Gå til innhold
Hundesonen.no

Erstatning for tyggebein


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hunden min elsker å tygge på bein. Hun får en gang iblandt slike bein man kjøper i butikken, både massive og knute. (er vel laget av oksehud) Men hun får diare av dette. Hva kan jeg heller gi? Er orntlige knoker bedre? Slike store lårbein?

Jeg har også hatt det samme problemet. Men jeg kjøpte (veldig vanskelig å forklare :) ) i matvarebutikk, slik som bare ser ut som bein? Men oppløser seg bedre og er bra for tennene. Noen som kan hjelpe meg å forklare? hehe. Eller skjønner du hva jeg mener? Selges i en gul pakke, ikke gjennomsiktig, med noe sølv eller gull utenpå, eller hva det var. Og er to "bein" i pakken.

Men du ville heller ha noe med litt størrelse på kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vel kjøpt det meste av store bein i butikker rundt om. Kjøper oftes på Mega. Er ikke så mange matvarebutikker som selger store bein her. Kjøpte også noen massive bein på dyrebutikken. Her er et bein fra Mega:

heratullball.jpg

Disse spiser hun opp på max en time. Tygger og svelger ned. Og vips diare. <_<

Så derfor vil jeg slutte med slike bein helst. Men vil også gi henne noe hun kan tygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd margbein ( kraftbein ) ??

Her får hunden noe å gnage på, samt at det er kjøtt den spiser og ikke bein/oksehud.

Margbein får du på butikken og koster ikke mye. Hos noen butikker kan du selv bestemme str på disse.

Men så klart, gir du masse av dette blir det diare/løs mage. Tilvenning er viktig. Men et margbein er ikke farlig, er ikke så mye kjøtt der.

Eller hva med en kong hvor du smører leverpostei el. ? Ikke helt det samme men .....

Har du prøvd Greenies ? Slike grønne "tannbørster" på dyrebutikken ?

Eller BucaDog tyggelapper ( www.vetshop.no - eller dyrlegen og noen få appotek )

Jeg har god erfaring med alle tre ( margbein, greenies og tyggelapper )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Kong med leverpostei blir bare slikking av, og jeg vil gjerne at hun tygger og gnager slik for tennenes del. Greenies har vi prøvd litt, men det er så dyrt syns jeg. :) De slukes dessuten ned med en gang. Jeg skal prøve å finne tak i sånn store margbein. De holdes jo veeldig lenge også! Det er jo bra. kanskje ringe slakteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkurat sånn lårbein jeg tenkte på! Sånn digert. hehe. da har hunden det er stund og så slipper de jo å sluke det med en gang. Men det forrige beinet vi hadde, (slik som på bildet over) da gnagde hun av splinter av beinet og svelgte hele stykker..... tenke at det der måtte jo være kjipt for tarmene? :unsure: De kan skade innvendig. For noen av stykkene var jo rene knivene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...