Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidsfordriv på skolen


HHC

Recommended Posts

Nå lurer jeg på hva andre gjør / gjorde i kjedelige skoletimer?

Alle har vel tegnet eller hørt på musikk en gang?

Klassen vår har nå startet en helt ny trend, alle tysk timer spiller vi klespoker, kanskje ikke helt normalt men ;) Vi er 5 stk som spiller hver gang, det praktiske er at med gjemming av kort hver gang lærern kommer å og følge med liitt, så rekker vi akurat å komme til grensa for hvor mye vi kler oss av i klasserommet, seom ov kom over i dag da :rolleyes: haha

Men hva gjør dere, kanskje jeg får plukket opp noen tips til neste tysk time! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ha med meg terminlisten for utstillinger og stevner på skolen, og planla året. Når jeg var ferdig med det latet jeg som jeg fulgte med i 2-3 minutter, for så å sette opp treningsplaner for Mia & Minnies trening ;) Det må tilføyes at dette var bare i timer der jeg ikke hadde noe særlig å tilføre timen - eksempelvis Fransk, rettslære og geografi.

Navnet Ace ble pønsket ut i en usedvanlig kjedelig historietime i 2.klasse på videregående, forøvrig - jeg tror jeg hadde en liste på 200 navn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegge treninger, liste opp så mange hunderaser man kom på i forskjellige systemer, skrive ned navn og rase på alle hundene jeg kjente, skrive ned stamtavler og blodslinjer på schäferhund, lister med hundenavn jeg syntes var fine, tegne, skrive brev, lese (ikke skolebøker vel å merke), prate med sidemannen. Ja, og sove... Men det ble det alltid så mye oppstyr av...

På høyskolen så brukte jeg laptop på skolen, og da er det jo ufattelig mange muligheter for hva man kan gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vel, vi sitter og tegner ting på hverandre, hører på musikk, tar bilder, sitter og snakker om diverse ting, sier at vi skal på do, så tar vi bare og utløser brannalarmen og mye mer :rolleyes:

Djevelske ting gjør vi mot vikarer.... ;)

Men ja..Om dere kjeder dere? Er det friminutt rett før timen? Lat som dere glemte tiden ullstendig ut og kom mot slutten på timen?

Vet ikke jeg altså? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, seff. Sier til alle lærerne i løpet av dagen at jeg skal på do, selv om jeg aldri går på do på skolen (æsj!)

Tegne på hverandre, har et søtt bilde av meg med 2 poter på puppene, de var litt søte da ;)

Tar bilder gjør vi mye av å ;)

Har også sittet å skrevet stamtavler å sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Vi gjør så mye morsomt. Hele klassen har lært seg tegnspråk alfabetet,s å vi prater med hverandre hele tiden. Ellers stiller vi om mange unødvendige spørsmål om det lærern prater om ;) Ellers hører vi på musikk, tegner, tar bilder, danser (!) og synger. Jeg starter omtrent alltid å synge i timene og får alle de andre med! hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høyskolen så brukte jeg laptop på skolen, og da er det jo ufattelig mange muligheter for hva man kan gjøre ;)

Gud, den fella der går jeg i hver gang. Sitter og surfer på nett på forelesningene istedenfor å følge med...

Å! Vi gjør så mye morsomt. Hele klassen har lært seg tegnspråk alfabetet,s å vi prater med hverandre hele tiden. Ellers stiller vi om mange unødvendige spørsmål om det lærern prater om ;) Ellers hører vi på musikk, tegner, tar bilder, danser (!) og synger. Jeg starter omtrent alltid å synge i timene og får alle de andre med! hehe ;)

Jeg er veldig glad for at jeg ikke er lærern deres - det må tilføyes at jeg fulgte med samtidig som jeg gjorde andre ting. Jeg er jente vøtt - vi klarer å gjøre flere ting på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Vi gjør så mye morsomt. Hele klassen har lært seg tegnspråk alfabetet,s å vi prater med hverandre hele tiden. Ellers stiller vi om mange unødvendige spørsmål om det lærern prater om ;) Ellers hører vi på musikk, tegner, tar bilder, danser (!) og synger. Jeg starter omtrent alltid å synge i timene og får alle de andre med! hehe ;)

Den der skal jeg også få klassen med på!

Vi må sitte en og en vi=( :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...m.. Jeg sov jeg B)

Dro capsen langt ned støtta hue med arma og Zzzz...

