Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke Hunderaser liker du?

pappasito

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Har en ganske lang liste, men dette er favorittene:

- Groenendael

- Lapsk Vallhund

- Toller

- Tervueren

- American Akita

- Portugisisk Vannhund

- Parson Russell Terrier

- Mudi

- Mops

- Beauceron

- Flatcoated retriever

- strihåret Dachs

- Laekenois

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandrer seg hele tiden men...

- Flatcoated retriever (kommer alltid til å være favoritten!)

- Boxer

- Toller

- Australsk gjeterhund

- Landseer

- Berner sennenhund

Sånn bruksmessig er flaten en sikker vinner.. den kan jo brukes til alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenji :) -Den er virkelig mitt hjerte nær, og jeg håper og tror at jeg vil leve resten av mitt liv med disse fantastiske sjelene.

Ellers er det jo mange raser som jeg er fascinert av:

-Whippet

-Shiba Inu

-Faraohund

Samt en stor del av myndene.

Det viktigste for meg er at det er en anatomisk korrekt hund, slik at den fungerer godt helsemessig. (Ingen hunder som har "løpt på en murvegg" eller er dobbelt så lang i rygg som i ben) I tillegg foretrekker jeg en hund som er grasiøs, korthåret og mellomstor med tonnevis av personlighet. Jeg liker også hunder som Grand Danios og Ridgebackene, men disse blir for store til at jeg kunne hatt dem selv. De rasene jeg liker utenom mine kriterier er Sheltien og Corgien. Simpelthen fordi jeg kjenner endel herlige individer av disse slagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel raser jeg liker veldig godt, så skriver bare opp de jeg kunne tenkt meg å hatt:

1. Toller (får til våren :) )

2. Flat coated retriever.

3. Golden og Labbis (jaktversjonene)

4. Korthåret vorsthe

Er vel ganske så tydelig hvilket felt jeg interesserer meg for B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, det er så mange. Men her er et lite utvalg:

Korthåret vorsteh

Engelsk springer spaniel

stor puddel

lanacaster heeler

dansk/svensk gårdshund

doberman

golden retriver

labrador

tror bare jeg må avslutte, eller så blir jeg sittende å skrive resten av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er å blir gruppe 1 menneske. Har noen favoritter der:

Australsk Kelpie

Tervueren

Schäfer

Welsh Corgy Cardigan

Det er vell kun en hund som sniker seg inn uten å være i den gruppen som jeg kunne tenkt meg å ha i huset nå og det er glatthåret Spansk Galgo.

Ellers fins det mange fine hunder der ute, men det er ikke alle jeg tror passer meg akkurat nå. Bla så liker jeg veldig godt Border Terrier, men jeg tror det blir en personlighets kræsj a v sterke meninger. Working Springer er også hunder jeg har sansen for, men jeg blir så stresset selv av å trene dem (samboer har det), hadde fått sammenbrudd. Lapsk Vallhund er muligens på vei opp på "kan ha i hus" listen, men så grøsser jeg når jeg treffer hunder av lapphund rasen som bare bjeffer-bjeffer og bjeffet (generelt mange av gruppe 5 hundene faller ut her for meg). Boxer har jeg også sansen for, men blir avskrekket av alle sykdommene. Jeg får komme tilbake til den rasen når dem har kommet lengre i forebyggingen av sykdommet. Briard har jeg også sansen for, men da vil jeg først trappe ned mine høye mål og glede meg over pelsstell.

Jeg kan sikkert fortsette i en evighet, men jeg stopper her jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand Danois

Beagel

Lekland Terrier

Parson russel terrier

Grand Danois: Dette er en herlig hunderase med et god gemytt og en kjemep fin familiehund som kan ta livet med ro. Har ingen spesielle kjente bruksegenskaper og det var viktig for meg.

Beagel: Denne rasen liker jeg veldig godt fordi jeg er oppvokst med slike siden mine besteforeldre drev oppdrett da jeg var liten. Liker spesielt den flotte fargene med sort sal og det utrolig søte ansikte med de store ørene som henger ned.

Lekland Terrier: Virker som en sunn og liten rase. Er som terriere flest AKTIVE. Blir nok ikke den slik på meg men om jeg ville hatt terrier og hadde hatt energi og tid til å tatt meg av den med aktivisering og trening ville nok denne vært en av to.

Parson russel terrier: Mye av samme grunn som Lekland terrier. Ivrige hunder som elsker å jobbe og som det går ann å bruke til masse. Parson isteden for jack på grunn av fasongen egentlig og jeg ville hatt den som er strihåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å velge, for jeg liker masse forskjellige raser. :D Men aller mest liker jeg nok de forskjellige Spanielsene, spesiellt Cockeren da. :) Og jaktcockeren, Springeren, Field Spanielen og Amrisene. Ellers har jeg sansen for Border Collie, Bearded Collie, Riesenschnauzer, Grand Danois, Finsk Lapphund, Tibetansk Terrier osv osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre er de rasene som jeg liker aller best.. men bestest av de beste må jeg nok se Shetland Sheepdog og Border Collie :) Hehe.. men er sånn at jeg liker omtrent alle hunderaser.. men foretrekker litt størrelse på dem da.. dachs og pomerian etc. blir litt forlite for meg liksom :D hehe

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisshunder :) Buhund, shiba og lundehund topper listen.

gjeterrasene :D De mellomstore gjeterne, samt de små, som schipper og sheltie (vet det ikke er gjeterraser mer, men de går under den gruppen)

er så utroooooolig mange...mange fler, men disse topper listene til stadighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...