Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere med godbiter


Kjerstii

Gobiter og tur  

41 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      10
    • Ofte
      15
    • Sjeldent
      14
    • Aldri
      2
    • annet
      0


Recommended Posts

Skrevet

Har dere med godbiter på hver eneste tur?

Da tenker jeg på ordentlig tur, ikke sånn rusle tur på 5 min.

Og hvilke godbiter er det dere bruker på tur?

Tørrfôr, frolic, "menneske"-mat??

Skrevet

Ja, som oftest har jeg det. Det er alltids et eller annet jeg vil/kan forsterke. Ofte trener jeg litt på turen, eller så har jeg henne løs osv. Jeg er slettes ikke avhengig av godbiter for å tørre å ha henne løs eller for å trene - egentlig kan jeg klare meg lenge med båndet vårt (kan brukes både til drakamp og å fange i lufta), men godbiter er en veldig bra forsterker for henne, i likhet med mye annet.

Som oftest bruker jeg doko-godbiter på tur. Det hender jeg kjøper inn andre ting, men det sparer jeg gjerne til treninger hvor hun må jobbe mye mer for å få mat enn det hun trenger å gjøre på turer.

Skrevet

Som oftest har vi det, men vi lider av alzheimer light til tider :angry: og glemmer det. Vi pleier å bruke litt forskjellige godbiter, alt etter hva vi har i huset. Men frolic er jo en slager, og man har jo godbiter i en halv evighet når man kjøper en pose.

Skrevet

Ja, enten det eller populær leke.

Tør ikke risikere at hun gjør noe aldeles storveies. for så å ikke kunne forsterke det skikkelig. Stjerneoppførselen kommer jo ofte når man minst venter det :D

Som regel blir det frolic eller noe lignende "halvbra", bruker ikke opp det beste på vanlig tur...

Skrevet

Ja det ligger alltid ett eller annet i lommen min.

Jeg bruker mest Frolic eller tørrfôr så det ligger der konstant og blir fylt opp når det er tomt.

Alle jakkene mine har go biter i venstre lomme, jeg har faktisk opplevd å dra opp to Frolic fra jakken min når jeg har vært på byn for å betale ølen min, da har jeg vært på tur med Chicka rett før jeg har dratt og hatt noen go biter i lomma. :D

Jeg syntes det er greit å ha noen go biter med om hun gjør noe jeg vil forsterke, litt kjedelig å stå der uten, når hun syntes at det å leke er gørr kjedelig. :D

Skrevet

Ja, har alltid med gobiter :D Det ligger et eller annet i alle jakkelommene mine til enhver tid. Det går på frolic, frysetørket lever eller hva jeg en måtte finne i kjøleskapet (fiskekake, kyllingfilet, kjøttkaker, ost osv.

Renate A: jeg har også prøvd å betale med frolic :D

Skrevet

Det er ikke ofte jeg har med meg godbiter på tur nei...Syns han jobber like godt uten egentlig,men jeg har jo avogtil med meg da :D

Skrevet

Tar som regel med meg frolic på kvar einaste tur. I tilfelle vi vil ha sosialtrening eller at ho gjer noko anna bra! Eg har alltid hundeposer og snop i alle lommer, både i bukser og jakker! Har faktisk hendt at eg også skulle til å betale med forlic :D

Skrevet

Jeg har bestandig en pose med frolic på tur, i tilfelle det er behov for det. Ellers så ligger det en taubit med en knute på som fungerer like bra.

Skrevet

ja, alltid, i en egen liten stoffpose, som passer for formålet.

Litt ymse hva som er der, men noe kjøpt i dyreavdelingen i allefall, kuttet opp i små biter..

Skrevet

Har stort sett litt frolic..Når vi skal trene innkalling så har jeg med kattemat eller leverpostei på tube etc.. Ellers så er pinner vår/sommer/høst og snøballer vinter en sikker vinner skulle det dukke opp noe uventet :D

Skrevet

Jeg har alltid med godbiter på tur. Jeg leker mye gjemsel på tur, synes det er så pes å måtte rope på dyra hele tiden, så istedenfor går jeg bare videre og når de kommer får de godbit. På den måten lærer de seg å følge med på hvor jeg er hen istedet. I tillegg er kameraet ofte med, og da får de noen godbiter for en poseringsøkt og sånt :D Glemmer faktisk oftere posene enn godbitene...

Skrevet

Tja, prøver å ta med godbiter på turer, men er utrolig flink til å glemme det. Men er ikke noe problem dersom godbitene ligger igjen hjemme, gjør som Loke og finner en pinne/snøball og belønne med. Det er uannsett den beste belønningen min hund kan få! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...