Gå til innhold
Hundesonen.no

Har et problem...(nå oppdatert med bilde)


dorab01

Recommended Posts

Ok her kommer det: Jeg ser altfor ung ut! Jeg vet at alle kommer til å si hvor heldig jeg er. jeg er vel snart i midten av 20 årene og jeg ser ut som 14! Jeg blir alltid spurt om leg uansett. Det plager meg egentlig ikke så veldig akkurat det der men det som virkelig plager meg er 1. At de fleste tror at datteren min er søsteren min..

2. INGEN tar meg seriøs når de ser hvordan jeg ser ut... og dette kan gjelde alt fra å gå og snakke med trygdekontoret eller i barnehagen..

3. Da en kjære MANN kom bort til meg for å spørre hvordan det er å være alene mor (selv om jeg er gift) og sååå ung..

4. Når jeg var på bryllypsreise trodde frisøren at jeg var her med foreldrene mine. da jeg sa at nei jeg er her sammen med mannen min spurte hu med vantro øyne hvor gammel jeg er. Da jeg fortalte henne det sa hun at hun ikke trodde jeg var eldre en 14! og da var jeg 6 måneder gravid...

5. Da en venn av mannen min så meg første gangen sa han rett ut nei men se så ung du er du kan da ikke være eldre en 16!

Dette har begynnt å virkelig plage meg. Har noen noe tips å komme med?? Jeg har virkelig prøvd absolutt alt men ingenting funker... Har farget håret nappet øyenbryn skifta ut til "damete" garderobe. sminket meg mye, sminket meg lite osv osv. Kan noen hjelpe meg? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste tipset eg kan gi deg er at du må slutte å forandre deg så andre skal merke alderen din. Andre kvinner hadde "drept" for å kunne se ut som en ung vakker jente. Min søster sliter faktisk med samme problem. Hun var nylig på firma fest på byn og da alle skulle på et utested fikk ikke hun komme inn pga de trodde hun var 17år eller noe mens hun egentlig er 29. :lol: Hun syns det bare er genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart, dette kan være fustrerende for deg. Skjønner. Det er ikke så mye å gjøre med det utseendet man har fått, så det eneste rådet jeg har er å dra til frisøren og be om en moderne, voksen frisyre, dra til make up artist og få tips til hvordan du kan sminke deg, kjøp deg voksne klær og sko. (les kvinneblader beregnet på litt voksne feks KK, Kamille etc. og få tips om mote og sånn) Så kommer også mye an på hvor "voksen" du oppfører deg. Noe er så barnslig i hele kroppsspråket, at man kan misforstå alderen (syns det kan være litt morsomt når vokse er litt barnslige av natur :lol: ) Altså jeg syns man skal være den man er, men sannheten er at oppførselen sier også endel om alder/modenhet. Jeg skal love deg at med tiden vil du være veldig fornøyd med ditt unge utseendet. Mange som betaler 1000 vis av kroner og den slags for å prøve å se yngre ut. At du har det naturlig vil nok mange misunne deg for! Garantert!

Men akkurat i den alderen du er i nå, så kan det være nesten litt "flaut" å se så ung ut. (har opplevd det selv, at folk tror jeg ser yngre ut) Så jeg forstår at du syns det er plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart, dette kan være fustrerende for deg. Skjønner. Det er ikke så mye å gjøre med det utseendet man har fått, så det eneste rådet jeg har er å dra til frisøren og be om en moderne, voksen frisyre, dra til make up artist og få tips til hvordan du kan sminke deg, kjøp deg voksne klær og sko. (les kvinneblader beregnet på litt voksne feks KK, Kamille etc. og få tips om mote og sånn) Så kommer også mye an på hvor "voksen" du oppfører deg. Noe er så barnslig i hele kroppsspråket, at man kan misforstå alderen (syns det kan være litt morsomt når vokse er litt barnslige av natur ;) ) Altså jeg syns man skal være den man er, men sannheten er at oppførselen sier også endel om alder/modenhet. Jeg skal love deg at med tiden vil du være veldig fornøyd med ditt unge utseendet. Mange som betaler 1000 vis av kroner og den slags for å prøve å se yngre ut. At du har det naturlig vil nok mange misunne deg for! Garantert!

Men akkurat i den alderen du er i nå, så kan det være nesten litt "flaut" å se så ung ut. (har opplevd det selv, at folk tror jeg ser yngre ut) Så jeg forstår at du syns det er plagsomt.

