Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerer din hund på TV`n


belgerac

Recommended Posts

Reagerer din hund spesielt på TV`n? Er det bilder eller lyder den reagerer mest på?

Min reagerer bare på lyder, og aldri på bilder. Hvis hun hører hunder som bjeffer på TV`n, våkner vaktinstinket så til de grader. Hun knurrer og bjeffer tilbake, og er veldig opprørt fordi hun ikke skjønner hvor det kommer fra.

Og hvis det er skummel musikk på film, snikende grøssermusikk særlig, må hun spisse ørene ekstra, og av og til knurre littegrann. Men ellers er det lite hun reagerer på, og det virker heller ikke som om hun er i stand til å se skikkelser på skjermen. Min hund er en hørehund, og reagerer kun på disse to nevnte tingene.

Hvordan er din hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pointeren bryr seg aldri om tv'en mens vorsteheren, som jo har vaktinstinkter, reagerer ganske likt som Belgerac sin hund. Hun varsler med boffing, til tider bjeffing. Hun også virker litt frustert over at hun ikke skjønner hvor det kommer fra. Hun varsler kun på lyder, ikke bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix reagerer på både lyd og bilde, og følger som regel godt med på skjermen. Sprangridning er favoritten, da minner han veldig om den ene lille valpen i 101 dalmatinere, som alltid står foran tv'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussie reagerer på bilder eller lyd av hunder. Hun kan ligge ved siden av meg å se på tv. Kommer det en reklame med hund (f.eks reklamene for donald pocket, hvor det ikke er lyd av hund) spretter hun opp og skakker på hodet. Vi kan også sitte å se på dyreprogrammer sammen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa jeg nylig mistet så på tv. un regarte på bilder, ikke særlig på lyden, for det testet vi ut ved å skru den av. Men, bildene - skjedde det noe på tv'n så satt hun klistret foran skjermen. Hun og snnen satt sammen i senga på hotellet og så på Gråtass. De var like hekta begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine pleier å reagere hvis hunder piper på tv'n! da setter de seg opp og lurer på hva som skjer! men ikke no mer enn det!

stakkars Rikke da, var såå frustrert en gang! hihi! plutselig begynte hun å boffe og kikke rart på meg, og skjønte ingenting! da var det noen som hadde ringt på en dør på tv'n! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ganger, hvis der er spesielle lyder/bilder på TV'en, boffer Chessea så enormt høyt, og knurrer til Tv'en. Helt utrolig. Den står jo mye på, men kun noen ganger oppdager hun den. Hun bjeffer spesielt mye hvis det er dyr på skjermen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gang jeg intoduserte Ask for Lassie på TV ;) Først lå han foran TV`en mens han skakket så enormt på hode at jeg trudde det skulle falle av, så boffet han en gang, spratt opp, og løp ut i gangen. Så løp han bort til TV`en å ble stående noen cm fra skjermen skakket igjenn voldsomt på hodet, og logret så halen holdt på å falle av den også :huh:

Så han reagerer på lyder på TV ja ;) spesielt Lyder han er "trent" til å huske, eller lyder han forbinder med noe annet. Dette gjelder ikke bare TV, og han er ikke så flink til å skjeldne ord (han er jo en hund..) så da noen topte "taika" på festivalen i går, var han sikker på at noen ropte "tinka" og hver gang jeg roper "tinka" for jeg den samme letende reaksonen. Han kan ikke gå videre før han har ståt å speidet en good stund ;) Får så dårlig samvittighet at jeg hr sltittet å mobbe han med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten reagerer forskjellig. Han både hører og ser. Visst det er hunder som bjeffer, klynker eller uler springer han rett bort til tv skjermen og studerer dem, han kan også en velldig sjelden gang være med å ule. Men stort sett sitter han bare og studerer dem på skjermen. Leter litt for å prøve å finne dem.

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...