Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden under dyna?


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

om han sover oppe så går han fritt på gangen og rommet til pappa. Sover som regel i hundesenga si eller på gangen. Også kommer han opp i senga tidlig tidlig på morgenen.

SOver han nede på rommet mitt, sover han som regel i senga og mest mulig oppå meg ;)

Det ble sånn egentlig fordi vi ikke satt en grense om at han ike skulle få være i senga. så om han ville det så fikk han lov. Men er det sånn at vi f.eks er på campingvogna, så vet han at han ikke får lov til å sove i sengene. Så da sover han på gulvet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix ligger i senga mi hele tiden :o Men når jeg sovner pleier han å gå ned å legge seg på ulvet.

Jeg begynte med det fordi da jeg fikk han ville han ikke ligge i bur, og siden han var så liten og akkurat tatt fra mammaen sin så måtte jeg bare ha han hos meg i senga for syntes så synd på han. Ikke helt riktig kanskje men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ligger hun i senga! I tillegg til at hun er den perfekte varmeflaske, er det den definitivt enkleste måten å få valpen husrein på uten å måtte stå opp om natta. Hun lå ved siden av senga i egen seng de første nettene - så hoppet hun opp og ble der - og måtte aldri ut før jeg sto opp. Nå er hun veldig korthåret og derfor varmesøkende og aldri veldig skitten, så det gjør det jo litt greiere.

Redigert: Tar det for gitt at man har basenjier i senga, Yodel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hundene i sengen jeg (mange som sperrer øynene opp når de får greie på det :o ). Kan bli litt trangt om plassen, og om sommeren kan det bli litt for varmt så da ligger vofsene ofte på gulvet. Hadde en skikkelig frysepinn av en dachs hos meg for noen uker siden, han måtte under dynen og varme seg, hehe.

Må legge til at jeg har både "hundesofa", kurv, (åpent) bur og tepper liggende fremme, så det er bare å velge og vrake (men sengen MIN er favorittsoveplassen).

060.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Ero får ikke ligge i senga å sove. Med tanke på hva han har vært borti iløpet av dagen så synes jeg det er ekkelt å ha han i senga, dessuten har jeg allergi som jeg nødig vil fremprovosere ennå mer. Når han er nydusjet så kan han få lov å komme i senga å kose, men han hopper fort ned igjen(tror det blir for varmt)

Ero sover i et åpent bur på rommet mitt eller i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin veksler mellom å ligge i senga vår og på gulvet. Mannen min, som ligger søvnløs av og til, sier at denne vekslinga skjer temmelig regelmessig en gang i timen!

Vi synes det er kjempetrivelig å ha han der, han er så kosete når han er i senga, ligger og vrir på seg og vil bli klødd på magen :o

Isenga.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikke pleide bare å ligge i senga mi på morgenen, før vi orket å stå opp. på natta sov hun enten i senga si, eller på puta si! :o

men så fikk jeg Rita, og hun er vant med å sove i senga, og i bur. så hun sover i senga mi halve natta (etter at min mor har tisset med dem før jobb!) og i buret første halvdel! ;) og når Rita ligger der, skal Rikke også ligge der! syns der er koselig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voffsen min ligger også i sengen. Skjemmes over å si det- vet mange mener der er helt forferdelig. Han legger seg i senga når vi legger oss, men hopper ned etter en stund. Resten av natten veksler han på hvor han ligger. Som regel er han i senga når jeg våkner om morgenen. Skal jeg tidlig opp- vil han gjerne ligge lengre. Må han opp tidlig så offer han seg... stakkars dyret :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange valgmuligheter når det kommer til liggeplass, hele døgnet. Men om natta ender de som regel i senga, og når det blir for trangt i lengden, er det ned på madrassen/gulvet ved siden av senga. Og så er det gjerne opp igjen, selvfølgelig. :rolleyes:

Synes det er kjempekoselig å ha dem der, og litt rusk bryr jeg meg lite om.

Minstemann har ikke vært så glad i å sove sammen med oss, men etter at gamletispa døde (og han ikke hadde noen å ligge i stua sammen med lenger) har han gradvis flyttet inn. :o

Må nok spesialbestille dobbel kingsize seng neste gang om vi skal fortsette å ha plass til både hunder og mennesker. ;)

Men under dyna? Nei, det blir akkurat litt for nærgående, og så så varmt som det ville blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris ligger i senga.Han begynte som valp(da han gråt hele natta :o )å siden har det bare blitt sånn ;) Men synes det er innmari koselig. Han ligger under dyna ved føttene mine,å snorker høylytt!

