Gå til innhold
Hundesonen.no

Trude Mostue?


Aya

Recommended Posts

Ja, hva synes dere om denne dama da? Synes hun kommer med endel merkelige råd og tips, for å si det mildt.. Ser at hun også mener at Parson Russel og Jack Russel er samme rase? Dette stemmer vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjøpe VG i helgene fordi hun har en snutt i avisen da. Nå har jeg slutta, igjen <_< . Hun skriver en del ting som fakta som vel strengt tatt baseres på myter. Useriøst av en vet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kastrering løsningen på omtrent alle adferdsproblemer, i følge henne?

Det er greit at hun skriver liksom "morsomme" artikler i VG - men når hun syns det er morsomt at bikkja jager postmannen og hun tar med seg hunden når hun skal ha ungdom vekk fra tomta, så blir det feil. Det er vel folk som ikke oppfatter det på riktig måte, og da bør hun unngå å skrive det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude Mostue er en tragedie for hundesaken - det er horribelt at hun får spalteplass i landets største avis, og hun ytrer seg i hytt og gevær totalt uten mål og mening.

Jeg har SLUTTET å kjøpe VG pga henne... (Jeg synes det er hinsides på trynet (sorry!) at en veterinær kan spøke og le av at en bullmastiff (hennes) får skremme naboenes tenåringsgutter, eller at drittbikkja Stanley biter postmannen rutinemessig. Fatter ikke at hun har noen veterinærautorisasjon i det hele tatt og før skulle jeg gått til en "heksedoktor" på gata før hun hadde fått hendene sine på mine hunder!

(I tilfelle noen lurte på hva jeg mener om henne...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke likt Trude Mostue siden første gangen jeg så henne på tv jeg, så jeg leser ikke spalten hennes i VG.. Men jeg syns jo det at når en av Norges største aviser førstes spanderer spalteplass på en veterinær, så kunne det godt ha vært en med litt mer omløp i toppen.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke likt Trude Mostue siden første gangen jeg så henne på tv jeg, så jeg leser ikke spalten hennes i VG.. Men jeg syns jo det at når en av Norges største aviser førstes spanderer spalteplass på en veterinær, så kunne det godt ha vært en med litt mer omløp i toppen.. <_<

Du har ikke gått glipp av noen verdens ting.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er jo at i og med at hun har spalten i vg, så sluker jo de fleste nybegynnere teoriene hennes rått. Når en veterinær har sagt det, da må det jo være sant???

Jeg har lite tro på veterinærer generelt da, mulig det er fordi de hører bilyden på hjertet når de ser rasenavnet.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var hun ok, nå er hun blitt direkte snodig. Pleide å se programmet hennes, ikke det med Asgeir, men det andre :)

Nå snakker hun bare om ungene sine, de driter vel jeg i! Og for noen snodige meninger hun har!

Også fikk hun seg hund for å beskytte seg mot skumle mennesker..? :)

Kan hun ikke bruke mannen sin til det? Han er jo ENORM! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at hun også mener at Parson Russel og Jack Russel er samme rase? Dette stemmer vel ikke?

Både ja og nei. I Norge er det to forskjellige GODKJENTE raser iht. FCI. I GB derimot, finnes det godkjente Parsons, men FCI`s standard for Jack Russells er IKKE godkjent i GB. I Norge følger vi australsk standard for de registrerte Jack Russelene, og engelsk standard for Parsons.

I GB bruker man ofte termen "working Jack russells" om de høybente Jackene. Det er små forskjeller på dem og dagens godkjente Parsons da avlen på godkjente Parsons bare har pågått de siste 15 årene.

Her i Norge er det nokså klart:

1. Parson Russell Terrier (registrerte)

2. Jack Russell Terrier (registrerte lavbente med standard fra australia)

= to forskjellige raser

I GB derimot er det mindre forskjeller på hva de kaller Jacker og hva de kaller Parsons, da de ikke anser den australske versjonen som godkjent rase... :)

les mer her: www.parsonrussell.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det en heftig debatt om i Canis og for en stund siden. Debatt og debatt, for en gangs skyld var de fleste enige... :) Men i hvert fall, jeg minns å huske at noen tipset vg om tråden, men det har jo tydeligvis ikke hjulpet...

