jeg ikke takler dette på grunn av sykdommen min. Du dømmer litt for fort synes jeg. Å det synes ikke jeg det står noe respekt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh...Du sier du har lest om det på den gamle hjemmesiden min...Da har du tydeligvis ikke lest hvorfor di måtte omplasseres virker det som...Å jeg har vel aldri sagt at det er Emma;s skyld til at hun skal omplasseres... jeg har da vel ganske tydelig sagt at en av grunnene er fordi jeg er syk.Å at jeg ikke takler dette på grunn av sykdommen min. Du dømmer litt for fort synes jeg. Å det synes ikke jeg det står noe respekt av...

Siden du selv snakker om det - hva er grunnen for at Emma skal omplasseres da? Sykdommen din eller "sykdommen" hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Siden du selv snakker om det - hva er grunnen for at Emma skal omplasseres da? Sykdommen din eller "sykdommen" hennes?

La nå Henriette få fred. Dette er ikke noe vi har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gale i å omplassere en hund.

Det du mener er da at hun skal beholde Emma, som stresser ekstremt i leiligheten?

Slik at hun ikke kommer til å legge på seg eller noe?

Jammen det var jo smart tenkt.

JEg diskuterte med en veldi god venn av meg som driver med Border Collie da jeg hadde problmer med doffen.

Det er ikke noe gale i å kvitte seg med en hund når det bare blir problemer med det.

Noe som ikke alle vet er jo at folk i gjetermiljøet ofte byttr hund, grunn, jo de går ikke samme for å si det på den måten.

JEg kunne beholdt Doffen jeg, gått rundt med konstant migrene pga stress av doffen, å jeg er ikke av de som stresser meg opp ofte.

Nei, her tror jeg den rette avgjørelsen er tatt, hun skal jo bare på prøve til meg, er det så gale da?

Jepp, og gjetermiljøet er jo absolutt noe som bør stå frem som prakteksempler på hundehold? Jeg har all respekt for de som innser sin egen begrensning og omplasserer en hund de ikke klarer. MEN jeg synes dette virker lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......... du måtte kvitte deg med Doffen fordi han stresset og var utilpass og så skal du påta deg en ny hund som sliter med de samme problemene?

Hvor gjennomtenkt er det liksom? Ikke veldig spør du meg - hverken av deg eller av den andre part.

Jeg har imidlertid all respekt for at folk melder pass i forhold til hunder og velger å omplassere dem - så i så måte skal jeg ikke kritisere hva som gjøres med Emma - jeg er imidlertid tvilende til hvor hun omplasseres grunnet tidligere omstendigheter.

Ho skal jo prøve å ha Emma på prøve en stund, og Emma klarer å roe seg og stresser ikke mye hos andre. Kun hjemme i leiligheten til henriette. (etter hva jeg har forstått). Og Du kan ikke sammenlikne det å ha doffen med det å ha Emma. Selvom en hund og en eier ikke passer sammen så kan godt en annen hund passe med den eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...