Da jeg fikk spørsmål fra læreren så ble mitt standard svar: "Hæææ...?"

Når jeg var våken så sendte jeg selvfølgelig lapper og satt der å tegna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

Det er i de mest kjedelige timene, og dessuten tror jeg nesten ingen av oss gjør det hele tiden ;) Vi gjør iallefall ikke det, men det er jo morsomt å få med alle på en allsang en gang i blant eller spørre læreren om spm. som ikke har noe med saken bare for å sette han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

Kommer helt ann på læreren og faget! ;)

Særlig gjelder dette f.eks TYSK!

Jeg følger ikke med i så mange timer, men har da 5 i de fleste fag forde, så det funker helt fint, uten å gjør stort hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje engasjere seg litt for å gjøre timen mer intressant?

Godt forslag! Man kan for eksempel finne noen spørsmål på forhånd å prøve å sette fast læreren. Da tror h*n at du er veldig interessert i faget og man kan få høyere karakter. (dette er da ikke smisk!)

Fulgte med og gjorde lekser jeg, så slapp jeg gjøre dem hjemme og kunne bruke mer tid på bikkjer, trening og venner. Slapp som regel lese til prøver på den måten også, dillig og masse fritid man ellers ikke hadde hatt.

Fulgte med jeg og! Helt enig, for da får man med seg det man skal uten å måtte lese så mye etterpå.

På ungdomsskolen spilte vi mye knokepoker. Vi hadde også egne "brevbøker". Vi skrev brev til hverandre i en egen kladderbok eller lagde en historie og lot kladderboka gå på rundgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i de mest kjedelige timene, og dessuten tror jeg nesten ingen av oss gjør det hele tiden ;) Vi gjør iallefall ikke det, men det er jo morsomt å få med alle på en allsang en gang i blant eller spørre læreren om spm. som ikke har noe med saken bare for å sette han ut!

Hva med å engasjere seg i faget, gjøre det spennende? Jeg hatet norsk, det var gørr kjedelig. Men jeg bestemte meg at jeg ville gjøre det bra i faget, satte meg delmål, spurte læreren og gjorde det intressant(må takke læreren for at jeg fikk lov til å gjøre det intressant). Det samme med tysk, det kan være er herk, men jeg bestemte meg der også at jeg ville gjøre tysk til noe artig. Jeg satte meg inn i stoffet, begynte å skjønne mer av gramatikken og da steg intressen gradvis den også. Tro det eller ei, i år savner jeg tysken.

Kommer helt ann på læreren og faget! ;)

Særlig gjelder dette f.eks TYSK!

Jeg følger ikke med i så mange timer, men har da 5 i de fleste fag forde, så det funker helt fint, uten å gjør stort hjemme.

Tenkt hvis du hadde fulgt med, da hadde 6'ern vært i boks ;)

Godt forslag! Man kan for eksempel finne noen spørsmål på forhånd å prøve å sette fast læreren. Da tror h*n at du er veldig interessert i faget og man kan få høyere karakter. (dette er da ikke smisk!)

Det er ikke smisk, det er taktikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å engasjere seg i faget, gjøre det spennende? Jeg hatet norsk, det var gørr kjedelig. Men jeg bestemte meg at jeg ville gjøre det bra i faget, satte meg delmål, spurte læreren og gjorde det intressant(må takke læreren for at jeg fikk lov til å gjøre det intressant). Det samme med tysk, det kan være er herk, men jeg bestemte meg der også at jeg ville gjøre tysk til noe artig. Jeg satte meg inn i stoffet, begynte å skjønne mer av gramatikken og da steg intressen gradvis den også. Tro det eller ei, i år savner jeg tysken.

Er det mulig, du kan overta for meg, GRATIS! ;)

Jeg er virkelig lat på skolen da, så 6ere ekke akkurat meg, men ska skjerpe meg litt i år i og med at det er siste året, må jo søke med denna dritten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hva gjør dere på skolen når dere ikke følger med på undervisningen? Hvorfor ikke skulke, da slipper dere å ødelegge med å snakke og bråke for de som faktisk intresserer seg for faget(har erfaring med akkurat det, og det er grusomt irriterende og forstyrrende)?