Nå er vel poenget at jeg synes jeg opfører meg mye mer voksen en min mann på 32 gjør! (ikke at det har så mye å si da... :o )

Men sånn er det de fleste som snakker med meg tror faktisk at jeg er eldre en det jeg er paradoxalt nok... så jeg forstår det egentlig ikke det er lit irriterende å få stygge blikk på gaten når jeg er sammen med datteren min for jeg har jo en "lausunge" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel poenget at jeg synes jeg opfører meg mye mer voksen en min mann på 32 gjør! (ikke at det har så mye å si da... ;) )

Men sånn er det de fleste som snakker med meg tror faktisk at jeg er eldre en det jeg er paradoxalt nok... så jeg forstår det egentlig ikke det er lit irriterende å få stygge blikk på gaten når jeg er sammen med datteren min for jeg har jo en "lausunge" :lol:

Hei, brems litt her! Jeg så også mye yngre ut en jeg var! Vær sikker, det går over! ;) Dessuten har jeg to barn og har aldri vært gift! Ingen av barna mine er lause. De er fine og faste begge to! Stygge blikk, nei vet du hva! ;) Jeg er så stolt av ungene mine og litt av meg selv som har fått dem gjennom barnelivene deres helt alene og så leser jeg dette her! Bli voksen! Vi lever da ikke i middelalderen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er... Da jeg var 13 måtte jeg ha med legitimasjon på bussen for å kunne bevise at jeg skulle ha barnebillett. Men nå, først når jeg er 22 snart, har folk begynt å tro meg på mitt ord når jeg sier hvor gammel jeg er... Så jeg må si jeg er glad det har snudd seg... Tenk om jeg skulle fortsette å se ut som jeg var 8 år eldre enn jeg er da... Så jeg tror du bare skal være glad til... Tenk når du er 50 så tror folk at du er 35.. er ikke det bra da? :o

Ps. jeg føler meg ikke så veldig laus... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, brems litt her! Jeg så også mye yngre ut en jeg var! Vær sikker, det går over! :o Dessuten har jeg to barn og har aldri vært gift! Ingen av barna mine er lause. De er fine og faste begge to! Stygge blikk, nei vet du hva! :lol: Jeg er så stolt av ungene mine og litt av meg selv som har fått dem gjennom barnelivene deres helt alene og så leser jeg dette her! Bli voksen! Vi lever da ikke i middelalderen! ;)

hihih det var da ikke ment til noen! jeg bare sa det for det var faktisk en gammel dame som sa det til meg ;) Jeg må også legge til at jeg bor ved siden av et stort sykehjem så jeg vet ikke helt hvor klar i toppen hun var. ;) Jeg mente da ikke antyde noe her jeg da.

Edit: må bare legge til at jeg beundrer alle alene mødre da det er en veldig stor jobb å gjøre alt alene og ja jeg synes at du har all rett til å være stolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihih det var da ikke ment til noen! jeg bare sa det for det var faktisk en gammel dame som sa det til meg :lol: Jeg må også legge til at jeg bor ved siden av et stort sykehjem så jeg vet ikke helt hvor klar i toppen hun var. :o Jeg mente da ikke antyde noe her jeg da.

Nei, men det var det du gjorde! Hva en gammel dement dame, kan da ikke være så viktig for deg. Det er jo hva du mener selv som er viktig. Og da du skrev at du reagerte på at noen kunne tro at du var alene med datteren din og atpå til ung, må jeg bare spørre: Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det var det du gjorde! Hva en gammel dement dame, kan da ikke være så viktig for deg. Det er jo hva du mener selv som er viktig. Og da du skrev at du reagerte på at noen kunne tro at du var alene med datteren din og atpå til ung, må jeg bare spørre: Hva er problemet?

