Gå til innhold
Hundesonen.no

fôr?


swimzy

Recommended Posts

Våre puser får Hills science plan, i tillegg har de en skål med tørrfor fra butikk som de kan spise om de blir lei Hills. Så får de en spiseskje med bløtfor til middag ;) Bortskjemt? neeei :rolleyes:

Vi merket enormforskjell på pels og katt da vi byttet fra bare butikkfor til Hills, det er dyrere men på våre katter var det verdt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker butikkfor, og så får han bløtfor hver dag i tillegg. Hvis han ikke får det, så blir det gauling til han får det... :rolleyes: Vi har en hund som ikke tigger, men ei katt som sitter oppå oss for å få mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki... :icon_cry:

vi har tidligere brukt hills til dem, men dette ble litt dyrt når vi har 5 stk, men vi har bestemt oss for å begynne igjen med det...tror nok det er det beste! :) kattene har begynt å røyte så forferdelig fært etter vi begynte med olivers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Royal Canin Intense hairball for innekatter nå, og blander det ut med RC light fordi den ene er litt i overkant stor... Vårfôr fåt de kun en gang i uken, og så får Smula smake på Vom og hundematen til hunden en gang i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg forer våre med Eukanuba Adult kylling. (Kitten når de var liten) Er strålende fornøyd :P Minimalt med røyting,drøyt og fin avrøring! Det forebygger også tannstein, og god tannhelse er viktig!

Måtte fore de med Royal en gang jeg ikke fikk fatt i Eukanuba. Begge begynte og røyte og ble mer stiv i pelsen + at kattetoalettet ble "fullere"!

En gang imellom får de våtfor, enten Hills eller Iams.

Når jeg forer hunden kommer begge kattene ilende (uansett om de er inne eller ute) og bare MÅ ha litt hundefor :P (Eukanuba Adult Small)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer på Olivers nå, men tror jeg må bytte fordi jeg ikke får slanket dem... Bruker diett foret nå, men de får maks 50 g hver seg om dagen (to katter på 4,8 og 5,4 kg). Må iallefall ha Psycho litt ned i vekt.

Kommer ALDRI til å fore på friskies eller annet butikkfor igjen da jeg så åssen det gikk med Gråpus. (katta til mamma og pappa som ble avlivet pga urinstein.) Mamma og pappa har også lært. De har alltid foret på butikkfor, men etter problemene og veterinærutgiften på Gråpus har de lært. Aldri mer billig for der i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer på Olivers nå, men tror jeg må bytte fordi jeg ikke får slanket dem... Bruker diett foret nå, men de får maks 50 g hver seg om dagen (to katter på 4,8 og 5,4 kg). Må iallefall ha Psycho litt ned i vekt.

Kommer ALDRI til å fore på friskies eller annet butikkfor igjen da jeg så åssen det gikk med Gråpus. (katta til mamma og pappa som ble avlivet pga urinstein.) Mamma og pappa har også lært. De har alltid foret på butikkfor, men etter problemene og veterinærutgiften på Gråpus har de lært. Aldri mer billig for der i huset.

Dette skjedde med en katt jeg kjenner også. Kan var kastrert og ble fòrert på "butikk fòr". Han døde av dette... Når de gikk til vett`n sa han at kastrerte katter må ha et eget fòr. Dette visste jeg ikke før han sa det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kastrerte hannkatter bør få spesialfor pga urinkrystaller som kan hope seg opp og tette urinrøret.

Gråpus til mamma og pappa ble syk av dette. Han var inne til veterinæren 3 ganger for å stake opp igjen urinrøret, men da det tettet seg for 4 gang (eller var det tredje??? går litt ut av telling), så valgte de å la han slippe.... Så jeg tar ingen sjanser med dette.. Jeg så hvor vondt hanhadde det på den tiden.

Samme skjedde med katta til søskenbarnet mitt (broren til Lucifern min). Men der holdt det heldigvis med å stake opp to ganger, og nå la hn gå fast på et surt for fra veterinæren.

Fra før foret de på det billigeste katteforet man kan få, i tilegg til litt vom og hundemat.

Kastrerte hanner trenger et surere for enn butikkforet rett og slett.

(historien om Gråpus kan leses på hjemmesiden min www.psycholynx.tk under Til Minne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med en katt jeg kjenner også. Kan var kastrert og ble fòrert på "butikk fòr". Han døde av dette... Når de gikk til vett`n sa han at kastrerte katter må ha et eget fòr. Dette visste jeg ikke før han sa det :P

Nei, kastrerte hannkatter bør få spesialfor pga urinkrystaller som kan hope seg opp og tette urinrøret.

*klippet*

Kastrerte hanner trenger et surere for enn butikkforet rett og slett.

(historien om Gråpus kan leses på hjemmesiden min www.psycholynx.tk under Til Minne)

Altså, her tror jeg feilen ligger mest på veterinærene. Jeg fikk tilfeldigvis vite det da jeg tok inn en hittekatt som merkelig nok var kastrert (knis).. OG når en venninne kastrerte katten sin, så fikk hun ikke vite det av sin vet og jeg måtte faktisk krangle med henne (venninna altså) fordi hun mente at det bare var sprøyt siden vet ikke hadde sagt noe om det...

Så her må det mer info ut folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gått på Friskies nå siden hun var liten, men jeg innser at en må bytte fór til henne for hun er FEIT, og så har hun fått en ganske rar kroppsform (hengemage) om det er pga at hun er sterilisert eller pga fóret er jeg usikker på. Men neste lønning så skal jeg gå til innkjøp av diet fór på dyrebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...