Gå til innhold
Hundesonen.no

Brannslukningsapparat

MrManu

Recommended Posts

Skrevet

Oi, det tror jeg ikke vi har! Mange ting man skal tenke på som nyutflyttede, gitt. *Skrive på handleliste* Har lyst til å lære Felix brannvarsling, forresten.

Skrevet

Oi, det tror jeg ikke vi har! Mange ting man skal tenke på som nyutflyttede, gitt. *Skrive på handleliste* Har lyst til å lære Felix brannvarsling, forresten.

hvis dere leier så er det husvært sitt ansvar at det er der!

Guest Christine
Skrevet

Brannslukningsapparat?

Ehh..Det røde greie som ligger under alt rotet i kottet?

Lett og få tak i? Trur vi har missa no der ;)

Skrevet

Ja, det står i gangen.

vi har da det, og det står ved trappa. men aldri hatt bruk for det.

Kan brannslukningsapparat gå ut på dato? ;)

Skal det ikke byttes ut hvert 10 år eller noe tro?

Skrevet

vi har ett på soverommet og ett i gangen. Lett tilgjenglig.

Her er hva som blir sagt om brannslokkingsapperat og vedlikehold:

"Du bør gjennomføre kontroll av brannslokningsapparatet fire ganger per år:

* Sjekk at manometerpilen peker på det grønne feltet i trykkindikatoren

* Sjekk at plomberingen på sikringen er intakt

* Sjekk at slangen og slangekoblingen ser ut til å være i god stand

* Dersom du har pulverapparat, hold øret inn til apparatet og vend det sakte opp ned noen ganger. Hvis du ikke hører pulveret bevege seg, kan det ha klumpet seg. Apparatet er i så fall ubrukelig

Dersom noe mangler, lever brannslokningsapparatet inn til en fagmann for reparasjon eller skift det ut med et nytt. Et brannslokningsapparat som ikke fungerer, gir falsk trygghet.

Brannslokningsapparatet bør til kontroll hvert 5. år og til service hvert 10. år. Dette må utføres av godkjent personell. Informasjon om dette får du hos ditt lokale brannvesen."

kilde:www.vesta.no

Skrevet

Har et halvt et etter jeg prøvde et stunt med å svelge den andre halvdelen av pulveret. ;)

wæææ.prøvde du å svelgepulveret i brannslokkningsapparatet?? :P

jepp har en lett tilgjengelig her.

Skrevet

wæææ.prøvde du å svelgepulveret i brannslokkningsapparatet?? :P

M, det løste seg ut når vi skulle flytte en sofa (sikringen manglet), fikk spruten rett i ansiktet og holdt på å svime av. Skulle egentlig vært på lungerøntgen men den lappen er borte ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...