Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden din godt musklet?


Mirai

Recommended Posts

Jeg aner ikke hvordan jeg har fått det til, men Mona er godt musklet :) Både veterinæren, en hundemassør og oppdretter var veldig fornøyd med musklene til Mona, spesielt i bakparten. Og nå som hun har begynt å bade ser jeg det jo ekstra tydelig når pelsen henger rett ned.

Hvordan står det til med musklene på din hund? Hva gjør du for å evt. trene litt muskler, legger du opp turen på en spesiell måte, går mye/lite i bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ero har masse muskler. Vi går masse tur i skogen, helst utenfor stien også(har egne turveier for å slippe unna alle fir- og tofotingene.). Har ikke planlagt det, men det har nå bare blitt slik, god trening for meg også å gå utenfor stien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tja......... ja, jeg tror at mine hunder er godt musklet - i alle fall skryter veterinærer og dommere hemningsløst av den gamle som fortsatt i en alder av 11 har runde skøytelår og runde gode skuldre, ellers en slank kar med en rygglinje som en unghund.

De to yngste også - 10 månederskalven er så god å ta på, store muskuløse lår og skuldre............. de andre er vel ok...

Fikk i alle fall veldig ros av veterinæren for at rottisen min var så godt muskla at jeg ikke trengte å overfore for å få masse på henne.... NÅ derimot etter fem uker i bur og bare korte turer ser jeg at musklene er i ferd med å bli mindre overalt unntatt der hun er nyoperert hvor musklene er i ferd med å komme tilbake..

Hva jeg gjør?

Ingenting - går vanlige turer i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg altfor lite om slike ting som muskulasjon osv, men på nkk trondheim fikk jeg skryt for at han var godt musklet av en tidligere buhundommer. Han sa det vistes at Ask fikk mye, og riktig mosjon på muskulaturen hans. :) Har ikke jobbet bevist med det, men hunden får jo bruke kroppen sin en del, og på forskjellige ting. Alt fra å trekke oss på ski, til å hoppe høye hinder, løpe opp/ned skråninger osv. Ting som faller naturlig inn i lek og trening rett og slett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med Vesla, men fikk komplementer av noen som skrøt av at vi hadde vært flinke til å holde henne så fast og slank i kroppen.

Lisa har ikke mye muskler lenger. Da hun var yngre trodde vi at hun var overvektig, men da bestemoren min skulle på kontroll hos dyrlegen viste det seg at alt var muskler. Det eneste hun hadde gjort var å gå lange turer og latt henne svømme mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at Pito har gode muskler. Hun har iallefall fått bedre bevegelser og hun får ikke på kritikkene lengre at hun er løs i front, og det tror jeg er pga musklatur som har stabilisert det. Jeg går masse tur i bratt terreng med henne slik at hun må klatre på steiner/berg og gå masse i oppover bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tror at gutten er godt musklet ja. Når han var ca 10-11 mnd så hadde eg han med til veterinær for å sjekke en skade og da var de som skjekket han overrasket over kor mye muskler han hadde til alderen. Idag trener vi en del i terreng og driver med diverse øvelser som hopping og litt trekkin, Innimellom også springpole.

Prøver også å holde han slank også så det ikke blir for mye av det gode og at han holder seg rask og lett på potene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at Pito har gode muskler. Hun har iallefall fått bedre bevegelser og hun får ikke på kritikkene lengre at hun er løs i front, og det tror jeg er pga musklatur som har stabilisert det. Jeg går masse tur i bratt terreng med henne slik at hun må klatre på steiner/berg og gå masse i oppover bakker.

Høres lovende ut for oss det der! Saeta er enda noe løs i front (selv om ikke alle dommere ser det), så jeg planlegger hardtrening og fetekur framover :) Håper hun godtar å svømme i tillegg til vanlig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

musklene er det ingenting å si på her i gården nei :D:) på nesten alle kritikkene sine har han fått skryt for muskulaturen.sist sto det; i utmerket kondisjon! Jeg har ikke trent særlig bevisst på det,men vi går også mye turer i ulent terreng.Og så er han nå en whippet,og de løper nokså mye med noen sinnsyke fraspark! *så nydelige å se på når de løper* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er godt musklet på feil steder <_< Han hadde jo en betennelse i ryggen når jeg fikk han og den har aldri gått helt over. Nå er han halt igjenn og vi følger et strengt og tidkrevende treningsprogram for å bygge riktige muskler. I dag har vi vært og vasset i vann som rekker han akkurat til skuldrene for å bygge opp noe greier. Ellers får han bare skritte i rolige turer i skogen og han må masseres og ises ned på flere muskelgrupper etter hver tur.

Ps: lurt tips, ikke is ned en våt hund..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophus er veldig godt musklet, det blir stadig bemerket av fagfolk og lekfolk. Det vises ekstra godt om sommerene når jeg snauer han helt. Han får masse turer i skog og mark, og svømmer flere ganger om dagen. Det fineste jeg vet er en muskuløs hund, og det er spesielt moro å vise frem en kastrat som faktisk ikke er overvektig, men muskluløs og flott. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea er godt musklet fremme, men ikke bak. Bak er hun ennå veldig hengslete og løs. Det var i alle fall det oppdretteren og dommeren på sist utstilling påpekte. Hovedgrunnen tror jeg kan være at Chessea ikke er en naturlig løper. Hun løper så og si aldri om det ikke er ved siden av oss/med oss eller etter noe. Derfor prøver vi å bygge opp litt muskler bak med svømming og terrenggåing. Vi går masse turer, men det har ikke hjulpet. Hun trekker heller ALDRI i båndet, så trekk blir det lite av.. :) Men det kommer seg jo. Hun har strukket seg mye i høyden i det siste, så vi håper musklene kommer sakte med sikkert etter hvert som hun utvikler seg. Jenta er jo bare 12 mnd, og mye kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler er det, selvfølgelig! :) Syns liksom ikke Fibi blir sånn mager som de andre når hun har bada. Et rist, så ser hun mer ut som et marsvin! Rosettmarsvin! Kjempemuskelrosettmarsvin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Box har markerte,kraftige muskler. Vi går alltid turer i ulendt terreng, vi har en fjelltopp rett bak huset og der går det rett oppover og han spretter overalt.Mye verre med mor i den situasjonen, svetten renner og jeg hiver etter pusten :D Dessuten svømmer han veldig mye, 2 ganger for dagen nå om sommeren i ca 1 - 1,5 time kombinert med lek :) Har ihvertfall fått mye skryt for kroppen hans av veten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...