Gå til innhold
Hundesonen.no

Strandhunder?


Mirai

Recommended Posts

Hva syns dere om å ta med hunden på stranda? Jeg skal på stranda en tur nå, blir borte i maks tre timer og lar Mona være igjen hjemme, dette er vel greit? Ser ikke så mange hunder på stranda så :D Hehe.. Greit å vite hva andre mener og gjør. Ikke at jg er en stor strandløve men :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På solrike dager med masse folk (unger) på stranda. Så synes jeg hunden skal være igjen hjemme.

For det første blir det utrolig varmt til hunden, meninga med ei strand er jo at man skal kunne sole seg, å da er det naturlig nok ikke så mye skygge der.

For det andre så skal mer eller mindre ALLE hilse på hunden. Greit med sosialisering, men alt med måte..

Hunden kan heller være med på stranda en ettermiddag/kveld når det ikke er så mange der og det ikke er så varmt. Så kan den løpe litt løs og kose seg i sanda/vannet.

Så jeg mener du gjør det rett i å la henne være hjemme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å la hundene være hjemme, men det er også helt greit og ta hunden med på stranda... Hvis det er veldig varmt og man har en hund med sort, eller lang pels (som Tussi) kan det bli veldig varmt på stranda i solen... så man må isåfall ha med en parasoll/paraply hunden kan ligge under (eller finne et sted i skyggen da... Gjør det du førler er mest riktig du :D du kan jo prøve å ta henne med på stranda en annen gang, og se hvordan hun synes det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

helt enig.... det er mye bedre for hunden å være hjemme hvis det er masse folk på stranda.... hadde med Vicky til et sted hvor det ikke er så masse folk... det likte hun veldig godt. Hun vasset litt, så jeg ble overasket over at hun ikke var så redd for vann i år, som i fjor. Skal prøve å lære henne å svømme snart. Hun skjønner ikke at man må bevege bakbeina også.... hihi :D så hun plasker noe helt forferdelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med Chicka på stranden (ikke ordentlig strand, men vann hvor man kan ligge rundt) der det ikke er så mye mennesker, hun elsker å bade og å være der så da får hun bli med.

Skal jeg på en strand der det er masse mennesker så blir hun hjemme, men på sånne steder er jeg veeldig skjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

Jeg er ikke så mye på stranda sånn. Det spørs også åssen strand jeg drar på.. drar jeg på stranda på hytta blir hun med.. der løper hun løs eller i langt bånd.. tilgang til skygge og vann.. Det pleier ikke væ

re så mye mennesker der..

Pleier ikke dra på de andre strendene egentlig.. ligger på verandaen på hytta å soler meg.. Der går hun jo løs... hehe

Sånn i deres situasjon så skjønner jeg at hunden er hjemme.. Får man dårlig samvittighet så kan man jo ta med hunden på noe morro etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

Jeg er ikke så mye på stranda sånn. Det spørs også åssen strand jeg drar på.. drar jeg på stranda på hytta blir hun med.. der løper hun løs eller i langt bånd.. tilgang til skygge og vann.. Det pleier ikke væ

re så mye mennesker der..

Pleier ikke dra på de andre strendene egentlig.. ligger på verandaen på hytta å soler meg.. Der går hun jo løs... hehe

Sånn i deres situasjon så skjønner jeg at hunden er hjemme.. Får man dårlig samvittighet så kan man jo ta med hunden på noe morro etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke være på stranda jeg! Klarer ikke å ligge rolig å sole meg, blir helt sprø da :D

Men gjøre noe i sola går greit, spille volleyball, tennis, golf, bade, surfing... Det er gøy :D

Men jeg ville nok ikke hatt med hundene om jeg skulle likt å være på stranda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor nesten på stranda vi, så går ofte tur der da :D Det er vel 50-100 meter dit, så. Har ikke akkurat vært noe solevær her ennå i sommer da, men skulle det bli så ser jeg ikke bort fra at jeg tar henne med. Kan jo bare ta med en valpegård og sette opp i skyggen et sted, eller noe. Men nå er ikke jeg akkurat noe veldig til strandløve, så det blir nok ikke noe stort problem. Dessuten er stranda her ganske liten, så det blir ikke ekstremt mye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...