Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke, NV-06

Line_

Recommended Posts

Skrevet

De jeg vanligvis henger med på utstillinger skal ikke på Bjerke, så jeg håper noen tåler å henge med meg innimellom. ;)

Ikke har jeg med meg hund som eter maten jeg prøver meg på å kjøpe eller er i veien på andre måter heller... Jaja, jeg stiller i alle fall gjerne opp som midlertidig hundeholder om noen trenger det.

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ingvild: Du kan henge med meg ;) Skal bare på søndag, men. Du har vel nummeret mitt fremdeles, etter NKK Hamar?

Nei, hadde ikke nummeret ditt da heller. Sender mitt på PM jeg, så kan du ringe/sende melding hvis vi ikke møtes.

Skrevet

De jeg vanligvis henger med på utstillinger skal ikke på Bjerke, så jeg håper noen tåler å henge med meg innimellom. :P

Ikke har jeg med meg hund som eter maten jeg prøver meg på å kjøpe eller er i veien på andre måter heller... Jaja, jeg stiller i alle fall gjerne opp som midlertidig hundeholder om noen trenger det.

Jeg sitter langs agringene på lørdag hvertfall ;) Bare hyggelig om du tar en tur dit :P

Skrevet

De jeg vanligvis henger med på utstillinger skal ikke på Bjerke, så jeg håper noen tåler å henge med meg innimellom. :P

hva med å henge med meg? ;) Jeg var vel ganske flink på NKK trondheim?

Skrevet

Dommerendringer fra NKK sine sider:

Norsk Vinner 2006 - Siste nytt: Dommerendringer

På grunn av stengning av Heathrow Airport torsdag, har dessverre våre 2 engelske dommere vært nødt til å melde forfall.

Albert Wight erstattes av Frank Christiansen, Norge begge dager.

Anette Oliver-Wyles erstattes av Åke Cronander, Sverige på lørdag. Bedømmelsen i ring 20 starter kl. 10.00.

Vi beklager selvsagt dette, men det skyldes altså forhold verken dommerne eller Norsk Kennel Klub rår over.

Vet ikke om det berører noen her, men kjekt å vite.

Skrevet

jeg kommer i morgen for å se på! med mamman min! :) og selvfølgelig bertene da!

men er det noen som har veibeskrivelse når man kommer fra Drammen? e18!

Skrevet

Jeg, det lille tervmonsteret i spøkelsesalderen og den lille brune tingen som ikke vet hva slalom er er å finne ved agilityringen i morgen. Dersom noen vestfoldinger/sørlendinger har plass i bilen på vei hjem lørdag ettermiddag hadde vi blitt supertakknemlige, for jeg aner ikke hvordan vi skal komme oss hjem...

Skrevet

og jeg må bare få si at jeg ikke er overlegen, men er ikke flink til å kjenne igjen folk som jeg kun har sett på bilder :)

Også er jeg vel litt sjenert

EDIT:_ tar med rex kun i morra :)

Skrevet

Vi skal opp og titte litt i morgen. Skal ha med meg Tussie, så hvis noen ser en uoppdragen OES med eier på slep, så må man hilse :)

På søndag skal vi stille og stå i OES standen, så da må man komme å få kaffe og nydelig kake! Hyggelig å slå av en prat med sonenfolk!

Skrevet

Jeg og Vesla kommer begge dager. Bare kom bort og hils hvis dere ser en eier med en liten strihåret dachs med rød sele som prøver å komme bort til alt og alle.

Edit:

Endret på en liten ordfeil.

Skrevet

Veiforklaring (hvis du fremdeles er våken..) - E18 inn i Oslo - følg så skilter mot Riksvei 4 (Gjøvik). Du kommer da inn i den kjempestore rundkjøringen som heter Sinsenkrysset - og i denne er det godt skiltet mot rv.4. Kjør forbi Aker sykehus, og en/to km videre - så er det skiltet Bjerkebanen fra veien.

"Clou'et" for å finne Bjerke er den såkalte Trondheimsveien, altså riksvei 4. Finner man bare DEN er det ikke noe probl. å finne Bjerke.

Susanne

Skrevet

Lill (Og gjerne Serchaj) trenger veldig veldig veldig sårt skyss fra tønsberg i morgen, til og fra utstillingen! Ring Lill om du har plass(hun har ikke tilgang til internett): 40486345

Skrevet

Jeg trenger også skyss (men jeg kan ta tog om nødvendig), sammen med prince. enten fra holmestrand eller oslo s lørdag morgen:-)

Hadde også vært kjempetakknemlig for skyss fra Bjerke til Oslo s på lørdag etter best i gruppen;)

Benedicte

90993887

Skrevet

Ingen som vil ha Prince og meg boende hos seg i helgen da?

(joda, vi har nødløsning i Tønsberg, men det blir så stress med tog og buss osv)

Kom til meg! Jeg er alene.. :) hehe.

Skrevet

Jeg sitter langs agringene på lørdag hvertfall :) Bare hyggelig om du tar en tur dit :P

Jeg, det lille tervmonsteret i spøkelsesalderen og den lille brune tingen som ikke vet hva slalom er er å finne ved agilityringen i morgen. Dersom noen vestfoldinger/sørlendinger har plass i bilen på vei hjem lørdag ettermiddag hadde vi blitt supertakknemlige, for jeg aner ikke hvordan vi skal komme oss hjem...

sett dere samme da så finner jeg dere lettere! :) Kommer ganske tidlig i morra :P Bor hos søstra mi som bor 4 km unna.. Kommer til å ta buss kl. 08.42 eller 08.57 på morran, så jeg kommer ganske fort med en liten, svart bjeffete sak :P

Skrevet

Er ikke noen som kjører forbi fetsund eller noe som evnt kan plukke meg opp i Lillestrøm eller no, på søndagen, så jeg kunne sitti på til Bjerke det blir uten hund. Hadde vært så supert :)

Skrevet

Veiforklaring (hvis du fremdeles er våken..) - E18 inn i Oslo - følg så skilter mot Riksvei 4 (Gjøvik). Du kommer da inn i den kjempestore rundkjøringen som heter Sinsenkrysset - og i denne er det godt skiltet mot rv.4. Kjør forbi Aker sykehus, og en/to km videre - så er det skiltet Bjerkebanen fra veien.

"Clou'et" for å finne Bjerke er den såkalte Trondheimsveien, altså riksvei 4. Finner man bare DEN er det ikke noe probl. å finne Bjerke.

Susanne

Tusen tusen takk! :)

Skrevet

Sky terrieren til julebrus, Danny, fikk stor certet og ble 3 beste hannhund banana

St. bernhard's hannhunden deres Denzo ble 4 beste hannhund

St. b. tispa Summer ble andre beste tispe med ck

St. b. tispa mimmi vant juniorklassen og fikk ck

Dermed er både Danny og Mimmi kvalifisert til crufts :)

Grattis :icon_fun:

Noen andre som har resultater?

Noen som vet hvordan det gikk i juniorhandlinga?

Edit: Danny og Mimmi fikk også tittelen Norsk Junior vinner.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...