Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke, NV-06

Line_

Recommended Posts

Skrevet

De jeg vanligvis henger med på utstillinger skal ikke på Bjerke, så jeg håper noen tåler å henge med meg innimellom. ;)

Ikke har jeg med meg hund som eter maten jeg prøver meg på å kjøpe eller er i veien på andre måter heller... Jaja, jeg stiller i alle fall gjerne opp som midlertidig hundeholder om noen trenger det.

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ingvild: Du kan henge med meg ;) Skal bare på søndag, men. Du har vel nummeret mitt fremdeles, etter NKK Hamar?

Nei, hadde ikke nummeret ditt da heller. Sender mitt på PM jeg, så kan du ringe/sende melding hvis vi ikke møtes.

Skrevet

De jeg vanligvis henger med på utstillinger skal ikke på Bjerke, så jeg håper noen tåler å henge med meg innimellom. :P

Ikke har jeg med meg hund som eter maten jeg prøver meg på å kjøpe eller er i veien på andre måter heller... Jaja, jeg stiller i alle fall gjerne opp som midlertidig hundeholder om noen trenger det.

Jeg sitter langs agringene på lørdag hvertfall ;) Bare hyggelig om du tar en tur dit :P

Skrevet

De jeg vanligvis henger med på utstillinger skal ikke på Bjerke, så jeg håper noen tåler å henge med meg innimellom. :P

hva med å henge med meg? ;) Jeg var vel ganske flink på NKK trondheim?

Skrevet

Dommerendringer fra NKK sine sider:

Norsk Vinner 2006 - Siste nytt: Dommerendringer

På grunn av stengning av Heathrow Airport torsdag, har dessverre våre 2 engelske dommere vært nødt til å melde forfall.

Albert Wight erstattes av Frank Christiansen, Norge begge dager.

Anette Oliver-Wyles erstattes av Åke Cronander, Sverige på lørdag. Bedømmelsen i ring 20 starter kl. 10.00.

Vi beklager selvsagt dette, men det skyldes altså forhold verken dommerne eller Norsk Kennel Klub rår over.

Vet ikke om det berører noen her, men kjekt å vite.

Skrevet

jeg kommer i morgen for å se på! med mamman min! :) og selvfølgelig bertene da!

men er det noen som har veibeskrivelse når man kommer fra Drammen? e18!

Skrevet

Jeg, det lille tervmonsteret i spøkelsesalderen og den lille brune tingen som ikke vet hva slalom er er å finne ved agilityringen i morgen. Dersom noen vestfoldinger/sørlendinger har plass i bilen på vei hjem lørdag ettermiddag hadde vi blitt supertakknemlige, for jeg aner ikke hvordan vi skal komme oss hjem...

Skrevet

og jeg må bare få si at jeg ikke er overlegen, men er ikke flink til å kjenne igjen folk som jeg kun har sett på bilder :)

Også er jeg vel litt sjenert

EDIT:_ tar med rex kun i morra :)

Skrevet

Vi skal opp og titte litt i morgen. Skal ha med meg Tussie, så hvis noen ser en uoppdragen OES med eier på slep, så må man hilse :)

På søndag skal vi stille og stå i OES standen, så da må man komme å få kaffe og nydelig kake! Hyggelig å slå av en prat med sonenfolk!

Skrevet

Jeg og Vesla kommer begge dager. Bare kom bort og hils hvis dere ser en eier med en liten strihåret dachs med rød sele som prøver å komme bort til alt og alle.

Edit:

Endret på en liten ordfeil.

Skrevet

Veiforklaring (hvis du fremdeles er våken..) - E18 inn i Oslo - følg så skilter mot Riksvei 4 (Gjøvik). Du kommer da inn i den kjempestore rundkjøringen som heter Sinsenkrysset - og i denne er det godt skiltet mot rv.4. Kjør forbi Aker sykehus, og en/to km videre - så er det skiltet Bjerkebanen fra veien.

"Clou'et" for å finne Bjerke er den såkalte Trondheimsveien, altså riksvei 4. Finner man bare DEN er det ikke noe probl. å finne Bjerke.

Susanne

Skrevet

Lill (Og gjerne Serchaj) trenger veldig veldig veldig sårt skyss fra tønsberg i morgen, til og fra utstillingen! Ring Lill om du har plass(hun har ikke tilgang til internett): 40486345

Skrevet

Jeg trenger også skyss (men jeg kan ta tog om nødvendig), sammen med prince. enten fra holmestrand eller oslo s lørdag morgen:-)

Hadde også vært kjempetakknemlig for skyss fra Bjerke til Oslo s på lørdag etter best i gruppen;)

Benedicte

90993887

Skrevet

Ingen som vil ha Prince og meg boende hos seg i helgen da?

(joda, vi har nødløsning i Tønsberg, men det blir så stress med tog og buss osv)

Kom til meg! Jeg er alene.. :) hehe.

Skrevet

Jeg sitter langs agringene på lørdag hvertfall :) Bare hyggelig om du tar en tur dit :P

Jeg, det lille tervmonsteret i spøkelsesalderen og den lille brune tingen som ikke vet hva slalom er er å finne ved agilityringen i morgen. Dersom noen vestfoldinger/sørlendinger har plass i bilen på vei hjem lørdag ettermiddag hadde vi blitt supertakknemlige, for jeg aner ikke hvordan vi skal komme oss hjem...

sett dere samme da så finner jeg dere lettere! :) Kommer ganske tidlig i morra :P Bor hos søstra mi som bor 4 km unna.. Kommer til å ta buss kl. 08.42 eller 08.57 på morran, så jeg kommer ganske fort med en liten, svart bjeffete sak :P

Skrevet

Er ikke noen som kjører forbi fetsund eller noe som evnt kan plukke meg opp i Lillestrøm eller no, på søndagen, så jeg kunne sitti på til Bjerke det blir uten hund. Hadde vært så supert :)

Skrevet

Veiforklaring (hvis du fremdeles er våken..) - E18 inn i Oslo - følg så skilter mot Riksvei 4 (Gjøvik). Du kommer da inn i den kjempestore rundkjøringen som heter Sinsenkrysset - og i denne er det godt skiltet mot rv.4. Kjør forbi Aker sykehus, og en/to km videre - så er det skiltet Bjerkebanen fra veien.

"Clou'et" for å finne Bjerke er den såkalte Trondheimsveien, altså riksvei 4. Finner man bare DEN er det ikke noe probl. å finne Bjerke.

Susanne

Tusen tusen takk! :)

Skrevet

Sky terrieren til julebrus, Danny, fikk stor certet og ble 3 beste hannhund banana

St. bernhard's hannhunden deres Denzo ble 4 beste hannhund

St. b. tispa Summer ble andre beste tispe med ck

St. b. tispa mimmi vant juniorklassen og fikk ck

Dermed er både Danny og Mimmi kvalifisert til crufts :)

Grattis :icon_fun:

Noen andre som har resultater?

Noen som vet hvordan det gikk i juniorhandlinga?

Edit: Danny og Mimmi fikk også tittelen Norsk Junior vinner.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...