Gå til innhold
Hundesonen.no

Phoebe - Toller

Toller

Recommended Posts

Skrevet

Søteste tollersøster jo :lol:

Så moro at du er her inne! Hyggelig å treffe deg i går :ahappy:

Er hun ganske lik Josie i hodet, eller er det bare jeg som synes det? Nydelig er hun i hvert fall!

De er en del like, men Josie har en litt mer markert stopp, noe som gjør at det ser ut som at hun har kortere snuteparti enn sin søster. De aller fleste synes de er veldig like, mens jeg og Jeanette har diskutert mer enn én gang likheter og forskjeller :)

Skrevet
Søteste tollersøster jo :ahappy:

De er en del like, men Josie har en litt mer markert stopp, noe som gjør at det ser ut som at hun har kortere snuteparti enn sin søster. De aller fleste synes de er veldig like, mens jeg og Jeanette har diskutert mer enn én gang likheter og forskjeller :)

Ok, skjønner :lol: Jeg er jo ikke akkurat noen tollerekspert, men synes de var ganske like hverandre på bilder.

• 2 weeks later...
Skrevet

Sant! ;) hehehe

Så vakker hun er!

Det er hun! ;)

Skrevet
Det var noen skikkelig flotte bilder! Veldig fine de som hunden lå i løvet. :)

Tusen takk! :P Phoebe er så perfekt atte! :) Løp inn på kjøkkenet på internatet her om dagen men :)

Skrevet
Hun er jo bare så fin :):P

Tusen takk :P

Vakreste tolleren i verden! :P

Nå er det på tide jeg får se henne igjen altså.. Savner henne skikkelig jeg :P

Det er hun! :P

Ja det syns jeg du skal! Men det er ikke så lett lenger :P

Hun er så pen! :) Herlige bilder :)

Takk for det! :P

Skrevet
Det er hun! :)

Ja det syns jeg du skal! Men det er ikke så lett lenger :)

Det er umulig <_< Men vi finner vel en løsning en gang

• 4 weeks later...
Guest Just me!!
Skrevet

Så koselig å se bilder fra dere igjen! Så utrolig flott hun har blitt altså. Nydelig. :no:

• 10 months later...
Skrevet

Som vanlig er det lenge siden sist :P

Men har vært aktiv på sonen de siste dagene, så satser på at jeg greier å fortsette med det nå som jeg har bedre tilgang til internett :P

Hvertfall.. Phoebe lever jo fortsatt :P i beste velgående.

Her er noen bilder som er tatt i høst/vinter :P

Favorittfôret :P

DSC_0065.jpg

Isdronning

DSC_0103.jpg

DSC_0131.jpg

Deilig vær! :P

DSC_1007.jpg

DSC_1066.jpg

DSC_1095.jpg

DSC_1162.jpg

Phoebe syns det fins en grense for hvor mye snø det skal komme :P

DSC_1204.jpg

DSC_1218.jpg

DSC_1225.jpg

DSC_1234.jpg

DSC_1237.jpg

(Hvis noen admin ser dette så vil jeg gjerne ha fjerna "sist oppdatert 5.juli". Får ikke til å endre på det eller fjerne det lenger)

Skrevet

Åh, søte søstersen jo :P Godt å se bilder av henne igjen! Og godt å se deg her inne igjen også. Lenge siden sist nå :P

Skrevet
Åh, søte søstersen jo :P Godt å se bilder av henne igjen! Og godt å se deg her inne igjen også. Lenge siden sist nå :P

Sant så sant :P ALTFOR lenge siden! Skal sikkert hjem i påska da, så vi får finne på noe sammen da :P

Skrevet

Mod Tore

Endret tittelen jeg... Bare å bruke rapporteringsknappen til å si fra... :)

Toller Tore

Endelig Phoebe bilder igjen...! ;)

Godt å se det er liv i frøkena enda, for et fint vær dere har.!

• 1 month later...
Skrevet
Mod Tore

Endret tittelen jeg... Bare å bruke rapporteringsknappen til å si fra... :x

Toller Tore

Endelig Phoebe bilder igjen...! :x

Godt å se det er liv i frøkena enda, for et fint vær dere har.!

Da vet jeg det :P

Ja, måtte jo ut og ta litt bilder når sola endelig dukka opp i Råde :P hehe. Skal bli flinkere til å legge ut bilder framover :P

Tok masse fine bilder av Phoebe i lynga her om dagen, men greide å slette alle de bildene fra kameraet :P men tok noen av henne i dag og i går, så legger ut et lite utvalg ;)

Må kjøpe skikkelig "ski utstyr" til Phoebe nå for hun har skjønt at hun skal ligge foran når vi går på ski ;) Denne sela er jo ikke akkurat så ideell til draing så :

DSC_0014.jpg

Deilig med påskeferie :yawn: :

DSC_0025.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0051.jpg

Ah... Den leppa skulle på død og liv være med på 97 % av bildene :) :

DSC_0055.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0087.jpg

Phoebe i lek ;) Glad jeg fikk litt kontroll på apporteringen hennes før vi for alvor begynte å kaste pinner til henne, pinner er jo SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kult!!! :x

DSC_0104.jpg

Skrevet
Phoebe er utrolig herlig :yawn: Kan jeg spørre hvor høy hun er?

Ja det er hun! :) Du kan spørre, men jeg kan ikke svare :x Skal måle henne når jeg kommer meg hjem fra ferie jeg ;)

Skrevet
Kjempe herlige bilder. :wub: Elsker tollertisper! *sukk*

Og jeg elsker Aussie-tisper, :D så vil påstå du er ganske heldig du også! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...