Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Nå har det vel sånn tålig blitt bestemt at jeg kommer innom en tur på lørdag. Skal se Agility og dansk svensk gårdshunder. Også drar jeg vel.

Men så kommer jeg tidlig søndag og regner med å bli der en god stund.

Begge dagene uten hund. insett at det bare vil stresse han opp, og han hopper på alle. og hvem vil bli hoppet på der?! :rolleyes: Så nei vi skåner han for dette, og holder han på campingvogna med mine foreldre :D

Skal du på lørdag??? :) *Ta toget opp på lørdag og hoppe på Monica*

Nei, men tar du tog eller? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet fram på Hamar, og gjett hva vi manglet når vi skulle pakke ut av bilen??

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it, har mamma glemt igjen hjemme. F***, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Min egen bag er med, og hennes egen er med. Men hundens utstyr, som tross alt er det viktigste av alt, har hun glemt igjen :wallbash: Eneste grunnen til at vi reiser til Hamar er fattisk utstillingen. Og nå er det ikke sikkert at Taika slipper inn er veldig surt!

Så vi får se om vi får sendt Taikas bag med nattoget, eller ekspress toget nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet fram på Hamar, og gjett hva vi manglet når vi skulle pakke ut av bilen??

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it. ****, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Min egen bag er med, og hennes egen er med. Men hundens utstyr, som tross alt er det viktigste av alt, har hun glemt igjen :wallbash: Eneste grunnen til at vi reiser til Hamar er fattisk utstillingen. Og nå er det ikke sikkert at Taika slipper inn er veldig surt!

Så vi får se om vi får sendt Taikas bag med nattoget, eller ekspress toget nå da...

Huff så utrolig kjipt!! Var der idag, og ble ikke spurt en eneste gang om vaksinasjonsattest...! Gikk ut og inn noen ganger også.. Det er jo bare å prøve da...! :D

Har forresten glemt attestene noen ganger men sluppet inn alikevel selvom jeg har blitt spurt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it, har mamma glemt igjen hjemme. F***, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Off da.. så utrolig kjipt.. Hadde dere stilt på Søndag så kunne jeg ha tatt med alt, men men :D

Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Unnskyld at jeg flirer, men det der skjedde akkurat med meg forrige helg og! Klarte å legge igjen alle tingene til Archie i bussen, så da vi ankom kongsberghallen stod vi der, uten noe med oss. Skal si deg vi slet mye før Archie skulle stilles, og hele greia endte jo dårlig :rolleyes:

utrolig, utrolig dumt når slikt skjer. Håper alt ordner seg *klem* !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så snill å loooove Camilla at jeg og ho skal dra til Hamar sammen på lørdag.. Det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg først antok, så jeg lurer derfor på om noen barmhjertige sjeler der ute vil plukke opp to snille piker på Romerike!?

Da oppfyller dere to jenters eneste drøm i livet! :rolleyes:

Ta kontakt på 92887147 hvis du/dere finner en plass i hjertet (bilen) til to desperate kvinnfolk! :)

Edit: Funker på søndag og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så snill å loooove Camilla at jeg og ho skal dra til Hamar sammen på lørdag.. Det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg først antok, så jeg lurer derfor på om noen barmhjertige sjeler der ute vil plukke opp to snille piker på Romerike!?

Da oppfyller dere to jenters eneste drøm i livet! :rolleyes:

Ta kontakt på 92887147 hvis du/dere finner en plass i hjertet (bilen) til to desperate kvinnfolk! :)

Edit: Funker på søndag og! :D

Jaaa! Også er det bare å ringe når som helst på døgnet, jeg er like koselig når jeg nettopp har våkna, bare spør Lill! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått faksa over vaksinasjonsattesten til Taika, og håper det funker :)

Taika må få ny kam, børste, utstillingsline, masse godbiter osv.

OG, gjett hvem som betaler? Hvert fall ikke meg :D

i går gikk vi inn uten hundene først for å sette opp bur og slikt! etter det hentet vi hundene og da måtte vi ikke vise vaksinasjons kortet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Jeg har lagt ut bilder fra i går på hjemmesiden min her

Flotte bilder, det var det visst en wheatenvalp jo! Også syns jeg at det var et bilde av Nena der?

Linken går rett over til aftenposten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...