Gå til innhold
Hundesonen.no

Den gamle artikkeltråden


henrikke

Recommended Posts

Det er faktisk ikke uvanlig at det er e-coli bakterier i hundemat. Hunder har et annet fordøyelsesapparat enn mennesker, og klarer å destruere bakterier for egen maskin. Hvor mange bakterier tror dere det florerer av i f.eks. fugler og annet som hunder tar i kjeften og spiser? Ganske mange - og det er bakterier vi mennesker ville bli særdeles syke av.

Så nei, jeg tror ikke det er verken uvanlig eller farlig å la dette kjøttet bli brukt i varmebehandlet hundemat - det er bare nytt at det skrives om det i dagspressen.

E-coli hadde heller ikke vært noe problem for mennesker heller hvis vi hadde vært flinke nok til å gjennomsteke kvernet kjøtt, bakteriene drepes når det stekes/varmebehandles. Problemet som utspant seg for noen måneder siden skyldtes kjøtt som ikke varmebehandles, så jeg tror nok hundematen er like trygg som før.

Ganske mange gir da hundene rå kjøttdeig, og de tåler det fint, men spiser du det selv tror jeg det vil yngle og gro godt i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Usj. Man kan jo lure på hva det er som får rolk til å gjøre slike ting. Det er ikke vanskelig å skjønne at denne mannen hadde en del problemer om han er i stand til å gjøre noe så stygt mot en levende vesen. Det værste er dyremishandling der dyrene ikke dør, men lider. Om hunder blir skutt lider de ikke, men knivstukket med tvilsomt våpen da...Grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.... hva i all verden er meningen for slike mennesker å i det hele tatt holde dyr? Mannen har jo ikke gjort et forsøk på å stelle med hundene jo.

Jeg begynte også å lure på hvorvidt de valpene var i live eller døde da de ble lagt i fryseren... og med så mange valper i, så må den fryseren nærmest vært beregnet kun til det formålet...

Fy fa**!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...