Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere i dag?

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Ser det er flere enn meg som sitter her og skriver. Så hva gjør dere alle sammen i varmen? ;)

Jeg sitter på sentralbordet i Tine, er vel egentlig opptatt. Men det roer seg sånn i totiden, og da skal jeg telle penger.

Også skal jeg klippe meg og stripe håret klokka, seks JUHU!! Hvis dere vil ha før og etterbilder må dere si ifra :P

Skrevet

Fikk ikke sove lengre rett og slett. Skal på jobb i natt, og tar kanskje en tur på hundetrening før det. Akkurat nå er det over 30 grader ute i skyggen, og alt for varmt for å finne på noe. Så da roter man litt på nettet i stedet...

Skrevet

Ja, det vil vi ha ;):P

Jeg sitter her på data`en, surfer og hører på musikk, fordi det er så sykt varmt ute nå. Jeg orker ikke ligge i hagen, midt ute i sola. Det er ikke så mye annet å finne på akkurat nå, ingen er hjemme.. Også Chica ligger rett ut, hun er så slapp i varmen, og da er det ikke så mye å gjøre med henne heller.. Men litt senere i dag skal vi på stranda :P

Skrevet

Sitter på jobb. Hadde håpet å kunne ta fri tidlig i dag (passer to hester hele uken), men må vente på at fire svære systemer blir ferdig, de må avgårde i dag og da får jeg ikke gå før det er gjort *sukk* Så da henger jeg her i mellomtiden. Varmt og klamt, meldt torden her i ettermiddag, vips har kapitulert og ligger langflat under benken på kontoret.

*Eg ve heeeeem* Ut i varmen i hvert fall...

Skrevet

IW: Klart vi vil se før/etter bilder!!

Selv sitter jeg på sentralbord og kjeeeeder meg. Det er så vannvittig stille... Tenkte jeg skulle begynne å forberede drilljentenes treningsopplegg til høsten/skolestart... (hehe)

Skrevet

Ikke så mye sol og varme her nei... Regn og tåke. Har nettopp nappet på Ero, men vi ble litt leie begge to. Nå sitter jeg og venter til jeg skal på jobb kl 1500.

Skrevet

Nettopp vært på butikken å handlet middags mat, venter på at samboeren skal kommer slik at vi kan gå å bade. Har sovet siden 7 i går kveld og til 12 i dag etter en hard helg så jeg gleder meg til å bade ;)

Skrevet

Ok, da blir det før og etterbilder ;) Gleder meg skikkelig, det er over ett år siden jeg var hos "ordentlig" frisør, bare vært hårmodelle og sånt det siste året. Så nå håper jeg å få vekk resten etter det en gang lilla håret mitt i kveld :icon_rolleys: Og få vekk de slitte tuppene! Og bli blond igjen! Wee, mange ting på en gang! Nå har jeg liksom ettervekst ned til øra.

Ninni: Kult med flere på sentralbord. Jeg sitter og teller penger nå.. Blir deilig og stille fra halv to og utover. Er jo noen telefoner nå og da, men det går heldigvis ikke i ett. Rekker litt Hundesoning :P

Vipsen: Hvor jobber du?

Skrevet

Sol?? Her har det vert overskya i hele dag! Men det er 19,6 grader ute da så jeg skal ikke klage.

Akkurat nå sitter jeg bare på dataen å venter på at badet skal bli ledig.

Skal ut med en kamerat som bor ho Bayeros snart, skal ned til elva og bade med hundene ;)

Skrevet

akkuratt vært ute på båt-tur og vi tok en frokost ute på en holme! Timon koser seg skikkelig i båten og sover for det meste i fanget mitt! senere skal vi nok ut en tur til på sjøen! (jeg elsker sjø og båtliv).. ellers sitter jeg her nå dønn forkjøla! noe dritt! men jeg koser meg for det!

Skrevet

Jeg har skoleferie, og vimser litt rundt. I morgen skal jeg reise til England med familien å være borte i 12 dager, DA kommer jeg til å savne hundesonen, og dataen ;) Derfor blir det nok en del pakking i dag, og vi skal kjøre kattene til dem som skal passe dem mens vi er på ferie. Kommer til å savne dem og :P

Ellers har jeg vært å kjøpt sko i dag! :P

IW: Gjeeeerne før og etter bilder!

Skrevet
I morgen skal jeg reise til England med familien å være borte i 12 dager, DA kommer jeg til å savne hundesonen, og dataen ;)

Husk at det finnes Internettcafèer :P

Skrevet

Er nettopp kommet fra jobb, og har begynt på middag. Her er 27,4 grader i skyggen!

Kjenner følelsen IW, var selv til frisør på lørdag og fikk mer striper og klippet håret. ;)

Skrevet

Er nettopp kommet fra jobb, og har begynt på middag. Her er 27,4 grader i skyggen!

Kjenner følelsen IW, var selv til frisør på lørdag og fikk mer striper og klippet håret. ;)

Gleder meg til å dra hjem også.. Så føler man seg liksom som en ny person når man har nyfrisert hår! :P

Skrevet

I dag stod jeg opp halv sju for å ta bussen ned til byen med Benedicte og Cita, for de skulle ta toget hjem. Ellers har vi rusla en liten tur, også har jeg vunnet en del over Kristina i kort. Jeg kom nettopp hjem fra byen igjen (de kunne jo ikke koordinere sånn at de tok samme toget hjem igjen, neida ;) ), hvor jeg sendte Kristina og løpetid-Lunah på toget til Oslo med en cavalierhann.

Nå skal jeg støvsuge etter en sau og to labbiser (hvorav den ene har røyteperiode), også må jeg nok vaske gulvene etterpå også. Og deretter skal jeg ned på Ikea med en tralle vi lånte + lete etter jakka til Benedicte. Det er ikke så veldig varmt her i dag, ca 17 grader i skyggen kanskje? Er ikke så veldig mye sol akkurat heller, men jeg syns det er kjempedeilig. Liker meg ikke når det er veldig varmt.

Guest Vicky
Skrevet

Nettopp vært ute å trent med hundene, og deretter tatt en liten rundtur. Nå ligger bikkjene å "sloss" under stolen min. Skal til legen en liten tur senere, og etterpå det blir det vel enda litt mer trening. Lydighet er bare knall ;)

Skrevet

Har vært til bestemor og bestefar idag, Lucas elsker seg der, han kan springe løs, sammen med nabohunden ;) Så måtte vi dra til elva (rett ved siden av) for Lucas tok seg et avkjølende gjørmebad <_<

Så han badet der en stund. Nå sitter jeg her å slapper av :P

Skrevet

Jeg gjør det jeg er best på om dagen jeg, minst mulig på lengst mulig tid ;) Har vært i hagen og sola meg mens hundene har gressa og lekt :P

Etterpå skal vi opp til mamma og pappa og grille, det gleder jeg meg til, jeg har mast om grillmat i en uke nå! :P

Også er jeg skikkelig glad jeg ikke er i Trøndelag lenger, for sommeren her er bedre enn det jeg har fått med meg av sommer der :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...