Gå til innhold
Hundesonen.no

fôr?


swimzy

Recommended Posts

Sånn EGENTLIG fòres Lillith på Royal canine kitten fòr og Lotte på diettfòr for langhårede katter eller noe sånt.. Problemet er bare at Lotte insisterer på å spise kitten fòret og omvendt :)

Så javel..jeg pakket ned kattunge fòret nå når Lillith ble sånn litt mer ferdig i kroppen og nå går begge på diettfòr. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

heihei alle sammen!

Bare lurte på hviken type fôr dere bruker til kattene deres??

vi skal bytte ut fôret vi bruker nå(olivers) med noe annen...hva har dere å anbefale??

Vi bruker for fra husse.

Det er veldig mettende og varer derfor lengre...

Katten min vil ikke ha våtfor eller kattesnop, bare tørrfor.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig en ivrig nybegynner på forumet... :blush:

Mine katter spiser Science Plan Kitten med kylling som tørrfòr, dette står fremme hele dagen.

De får en pose med våtfòr fra vanlig dagligvarebutikk morgen og kveld, denne på deling.

Holder det egentlig med tørrfòr hele dagen? Det er jo tydelig at denne rutinen ikke har gått dem forbi, for de løper til kjøkkenet når vi står opp om morgenen :D Ingen av dem er tjukke, selv om de er innekatter.

Hva er RIKTIG?? Vet at alle har forskjellige rutiner for kattene sine, og så lenge kattene trives og har det bra, så kan man jo fortsette med det samme - men det hadde vært greit å vite hva som er anbefalt!

Dessuten, så er dette pose-fòret fra matbutikk forholdsvis dyrt synes jeg, nesten 50 kr for 8 poser.

Har noen noe annet våtfòr å anbefale så man ikke ruinerer seg på at kattene skal få spise godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cec! Det er bare bra med aktive nye her inne. Er virkelig ikke SÅ mye liv her :)

Ang hva som er rett og hva som er galt på katter aner jeg ikke..Det ene som er rett for en, kan være galt for andre, så.. :P

Kattene mine får nå mat ca 3 g om dagen. 2 om jeg ikke er hjemme. Psycho er rund, og bør slankes, og han er sulten som fy hele tida. Hadde spist og spist og spist om maten stod fremme. Nå gir jeg alle tre kattene mat på gulvet to eller tre ganger om dagen og de spiser opp alt med engang. Forer dem ut fra anvisningen på forposen.

Våtfor får de kun om jeg husker å kjøpe. Da deler de som regel en boks istedet for et tørrfor måltid liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker så lenge kattene ser friske og sunne ut så er det riktig ;)

Vi har aldri målt maten til vår katt, hun justerer mengden selv så skåla er alltid full.

Når det gjelder bløtfor og priser...Helt ærlig så kjøper vi billige bokser med bløtfor.

Sikkert egentlig junkfood, men hos oss er bløtfor til kos. Kattene lever på veterinærfor

(tørrfor), også får de en liten skje med boksemat til middag for å variere litt. De liker det billige

like godt som det dyre, og jeg tviler på det har noen konsekvenser i små mengder.

Har aldri hørt noen spesielle anbefalinger angående matvaner til katter,

tror til syvende og sist at bevisste katte eiere vet best selv hva deres katt trenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kan slå meg helt til ro med at så lenge de SER friske ut på utsiden, så er det bra. Jeg deler en pose med våtfòr fra dagligvarebutikk på 3 katter, en morgen og en kveld, men hvis det er junkfood, og f.eks bidrar til å øke risikoen for urinstein eller andre ulumskheter, så vil jeg jo gjerne finne en annen type mat... vel, time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skikkelige hengemagen har Psycho her også... Vet ikke hvorfor det er blitt sånn jeg. Om det er fordi han ble for fort tykk eller hva det er, eller om de bare er sånn.

Mine katter har også hengemage, det er pga steriliseringa. Idag har de begynt å ta snittet i sia på katten, nettopp for att de ikkje skal få den hengemagen. Og da behøver de ikkje skjere så langt snitt.

Mine katter går vanligvis på Iams og noe som heter Pro cat. Begynte nå med Olivers fordi noen av kattene mine holder på å trille ut døra, de har nå gått en stund på Olivers diet, og mine har gått ned i vekt, merkeli nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her i huset går det på Eukanoba. Lam er godt og kylling er tydeligvis IKKE godt. Er godt fornøyde og blanke i pelsen (godt sunnhetstegn) De spiste butikkfor en periode og den ene katten min ble veeeldig tynn og begge ble matte i pelsen. Tørr ikke ta noen sjangser så da får de heller spise dyrt... Ellers får de tunfisk som er kjempe poppis. Og litt kattemalt til langhårskatten, sliter nemlig med hårballer! Jeg synes også Hills virker som et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vi bruker litt forskjellig.kjøper bare fra butikken... Før var katten vår så kresen..

Han fikk bare sånn god mat(ost,skinke,leverpostei). hehe..

Å boksemat.. Men det ble han tjukk av:P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kastererte hannkattene får Specific som er lite med magnesium, og hukattene får hills og specific.

Har mistet 1 katt pga feil fòr (kasterert hannkatt) og han fikk fòr som inneholdt for mye magnesium... Vi visste ikke... Men den feilen gjør man ikke igjen mildt sagt... Men mange mange år siden, og var ikke sånn kjempevanlig å kjøpe veterinærfòr til kattene sine da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Katten min får hills natures best. dette er et veldig bra for syntes jeg. Jeg er ikke fan av matbutikk for og ofrer heller litt mer penger så katten trives både innvending og utvendig :P kun det beste for min lille rakker .Vurderer å gå over på RC exigent når jeg er ferdig med den jeg har nå. har en litt kresen katt, og exingent foret er spesielt for kresne katter. Om vinteren et par ganger har jeg også brukt innendørs foret fra RC . Hun får i tillegg plaque off, primapels, og lakseolje. :P jeg lar foret stå framme 20 min morgen og kveld. så unngår jeg at hun småspiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer med Friskies, Whiskas og en del annet, mest for variasjonens skyld. I tillegg spiser kattene av hundeforet og det de fanger selv ute. Kokt fisk får de, når det er tilgang på det. Jeg burde vel nevnt at "kjøpeforet" alltid er tørrfor. På vinteren bruker kattene "innedoen" og da lukter det pyton, etter våtfor.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi får butikkfòr, og våtfòr fra Friskies (Kitten) innimellom!

Jeg har valgt å ikke la hu få det, fordi hu blir så utrolig dårlig i magen av det våtfòret som dem selger i vanlig butikk..Og frem til nå så har jeg ikke hatt råd til å kjøp noe kvalitets-vatfòr til henne, til 50-60,- pr boks.

Men det blir det heelt klart endringer på :)

Katta til naboen er en hannkatt,og våre katter er jevngamle..Selvom det laaangt ifra ser sånn ut!

Han er såå stor og fin...

Men normalt kanskje? At hannene er større en huene?

Ihvertfall..Skal gå over til RC, tror jeg..Nå som vi får bedre råd alle sammen ;)

Pus har forresten tilgang tik mat & vann, hele døgnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden katten er kastrert får han Hills science plan Neutered Cat, altså spesial fór for kastrerte.. Han stortrives på det, og ikke minst gjør lite fra seg, og det er viktig, siden han er innekatt!

Ps.. Han får våtfór noen ganger om dagen óg..... :) men ikke mye hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...