Nei men så du ikke at jeg skrev " lausunge" jeg personlig hadde da aldri brukt det ordet en gang.. Jeg mente virkelig ikke å såre noen her jeg da beklager var kanskje lit feil tenkt å skrive det slik skulle ha forklart det lit bedre. Og nei hadde jeg faktisk vært alene mor hadde det absolutt ikke plaget meg. Det som plager meg at alle antar at jeg faktisk er det før noen i det hele tatt har spurt. Når jeg fikk datteren min og jeg var og handlet med henne og hun begynnte å gråte eller sutre kom det faktisk vilt fremmede mennesker bort til meg og begynnte å gi meg råd om hva jeg skulle gjøre og at jeg ikke måtte gjøre slik osv. Det der syntes jeg var fryktelig plagsomt!Jeg har aldri sett villt fremmede mennesker som kommer bort til en 35 åring med spebarn! Og det er vel det som har utløst hele frustrasjonen min <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men så du ikke at jeg skrev " lausunge" jeg personlig hadde da aldri brukt det ordet en gang.. Jeg mente virkelig ikke å såre noen her jeg da beklager var kanskje lit feil tenkt å skrive det slik skulle ha forklart det lit bedre. Og nei hadde jeg faktisk vært alene mor hadde det absolutt ikke plaget meg. Det som plager meg at alle antar at jeg faktisk er det før noen i det hele tatt har spurt. Når jeg fikk datteren min og jeg var og handlet med henne og hun begynnte å gråte eller sutre kom det faktisk vilt fremmede mennesker bort til meg og begynnte å gi meg råd om hva jeg skulle gjøre og at jeg ikke måtte gjøre slik osv. Det der syntes jeg var fryktelig plagsomt!Jeg har aldri sett villt fremmede mennesker som kommer bort til en 35 åring med spebarn! Og det er vel det som har utløst hele frustrasjonen min <_<

Nå skjønner jeg deg så meget bedre :lol: ! Blid igjen! Jeg har smilt meg gjennom bæreposer med gammelt stygt guttetøy og vært så glad for at noen lar mine fattige små arve søppelet etter deres A4 unger! Etter hvert ble jeg vel flinkere til å si, nei takk, tusen takk for den gode tanken, men jeg kan kjøpe klær selv! Gode råd om barneoppdragelse har jeg også fått i haugevis. Tror ikke folk tenker over hvor frekt det er! Man kan liksom tillate seg en helt annen tone til en alenemor, enn til en som er gift! Ja, du har helt rett i at det er plagsomt! Man må hele tiden bevise at man er bra nok. Er man gift, så er det ingen som bryr deg på den måten! Men, det som ikke knekker deg, styrker deg! :o Trøst deg med at for deg er det plagsomt en gang i blandt fordi at noen misforstår din situasjon, for andre er det en livslang kamp for å beholde sin verdighet og integritet og ikke minst selvrespekt! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg deg så meget bedre ;) ! Blid igjen! Jeg har smilt meg gjennom bæreposer med gammelt stygt guttetøy og vært så glad for at noen lar mine fattige små arve søppelet etter deres A4 unger! Etter hvert ble jeg vel flinkere til å si, nei takk, tusen takk for den gode tanken, men jeg kan kjøpe klær selv! Gode råd om barneoppdragelse har jeg også fått i haugevis. Tror ikke folk tenker over hvor frekt det er! Man kan liksom tillate seg en helt annen tone til en alenemor, enn til en som er gift! Ja, du har helt rett i at det er plagsomt! Man må hele tiden bevise at man er bra nok. Er man gift, så er det ingen som bryr deg på den måten! Men, det som ikke knekker deg, styrker deg! :o Trøst deg med at for deg er det plagsomt en gang i blandt fordi at noen misforstår din situasjon, for andre er det en livslang kamp for å beholde sin verdighet og integritet og ikke minst selvrespekt! <_<

sånn da er vi enige igjen flott ;) Ja i det siste er det en dame som har gitt meg haugevis av lampesjermer! HVa skall jeg med det?? Og så greier jeg liksom ikke å si nei takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn da er vi enige igjen flott ;) Ja i det siste er det en dame som har gitt meg haugevis av lampesjermer! HVa skall jeg med det?? Og så greier jeg liksom ikke å si nei takk ;)

;):o;) Du kan bruke dem til det samme som jeg brukte to par utslitte fotballsko i sørrelse 27 og en haug med T-skjorter med "gutte". trykk på. Dessuten var de grå og hullete etter mye vask med andre farger. Ja, og selvfølgelig guttepenbukser og blazere, som ikke var så pene til gutter lenger heller! Jeg takket pent og gråt en skvett da jeg kom for meg selv og kastet alt i søpla! :lol:

Er sterkere nå! Nei takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er typisk er at bare noen dager før jeg ble 18 så spurte de om leg på butikken. Nå etter jeg har blitt 18 så har de ikke spurt en eneste gang...

