Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere med godbiter


Kjerstii

Gobiter og tur  

41 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      10
    • Ofte
      15
    • Sjeldent
      14
    • Aldri
      2
    • annet
      0


Recommended Posts

Ja, som oftest har jeg det. Det er alltids et eller annet jeg vil/kan forsterke. Ofte trener jeg litt på turen, eller så har jeg henne løs osv. Jeg er slettes ikke avhengig av godbiter for å tørre å ha henne løs eller for å trene - egentlig kan jeg klare meg lenge med båndet vårt (kan brukes både til drakamp og å fange i lufta), men godbiter er en veldig bra forsterker for henne, i likhet med mye annet.

Som oftest bruker jeg doko-godbiter på tur. Det hender jeg kjøper inn andre ting, men det sparer jeg gjerne til treninger hvor hun må jobbe mye mer for å få mat enn det hun trenger å gjøre på turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest har vi det, men vi lider av alzheimer light til tider :angry: og glemmer det. Vi pleier å bruke litt forskjellige godbiter, alt etter hva vi har i huset. Men frolic er jo en slager, og man har jo godbiter i en halv evighet når man kjøper en pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enten det eller populær leke.

Tør ikke risikere at hun gjør noe aldeles storveies. for så å ikke kunne forsterke det skikkelig. Stjerneoppførselen kommer jo ofte når man minst venter det :D

Som regel blir det frolic eller noe lignende "halvbra", bruker ikke opp det beste på vanlig tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ligger alltid ett eller annet i lommen min.

Jeg bruker mest Frolic eller tørrfôr så det ligger der konstant og blir fylt opp når det er tomt.

Alle jakkene mine har go biter i venstre lomme, jeg har faktisk opplevd å dra opp to Frolic fra jakken min når jeg har vært på byn for å betale ølen min, da har jeg vært på tur med Chicka rett før jeg har dratt og hatt noen go biter i lomma. :D

Jeg syntes det er greit å ha noen go biter med om hun gjør noe jeg vil forsterke, litt kjedelig å stå der uten, når hun syntes at det å leke er gørr kjedelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har alltid med gobiter :D Det ligger et eller annet i alle jakkelommene mine til enhver tid. Det går på frolic, frysetørket lever eller hva jeg en måtte finne i kjøleskapet (fiskekake, kyllingfilet, kjøttkaker, ost osv.

Renate A: jeg har også prøvd å betale med frolic :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar som regel med meg frolic på kvar einaste tur. I tilfelle vi vil ha sosialtrening eller at ho gjer noko anna bra! Eg har alltid hundeposer og snop i alle lommer, både i bukser og jakker! Har faktisk hendt at eg også skulle til å betale med forlic :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett litt frolic..Når vi skal trene innkalling så har jeg med kattemat eller leverpostei på tube etc.. Ellers så er pinner vår/sommer/høst og snøballer vinter en sikker vinner skulle det dukke opp noe uventet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med godbiter på tur. Jeg leker mye gjemsel på tur, synes det er så pes å måtte rope på dyra hele tiden, så istedenfor går jeg bare videre og når de kommer får de godbit. På den måten lærer de seg å følge med på hvor jeg er hen istedet. I tillegg er kameraet ofte med, og da får de noen godbiter for en poseringsøkt og sånt :D Glemmer faktisk oftere posene enn godbitene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, prøver å ta med godbiter på turer, men er utrolig flink til å glemme det. Men er ikke noe problem dersom godbitene ligger igjen hjemme, gjør som Loke og finner en pinne/snøball og belønne med. Det er uannsett den beste belønningen min hund kan få! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...