så enig, så enig Har det sånn nå, at alle skriker og fjaser HELE tia. Læreren blir sur og det går utover alle. tilog med de som sitter og jobber. Jeg liker å få ting gjort på skolen så jeg slipper masse lekser. Men kan innrømme at jeg kan hviske litt til sidemann, eller sende lapper. Og skriver ofte meld. men får med meg hva læreren sier også¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å engasjere seg i faget, gjøre det spennende? Jeg hatet norsk, det var gørr kjedelig. Men jeg bestemte meg at jeg ville gjøre det bra i faget, satte meg delmål, spurte læreren og gjorde det intressant(må takke læreren for at jeg fikk lov til å gjøre det intressant). Det samme med tysk, det kan være er herk, men jeg bestemte meg der også at jeg ville gjøre tysk til noe artig. Jeg satte meg inn i stoffet, begynte å skjønne mer av gramatikken og da steg intressen gradvis den også. Tro det eller ei, i år savner jeg tysken.

Tenkt hvis du hadde fulgt med, da hadde 6'ern vært i boks ;)

Det er ikke smisk, det er taktikk ;)

Jeg er egentlig ikke så ille tror jeg, jeg følger med..det jeg snakket om i sta var bare noen timer ;) Jeg vet hvordan det er at noen absolutt ikke vil følge med, f.eks. guttene i klassen kaster hviskelær og læreren sier ifra og de fortsetter, det er helt bak mål! Men jeg må innrømme at det er litt gøy en gang i blant å tulle litt med læreren, han synes jeg er ganske morsom til tider han også. Eng gang fikk jeg han til å lete etter bøkene mine som jeg hadde glemt, fordi jeg sa at jeg måtte til tannlegen, etter frimuttet så han meg, jeg hadde bare lurt han ..da sa han at jeg passet til å bli en svindler. I 9'nde klasse hadde jeg en kosekrok, sammen med en annen jente iklassen..Lærerene kalte det kosekroken fordi det var helt bakerst i klasserommet og fordi vi alltid pratet og lo. En gang pratet jeg med sidemannen min og lo og fortalte..Plutselig ble hun helt stille, alle i klassen satt å så på meg inkludert lærer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det bli timer som er litt kjedelige i lengden - dobbelttime naturfag (kjemi) på engelsk er ikke det første man har lyst til å gjøre de to siste timene på en fredag. Men ærlig talt, man bør ha såpass respekt for både lærere og medelever at man holder kjeft og er rolig selv om det er kjedelig!

Hvis jeg syns tida går ekstremt sakte en time, så tegner jeg bare litt i skriveboka mi mens jeg hører etter hva som blir sagt. Forøvrig syns jeg ikke skole er så aller verst, eller det er i alle fall ikke det nå. Har kommet i en klasse med mange flinke elever, og da blir det litt mer utfordrende enn hva det var på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner på alt mulig jeg..Noen ganger tar jeg opp en blokk også starter jeg en "blokk-samtale" på gruppa mi. Veldig mange ganger har vi sendt den rundt til hverandre og sagt så mye rart at vi har fått latterkrampe ;)

