Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge er din hund alene


Anettex

Recommended Posts

jeg skal jo på skole til høsten nå og har akkuratt funnet meg ny leilighet! yeeey! :) det jeg da lurer på er 8 timer for mye for Timon og være alene? eller burde jeg fått noen til og gå innom og luftet han i løpet av den tiden.. jeg tror han klarer seg ganske fint så lenge jeg går ut med han før jeg reiser og med en gang jeg kommer hjem. hva mener dere eller hva gjør dere? hva er det lengste en hund bør være alene for dere? vill bare det beste for hunden min jeg.. :)

håper på fornuftige svar og ikke noen svær diskusjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte timer bør gå greit. Nå vet ikke jeg hvor lenge små hunder kan holde seg, men? Tenker på blærekapasiteten.

Mona er alene hjemme hver ukedag bortsett fra hver fredag og annenhver torsdag (da er mamma hjemme). Og når jeg er på skolen er hun alene fra åtte om morgenen til fire på ettermiddagen. Hun tisser aldri inne, og jeg tar henne ut med en gang jeg kommer hjem fra skolen.

Men hvis du har muligheten til det, så er det jo kjempefint OM han får muligheten til å bli luftet, det er det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste hunder i norge må være hjemme mens eieren er på jobb/skole. Tror det går helt greit.

Ville kanskje ha begrenset område til f.eks. kjøkkenet. Da er sjansene mindre for at han kan få gjort noe galt eller skadet seg på noe mens du er borte.

Dessuten bør du begynne å trene på å være noen timer alene nå i sommer så ikke overgangen til 8 timer blir så brå.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok gå bra ;)

Simba måtte også være hjemme alene i åtte timer da jeg gikk på skole.. noen ganger mye mindre og noen ganger bitte litt mer men jeg fikk noen ganger mamma til å gå innom å lufte han!

På morran fikk han en lang tur også trente jeg bitte litt eller lekte med han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med dere! de fleste hunder må være ca 8 timer alene hjemme. Bajas er veldig lite hjeme alene. både meg og mor jobber deltid og far min jobber bare 50% grunnet bukket rygg. men han igger ofte på rommet mitt når jeg ikke er hjemme(men når foreldrene mine er hjemme) så griner han litt noen ganger, men han har jo folk rundt seg vis han vil gå ned..

det hadde jo vert fint om noen kunne luftet hunden din! men du må nok ikke hvis det blir vanskelig.

gratulerer med ny leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er hjemme alene fra 8-10 timer, men som regel 10 timer.

Har ikke hatt noe problemer med det.

Lufter rett før jeg drar og det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem.

Det som er viktig er å vende hunden til det.

Min hund går løs i hele leiligheten og ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Med Kiara begynte vi alene-hjemme-trening ganske kjapt.. Kjenner en shæfer(hunden til onkelen til mannen min) hun tåler ikke å være alene hjemme. Da raserer hun rommet hun er i.

Kiara har til nå fått gå løs i hele huset, men lurer på å sette opp en grind mellom stue og gang, så får hun holde til i gangen heller. Ligger tross alt en del leker etter ungene rundt om kring her daglig.. :) Er nok ikke den beste til å rydde opp nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi er alene hjemme ca. 7 timer hver ukedag. Er nok sånn for de fleste hunder tror jeg, man må jo tross alt på jobb eller skole, og er ikke alle som har muligheten til å ta hunden med seg. Da gjelder det heller å gjøre den tiden man faktisk har sammen med hunden så bra som mulig, tenker jeg. Viktig at han får luftet/tømt seg ordentlig før du drar hjemmefra da, så han greier å holde seg. Selv har jeg jo kattedo til LiLi, så hun styrer det der selv, men tror nok ikke det blir noe problem for han å holde seg så lenge heller, hvis han er vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min voksne hund kan være alene hjemme i 8 timer uten problem. Holder nå på å venne til valpen min og, og han er nå alene hjemme mellom 4 og 6 timer. (han er jo ikke helt alene alt med jeg har to)

Men de er da i kjelleren i hver sin bås på rommet sitt, og jeg ser ikke på det som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hund er hjemme alene i 6-7 timer..

nå i det siste har hun nesten ikke vært alene fordi både mamma og pappa har vært sykemeldt..

hun sitter i et ganske stor bur med radioen på :)

hun bare ligger der i ro og sover til vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er heller nesten aldri alene. Er hun alene er det en 2-3 timer max. Hun har vært alene en hel dag noen ganger, men da har hun fått lufting midt på dagen. jeg syns det er lenge å være alene 8 timer. For lenge egentlig i mine øyne, men det er det jo 90 % av hundene rundt om som er så, hunden tilpasser seg jo, og aksepterer det (eller rettere sagt må)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike er hjemme alene ca 8timer hver ukedag. Jeg synes også det er lenge,men prøver å gjøre resten av dagen så bra som mulig,og drar aldri bort igjen på en hverdag med mindre jeg absolutt må! Han får være med stort sett overalt. Håper å finne en bedre løsning etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheo er skjelden hjemme alene, for jeg er sykemldt og er skjelden ute av huset. Er jeg det, så er han som oftest med i bilen. Bortsett fra når jeg skal på kafe med venninner, for da er det bedre for han å være hjemme, for tida kan draes noe veldig ut gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært så "heldig" at jeg har vært sykmeldt en stund og Fibi har stort sett hatt meg rundt seg hele dagen. Det har vært veldig bra for oss begge to! Men når hverdagen nå nærmer seg med stormskritt, vil hun være alene i seks timer, mens minstebarnet er på skolen, eller åtte-ni til jeg kommer hjem. Hun har hele første etasje til disposisjon, men jeg mistenker at hun ligger i min seng :) til vi kommer hjem.

Så lenge hunden ikke får panikk, eller på annen måte viser stor mistrivsel ved å være alene, ser jeg ikke at det er noe veldig fy-fy ved det. Vil man ha hund i vårt samfunn, er det å la den være alene hjemme en del av virkeligheten! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...