Det har med holdningen og selvtilitten din å gjøre. De ser mye på hvordan du oppfører deg. Står du å fikler med ting eller ser nervøs ut, spør de seff om leg! Men når du selv er klar over at du er gammel nok og er selvsikker klarer de se det på deg. Jeg er 20 og blir bare spurt om leg når jeg ikke har det med meg. Slår aldri feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er typisk er at bare noen dager før jeg ble 18 så spurte de om leg på butikken. Nå etter jeg har blitt 18 så har de ikke spurt en eneste gang...

Ofte det er omvendt :lol: man blir ikke spurt før man er 18, men etter man har blitt det så må man vise leg i hytt og pine :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser yngre ut enn mine 34 år, men jeg klager ikke. Håper det gjør meg til en pen eldre kvinne med tiden.

Jeg har vært alenemor, men fikk ikke slike kommentarer eller tilsnakkinger som et par av dere her inne har fått. Kanskje det er noe med måten man er på eller kanskje det er noe med stedet man bor på.

Jeg fikk et par ganger spørsmål om det var tøft å være alenemor, og som den ærlige personen jeg er, så måtte jeg svare bekreftende på dette, for det er tøffere enn å dele ansvaret med f.eks faren.

Jeg er dessuten glad når jeg får poser med klær jeg kan se gjennom. Gratis og billige klær er moro. Kan være man finner noe fint og brukandes der. Går gjerne på bruktmarkeder for å finne billig fint tøy. En krone her og en krone der vet dere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg tar det som et kompliment når folk syns jeg ser yngre ut enn hva jeg er jeg.. Og føler at jeg har et overtak på folk som undervurderer meg, enten det er pga utseende, jobb eller fordi jeg er alenemor.. Men jeg er kanskje snål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mange som tror jeg er 16 da... :lol:

Og det er plagsomt, særlig når busssjåføren sier at jeg er det <_<

Har bare lyst å skrike: "JEG ER `14 ÅR DA!" men da bilrjeg vel tatt for å være 10 :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm.. Jeg tar det som et kompliment når folk syns jeg ser yngre ut enn hva jeg er jeg.. Og føler at jeg har et overtak på folk som undervurderer meg, enten det er pga utseende, jobb eller fordi jeg er alenemor.. Men jeg er kanskje snål?

Når jeg møtte deg i Granåsen tippa jeg på 20-25 år jeg.. Så ser jeg på hjemmesiden din: "Jeg har rukket å runde de magiske 30, og syns det var temmelig oppskrytt.. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som tror jeg er 16 da... :devilbanana:

Og det er plagsomt, særlig når busssjåføren sier at jeg er det <_<

Har bare lyst å skrike: "JEG ER `14 ÅR DA!" men da bilrjeg vel tatt for å være 10 :(

sånn har vel di fleste gått igjennom ved 14 års alder. Hvertfall alle venna i klassen min måtte vise leg på bussen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn har vel di fleste gått igjennom ved 14 års alder. Hvertfall alle venna i klassen min måtte vise leg på bussen :(

Ikke jeg... Jeg går fortsatt på barnebillett på bussen, tross jeg er fylt 18. Har til og med blitt spurt om å vise legitimasjon når jeg skulle kjøpe en film med 18års aldersgrense :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
    • Du sier at hunden ikke har vist aggresjon, men at den har knurret flere ganger. Og blitt oversett eller irettesatt for det. Her har det kommet så mange advarsler og så mye undertrykking av signalene at det til slutt har tippet over. Hunden trenger en eier som forstår og leser signalene dens, og respekterer grensene. Og det kan ta lang tid å bygge opp igjen den tilliten som er brutt. Hvis eier er villig til å lese seg opp, gå kurs og få veiledning innen språk og adferd, så kan det nok gå. Men de begynner ikke på scratch, men på en ganske dårlig negativ. En dominant hund er ikke stresset og utrygg, og dette har ingenting med det å gjøre. Jeg ville omplassert, med mindre eier OG familie er innstilt på en vesentlig endring og jobb med hunden. Og da til noen som kan og er innstilt på de samme kriteriene. Problemet er nok bare at det er mange nok omplasseringshunder med de problemene og for få folk med kompetansen til at det er realistisk å finne noen.
    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...