Vi har faktisk stiftet sammen klærne våre, litt dumt var det da vi måtte begynne å skrive..Ooogså har vi snakket en god del, fått fullstendig latterkrampe, sovet, tegnet og sånt.. Men jeg følger med i veldig mange timer da. Har allerede fått 5- på min første prøve, noe som er veldig ulikt meg. Jeg var IKKE no skolelys på ungdomskola, men her på vgs helse og sosial har ting endret seg ganske så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
    • Hei  Jeg har en chi valp gutt på nå 12 uker .Dette er min andre chihuahua valp . Min forrige ble 12 år. Merker jo at denne valpen er 10 ganger mer hyper en den jeg hadde .   Føler jeg har glemt ut igjen Valpe stadiet .vet jo at det er en periode der man må forvente at det går litt i « hundre «  Den forrige chi var mye roligere og var lettere å roe ned . Håper å få noe råd -føler meg som en nybegynner igjen . Vi er mye ute -leker og han får sosialisering  vi holder lek til utendørs -inne forsøker jeg mental stimulering .Han klarer ikke roe seg inne .Han har nå vært hos meg i nesten 2 uker .Ble veldig raskt husvarm  Han har leker og tygge ting tilgjengelig inne Er det en ide å fjerne leker inne ? Er heller ikke lett å vite om han er understimulert eller overstimulert Håper på noen innspill her for hva som har fungert for andre           
    • Vi hadde en skikkelig ups and downs tur i går. Skulle "bare" på Posten og hente en pakke. Dr. Jekyll og Mr. Hyde ble med. På tur til bussen vekslet han mellom å være nevnte. Knallbra adferd avbrutt av skikkelig problematferd. Det ble bykset og bjeffet og knurret. Det ble gått aldeles eksemplarisk pent. Vanskelig å si hva som utløste det ene eller det andre. Han reagerte da naboer kom syklende med hund. De var åpenbart også på opplæring, gitt hvordan vi fikk et stresset og angstfylt tilrop bakfra om vi kunne stå i ro mens de passerte. Det skulle gå fint, trodde jeg, og ba Ede om en sitt jeg forventet han skulle mestre. Fysisk nærkontakt med en annen hund har han ikke hatt siden han flyttet fra oppdretter, så ingen forventninger om det når han ser en, og sladretrening på passering av mennesker har resultert i en svært høy suksessrate nå. Han bare overser de fleste uten å engang forvente belønning. Passerende syklister som kommer bakfra er vi IKKE i mål med. De ser antakelig ut som en kombinasjon av leketøy og deilige kjøttstykker, men disse kom så sakte, jeg trodde ikke det skulle trigge noen byttedrift. Til min overraskelse reagerte Ede mer enn han vanligvis gjør på Tour de Finance racerne som pleier trene på denne strekningen. Først ble jeg bekymret for et nyoppstått problem med utagering på hunder. Så forsto jeg at dette handlet om en slags misunnelse og en reaksjon på lovbrudd. Brudd på naturlovene. Hunder og sykler har vi nemlig ikke observert sammen før. Sykler er kjempespennende, og disse hundene fikk altså lov til å løpe sammen med syklene?! "The audacity! Stop in the name of the law! Jeg vil også være med! Hvem **** tror dere dere er?! Er ikke vi i familie? Dere lukter kjent! SVIKERE!" Vel. Han roet seg ned igjen en stund etter at de var forsvunnet ut av syne, og alt gikk vel til vi kom av bussen. Nå var han høy på mestring fra å gå ned trappen og en trang til å undersøke og kontrollere kjente omgivelser han ikke har vært i på en stund. Vanskelig å få kontakt med. Brukte lang tid på å komme oss til Posten fordi han var helt i sin egen verden angående omgivelsene. Ham ville utforske og kontrollere, han ville FREM og han var vokal om det. Det ble full stopp hver gang han strammet båndet uten å stoppe og vente på meg. Det ble full stopp hver gang han bjeffet av frustrasjon. Det ble lange stopper for å vente på kontakt. Heldigvis har han forstått hva som skal til for å utløse fremdrift og hva som er "straffen" for stressbetont dårlig adferd. Jeg trenger knapt be ham, han legger seg rett ned og later som han slapper av - regelrett skuespiller avslappet. Om ikke haka på bakken temmelig umiddelbart utløser videre fremdrift, så slenger han seg på hofta, krøller den ene fremlabben og SKUESPILLER relaxed AF for å komme fortere videre.  Strekningen fra bussen til Posten tok så lang tid fordi han ikke evnet oppføre seg, vi måtte avblåse planen om å busse tilbake, og istedenfor ta beina fatt og trene mer på å gå pent og rolig for å komme oss hjem igjen.  