Dama har sikkert greie på det hun driver med (altså sykdom på dyr), men når det gjelder adferd, og da særlig problemadferd, kommer hun litt til kort. Bare så synd at mange har så utrolig tillit til en veterinær, og tar alt som god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest spalten hennes en gang, da sto det noe om at hun brukte sitronhalsbånd for å få hunden hennes til å slutte å bite postmannen...hallo? Det var første og siste gang jeg leste den spalten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet med henne på kalvøya for et par år siden. Hun sto ved kanin/fugle standen. Og kunne ikke svare på noe av det jeg spurte om.

Tror nok hun lever bedre på spaltene sine enn som en vetrinær gitt. Tror de fleste med dyr kan mer enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker ikke spesielt flink. Husker at hun skrev (tror det var i VG) at det å ha marsvin og kanin sammen var helt greit. Mener også å huske at hun skrev at kanin bør gå sammen med flere fordi de er flokkdyr... :lol:

Ang hund så vet jeg ikke, leser aldri VG lengre.. men det er uansett idiotisk at de bruker en veterinær med slike rare meninger som "journalist" i en så stor avis. Tenk på alle som leser rådene hennes og tror det er den ultimate sannhet... Sukk.

(Ikke at jeg forventer noe annet av Vg... Tror neppe de har ansatt henne for å spre informasjon til dyreeiere rundt omkring for å si det sånn. )

Pleide å følge med på programmene hennes på tv, det var et av de FÅ dyreprogrammene som gikk så da tar man det man får. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Om jeg husker riktig, så var det ei som hadde sendt inn om hunden hennes da, at den stilte seg truende opp mot bilene, og om hvorfor han gjør sånn. Hu sa at dama var råheldig som hadde en slik hund, som beskyttet eieren mot biler...

Og det var i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også det hun skrev i går,om hun damen som var så heldig å ha en slik god vakthund som passet på henne mot biler og folk ved å gjøre utfall.yess,kjempeheldig :P

Å nå ble jeg glad! :P Jeg har jo levd i den villfarelse at hunden min (og jeg) har hatt store utfordringer med å bekjempe disse utfallene også kan jeg igrunnen bare la det stå til! Jeg er også kjempeheldig! :lol: Hurra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå ble jeg glad! :P Jeg har jo levd i den villfarelse at hunden min (og jeg) har hatt store utfordringer med å bekjempe disse utfallene også kan jeg igrunnen bare la det stå til! Jeg er også kjempeheldig! :P Hurra! :lol:

Gratulerer! Dette må feires! :P

Nei, jeg syns det er bare kaos å høre om hos den dama altså.. Hunden stakk av, biter postmannen, angriper kanina, ungene er ikke å holde styr på, sauene er klikke.. Nei, leser jeg den spalten er det nok bare for å få noe å le av... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje et veldig dumt spørsmål. Men jeg har aldri lest spalten hennes. Men er det den samme veterinæren som er på god morgen norge?? på tv2??

For viss det er den samme damen så jobber hun på den veterinær klinikken jeg bruker. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje et veldig dumt spørsmål. Men jeg har aldri lest spalten hennes. Men er det den samme veterinæren som er på god morgen norge?? på tv2??

For viss det er den samme damen så jobber hun på den veterinær klinikken jeg bruker. <_<

Nei. Vi brukte også hun på TV2 før. Hun er en flink og seriøs vet! :icon_redface:

TM bor i England og er sikkert et hyggelig menneske, men som dyrespesialist (hun uttaler seg om f.eks atferd og sosiale forhold like friskt som medisin) er hun ikke helt på nett! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen formening om dama, da jeg ikke har lest hennes siste uttalser. Men at hun har blitt "kjendis" og snakker om hus, mann, hage og ekteskap pga. en "rolle" i en vet.serie for noen år tilbake, er jeg ikke helt med på.

Denne spalten hennes..Er den å finne i Vg hver dag? Hvis ikke, når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å si ting jeg ikke får lov til av mammaen min da jeg leste vg for 14 dager siden.Ei jente/dame med rottis synes det var så plagsomt at hunden hennes gjorde utfall mot enkelte mennesker.Hun ville vite hvorfor.

Trudes svar??

At rottveileren var en voktende rase, og "du er heldig som har en sånn flink hund til å passe på deg"

ja, for det er en jobb en skal la hunden gjøre liksom?? hadde ikke ansett meg for heldig i den sitasjonen.hva med noe forslag til å hjelpe damen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...