Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det mest fantastiske du har opplevd med din hund?


Guest Vicky

Tror du hunden passer som terapi arbeider?  

19 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      14
    • Nei
      5


Recommended Posts

Guest Vicky

Hva er det mest fantastiske du har opplevd med din hund? Jeg er helt sikker på at en hver hunde eier har en god opplevelse med hunden som alltid vil bli husket. :D

Jeg husker da jeg nettopp hadde fått med Vicky hjem så var vi på besøk hos oppdretteren. Vi koste oss, også ble jeg nødt til å gå opp i annen etasjen å hente noe. Da lot jeg Vicky bli igjen nede, og jeg lukket døren. Da satte Vicky i et hjerte skjærende hyl. Hun gråt som en baby og kjempet for å få opp døren. Da jeg kom ned igjen var hun helt over lykkelig. Oppdretteren sa at det var morsomt å se at hun hadde blitt så knyttet til meg. Etter det begynte Vicky å følge meg over alt. Til hvert rom, og til hver krok. Det gjør hun fortsatt. Når jeg skal på do vil hun også være med. Hun er en skikkelig mammadalt. Typisk aussien. Den blir aldri knyttet til mer en en person, altså det motsatte av golden retrieveren... hehe...

Vicky er min lille skatt, hun betyr absolutt alt... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å la LiLi bli terapihund når hun blir voksen! For eksempel å ta henne med på barneavdelingen på et sykehus en dag i uken eller noe. Vet dere hva kravene er? Først må jeg finne et sykehus som tillater hunder da, det gjør de nemlig ikke her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det hadde jo vært artig om Lili kunne jobbet sånn. :D Skal prøve å få snakket med noen på sykehuset om det, så

kan jeg prøve å finne ut noe.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini er det beste som har hendt meg sammen med de andre hundene jeg har hatt og Mico som jeg så å si har nå da.

Hunder er en veldig bra til terapi på mange slaks måter. Hundene mine har vært en terapi for med med å være sammen med meg og fått meg opp på beina igjen etter deprisjon og vanskelige tider.

Hunder gir en glede for mange. Syke barn på sykehus trenger virkelig en oppmuntring i hverdagen fra de ikke så morroe periodene..

Tini kunne passet godt som en terapi hund. Det rare ansiktet hennes og måten hun er på. Mange jeg har møtt synes Tini er den glaeste og blieste hunden de noen gang har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo ligger i senga mi hver natt. Og en natt for fire år sida (tror je :-k ) lå Romeo å sutta på lillefinger'n min :D Han var så søt der'n lå med lillefinger'n min i munnen sin :D

For øyeblikket har je to tisper på besøk, Molly(bc/lab) og Elizza(tibbe terrier).

Elizza har je kjent i no'n år, men Molly møtte je i går(mandag).

Allerede nå begynner Molly å hyle hver gang je går ut av rommet og hu itte får væra med.. Er litt artig å vite at etter bare to dager med å bli kjent har'a blitt så knytta tel meg at je itte kæinn gå ut av rommet før hu begynner å hyle :D

En litt sjarmerende ting med Elizza er at hu er mye gladere for å se meg enn eiera sine :x:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har ikke gjort noe som virkelig har satt inntrykk paa meg. Det er mest det at hun liksom er glad og trygg hele tiden som imponerer meg. Ivrig og alltid glad i deg (som hunder flest).

Tinka kunne nok saa absolutt vaert terapihund, med litt trening (selvsagt). Det som trengs er aa faa litt mer kontroll paa seg selv naar hun blir glad. Selve temperemantet er det ingen ting i veien med - hun er snill, glad, trygg, veldig stabil, ivrig, taalmodig og tilpasningsdyktig. Med litt trening kunne hun saa absolutt blitt terapihund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hver dag med Vicky er som en drøm :lol: (som regel.. hehe) Hun kan finne på mye dumt iblant, men likevel er hun best i verden...., *glad i Vickyen miin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego hadde vore den perfekte terapi hund.

Stødig hund som ikke har noe i mot at folk duller med han.

Det mest fantastiske jeg har opplevd med Diego?? Hmm.

Har bare hatt han i 3 mnd.. Men må vel være ver gang jeg kommer

hjem.. Og om morningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nååååh! Tenk å komme hjem til en sånn kosebamse!!!!  :lol:  *jeg vil og!*

Hehe.. Han begynner å bli stor nå.. :D

Så nå er han snart en Stor Kosebamse.

Tiå går fort. Han e jo 5 mnd nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en Aussie nå *vræææææl* :D  :D  :D  :(  :(  :D  :oops:  :D  :(  :(  

Måtte få det ut en gang - selv om det er OT :D  

Wheaten Terrier

Det sto om en WT som var å besøkte gamlehjemmet i hundesport :wink:

Det så jeg- selvfølgelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en Aussie nå *vræææææl* :D  :D  :D  :(  :(  :D  :oops:  :D  :(  :(  

Måtte få det ut en gang - selv om det er OT :D  

Wheaten Terrier

Det sto om en WT som var å besøkte gamlehjemmet i hundesport :wink:

Men du skal jo kanskje snart få en kooiker.. :(

Er jo den "nest" beste rasen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...