Omsider fremme ved Posten brukte vi også lang tid på å komme oss inn, pga ivrige byks frem fra hver eneste pent utførte straffestopp med bøtesitt. Virker som han gjør det med viten og vilje. Trigger en ny straffesitt i håp om å innkassere. Ikke helt forstått konseptet ennå. At en straffesitt belønnes med videre fremdrift. For ham er en sitt en sitt, foreløpig. Sitt pleier som regel å medføre en eller annen form for belønning, enten ved å holde den en stund eller å bli bedt om noe annet som så belønnes, så han bykser altså ut av sitten når jeg gir klar for å gå videre uten å ha belønnet, for å trigge meg til å be om en ny sitt i håp om belønning. Dette kan ta litt tid. Endelig inne på Posten kom vi oss for første gang gjennom seansen uten lyd, fordi jeg var godt forberedt. Kjørte en sitt med belønning (tørrforkule, jeg prøver fase ut, men lek var malplassert i settingen) for hver halvmeter inn gjennom døren og slapp ikke fokus fra ham mens betjeningen scannet kode og hentet pakke. Han var IVRIG spent, men vi kom oss gjennom det hele uten en lyd og uten poter på disken. Gedigen lettelse. Her er det håp.  Så var det å ta fatt på den 40 minutter lange driiiikjedelige strekka langs bilveien. Nesten strakt. Laaaange rett frem strekker med åker på ene siden og vei på den andre. Veldig lite som skjer og det føles som det går frustrerende sakte fordi en kan se så langt fremover. Denne strekningen har vi gått mange ganger før, både hele og deler av den, og HVER GANG har Ede fått utbrudd. Den er for kjedelig. Det er frustrerende å se bilene fare forbi mens vi nær snegler avgårde på stedet hvil ifht landskapet.  I tillegg lukter det tydeligvis hund fra enkelte av bilene. Jeg forstod det da en schæferoppdretter kom fra treningsbane og kjørte ut på hovedveien ~20 meter foran oss. Det tok sekunder før Ede ble merkbart alert og gikk opp i stress. Han forbinder lukten av andre hunder med trening. Utløser sterke forventninger i ham. Jeg innså med ett at dette antakelig er tilfellet med mange av bilene som passerer på veien. De eimer av hund. Ga meg delvis svar på hva som får ham til å gå så opp og ned i stress langs den strekningen der. Det har tidligere vært en gåte for meg hvorfor han plutselig stresser, så roer seg ned og går avslappet, for så å plutselig gå opp i stress igjen. Den passerende schæferoppdretteren ga meg svaret på det.  Men, så hadde Ede noen virkelig stygge utbrudd. Plutselige raptuser med påfølgende aggresjon mot meg pga frustrasjon med de selvpåførte rykkene i halsbåndet, tror jeg. Raptusene starter med vill byksing og så vender han seg mot meg i raseri fordi han sitter fast i båndet. I sele har han ikke blitt aggressiv mot meg under disse plutselige raptusene. Halsbåndet er tydeligvis mer smertefullt når han rykker til sånn. Nå var han direkte truende. RASENDE. Truet med å gjøre alvor av å rive meg i filler i sinne. Såpass skremmende at jeg vurderte om han kanskje skal gå med munnkurv en stund fremover. Han nærmer seg pubertet.. Men han roer seg fort og oppfører plutselig eksemplarisk igjen. Avslappet kroppsspråk. Går pent. Massivt hodebry å prøve forstå triggerene for både stress og ro. Det hele ga lite mening for meg. Omtrent halvparten av turen var eksemplarisk adferd. Utbruddene utgjorde kun en liten del. Det i mellom der var irriterende, men tolererbar vimsing, stramt bånd uten å trekke i fremdriftsstress. Han er flink til å ikke trekke, men det bygger seg tydelig opp frustrasjon over min ufattelige treghet. Hvorfor kan jeg ikke alltid løpe? Han vet at jeg KAN løpe. Har gjort det før, så hvorfor gjør jeg det ikke hele tiden? Antakelig en tung medvirkende trigger for utbrudd mot meg.  Han var glad da vi nærmet oss hjemme. Lettet og glad og ville inn. Vel inne forventet jeg at han skulle sovne som en stein, som han pleier gjøre. Istedenfor å sovne forble han stresset. Peste. La seg ned, men sluttet ikke pese. Ble turen for lang? Nope. Dette har vi gjort før. Resultatet pleier å være rett i søvn. Det slo meg etterhvert at han kan ha fått i seg noe. Han har beitet en del i det siste, også tidligere på dagen. En lengre konsultasjon med Grok senere er jeg sikker på at den merkelige Jekyll og Hyde adferden, hvor han vekslet uforutsigbart mellom eksemplarisk avslappet adferd og voldsomme utbrudd skyldes ubehag fra smørblomst og hundekjeks. Jeg kan erindre at han var borti den ene hundekjeksen langs veggen rett utenfor her, og han kan ikke ha unngått å få i seg smørblomst sånn som han har gresset midt i klaser av dem. Han holdt på å kveles av å drikke vann (krampe i øsofagus?) da vi kom hjem, hvilket passer symptomene fra smørblomst.  Regner det som en case solved. Han hadde sterkt ubehag i slimhinnene og muligens også noe ubehag fra hundekjeks. Han ble frustrert de gangene han var oppmerksom på det, og avslappet når han hadde fokus på annet og ignorerte det. Antar munnkurv er unødvendig på tur så lenge vi klarer unngå beiting. Smørblomst har høysesong frem til juli og er ALL OVER THE PLACE her hvor vi bor, så dette blir spennende. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...