Emma har også fått valget,men hun velger buret som regel.Hvis hun ligger i senga sammen med meg og Yaris, ligger hun helt klint inntil meg(så jeg nesten ikke får puste :o )Så hopper hu ned etterhvert å legger seg i buret.

Hun er åsså litt sånn at hun tror at når folk ligger nede skal man leke,så hun må roes litt først ;)

Hun får ikke ligge i senga når hun har løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ligger hun i senga! I tillegg til at hun er den perfekte varmeflaske, er det den definitivt enkleste måten å få valpen husrein på uten å måtte stå opp om natta. Hun lå ved siden av senga i egen seng de første nettene - så hoppet hun opp og ble der - og måtte aldri ut før jeg sto opp. Nå er hun veldig korthåret og derfor varmesøkende og aldri veldig skitten, så det gjør det jo litt greiere.

Redigert: Tar det for gitt at man har basenjier i senga, Yodel?

:o He he.. Ja, de er nok det! Men når jeg nå har 3 begeynner det å bli litt fullt under duna, og typen som har sheltie (som definitivt ikke vil være i senga) er ikke alltid like begeistret..

Men noen herlige "varmeflasker" er de ;) Også så koselig, a gitt! En under armen, en på siden og en ved føttene... Herlig om vinteren, noe varmt nå om sommeren :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajas har en seng som han ligger i. han veksler mellom sengen hans ,gulvet, under stolen og senga mi. han har egentlig ikke lov å sove i senga, men han hopper opp om natta når jeg sover.... frekkingen! når han kom, hopa han alltid oppi senga, jeg vil ikke ha han der hele tiden, så han må spør først, så bestemmer jeg om det er greit. jeg synest det er koselig med hund i senga, men ser han hopper opp i sofaen noen ganger å det er ikke lov! han prøver seg stadig.

han ligger også under en stol som står på rommet. lurer på om han kanskje hadde likt bur....?

grunnen til at han fikk sove på mitt rom er at jeg synest det er gøy, og han likte seg godt ved sida mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer hund nå (beagle hann), og denne første natten sov han i senga. Men herregud så liten plass det ble til meg, og herregud hvor varmt det ble! Jeg holdt på å koke i hjel (mens Balder skulle sove UNDER dyna, syke dyr). Og jeg har en liten enkeltseng, så det er ikke så mye plass igjen til meg. Tenker nok at det blir soving på gulvet i natt, ja. Tåler ikke enda en natt med dårlig søvn, da kreperer jeg :o Men søtt var det, da. Han boffet noen ganger i søvne også, lol. Så koselig å ha dyr på rommet igjen, etter at rottene døde!

Skitt er jeg ikke så veldig redd for. Skjønner jo poenget, men samtidig - er det så stor fare for å bli smittet av noe da, eller bli syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør de. Misty i allefall, Geisha gjorde detsom valp og unghund... men har gradvis sluttet. Bare noen ganger hu ligger i senga. Men hu vil IKKE ligge under dyna. Blir nok for varmt. Dessuten, bikkjene har jo sin egen plass å sove på hvis de vil.

Misty der i mot, elsker å ligge i senga. Til og med på hytta vil hu ligge i senga, og der er senga oppe på en slags "hems".

Jeg synes det er koselig med bikkja i senda jeg :o;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min sover forskjellige plasser. Der det passer henne og der det passer meg, er ikke alltid vi er enige, men dette er det som går på omgang;

senga mi

sofaen

sin egen seng

under senga

bur

som regel går hun gjennom alle disse stedene i løpet av natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer hund nå (beagle hann), og denne første natten sov han i senga. Men herregud så liten plass det ble til meg, og herregud hvor varmt det ble! Jeg holdt på å koke i hjel (mens Balder skulle sove UNDER dyna, syke dyr). Og jeg har en liten enkeltseng, så det er ikke så mye plass igjen til meg. Tenker nok at det blir soving på gulvet i natt, ja. Tåler ikke enda en natt med dårlig søvn, da kreperer jeg :o Men søtt var det, da. Han boffet noen ganger i søvne også, lol. Så koselig å ha dyr på rommet igjen, etter at rottene døde!

Skitt er jeg ikke så veldig redd for. Skjønner jo poenget, men samtidig - er det så stor fare for å bli smittet av noe da, eller bli syk?

Det eneste jeg kan komme på er jo "faren" for en ekkel flott som vandrer fra ham til deg.. mmmmm ugh...

Men må innrømme, Sofus er i sengen til tider han også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder i senga, en hund hører ikke til i senga mi mener jeg. Ene min ligger på teppet sitt, de fire andre ligger i bur om natten.

Hvorfor de fikk disse plassene: Hun ene fordi hun liker teppet sitt, de andre fordi de helst vil ligge i buret om natta, for der får de slappet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...