Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulvehund avlivet


Mirai

Recommended Posts

Ja, da har det altså skjedd. Men historien fulgte ikke den vanlige oppskriften med en snill og grei hund som løp ut på tur og skambet noen, eller hoppet over gjerdet i hagen.

Mamma fortalte meg at oppdretterne kommer en tur hit neste torsdag, noe som er veldig koselig. Grunnen er kanskje ikke så veldig koselig. De skal sørover med Dvina, moren til Mona, fordi hun skal brukes som surrogatmor til et kull. Vet ikke helt hvor. De skulle hvertfall stoppe innom her. Men jeg vet grunnen. Tispa Dvina skal erstatte fikk nemlig et kull på ti valper eller noe tror jeg, og hadde blitt helt gal. Skikkelig aggressiv, og slapp ingen inn i rommet der hun og valpene lå. De har barn i huset, og kunne ikke ta noen sjanser. Før de rakk å komme seg inn og avlive henne hadde hun bitt eieren til blods og ligget ihjel et par av valpene sine :) En liten skrekkhistorie det der.

PS: Jeg vet ikke hvem som eide tispa eller hvor de bor, og dette er ikke et forsøk på å henge ut noen eller si at disse valpene er dårlig avkom. Jeg bare lurer, er det noen av dere andre som har hørt om lignende tilfeller hvor tispa blir aggressiv og overbeskyttende ovenfor valpene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrist! jeg har hørt om mange tisper som knurrer når alle andre enn matmor nærmer seg, men ikke så ille som det der :D :-o Synd i eierne også... Kanskje ikke tispen var overbeskyttende før hun fikk valpene (det skjer jo en ganske så stor forandring med tispen når hun får valper)! Og da står eierne igjen og føler at de kunne ha unngått alt sammen hvis de ikke satte valper på henne. Men jeg skal ikke uttale meg siden jeg ikke aner hvordan tispen var til "vanlig" :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...