Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattemenneske mot hundemenneske


Heidihj

Recommended Posts

Jeg hadde en liten krangel med vennina mi her om dagen. Hun mener at hunder er skapt for å drepe og at de er livsfarlige. Hun sier at hunder er idioter og kan ikke lære noen ting, det eneste de gjør er å høre på de dumme eierne sine og adlyde dem som slaver :) Må si jeg blir provosert. Hun sier at katter er mye bedre fordi de ikke hører på eieren sin og de klarer seg alene en stund. Jeg sa da at katter og hunder er to helt forskjellige dyr. Hunder er flokkdyr som trives i selskap med andre, og katter ikke er flokkdyr. Hun sier også at hunder som blir brukt til f.eks hundekjøring, gjeting, jakt osv. har det grusomt fordi de må jobbe. Menneskene misshandler dem og utnytter dem på det gråveste sa hun. Hun mener at hunden har det best som familihund som ligger i sofaen. Og dette var uansett rase. Tilslutt blir jeg ganske sur på henne og sier "det du sier viser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om". hu vet godt at jeg elsker å jobbe med hunder og at drømmen min er å begynne med hundekjøring. Hun sier at jeg kommer til å misshandle hundene mine, og at de kommer til å ha det helt grusomt hos meg, fordi jeg faktisk vil bruke dem til noe og ikke bae ha dem som "kosehunder". Hun sa også at hvis jeg faktisk kommer til å begynne med hundekjøring vil hun annmelde meg til dyreverne.

Hun er redd for hunder, og er veldig glad i katter. Det er helt greit det, men å faktisk rakke ned på folk som liker hunder og spessielt de som liker og jobbe med dem syns jeg er teit. Blir så provosert av henne, og jeg vet at det er målet! :D Syns det er slemt å si sånn til en god venn som har en annen hobby en henne selv.

Måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig! ikke hør på henne.. hun har jo tydelighvis ikke peiling! kjekt at du har en slik drøm:) hun høres ikke ut som om hun er ei gd veninne! men jeg kjenner henne jo ikke. jeg hadde jallefall aldri sakt noe slikt til min veninne! speselt hvis jeg ikke hadde peiling!

du blir nok aldri nevnt for dyrevernet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en katt for noen år siden. Den drepte rotter og småfugl og spiste dem! Tror nok katter ofte har mer jaktinstinkt enn hunder.

Jeg lærte katten både "sitt" og "gi labb" og det var veldig morsomt. Også for katten, for den fikk kylling for å sette seg på rompa!

Hils venninnen din og si at den hunden vi har nå var nok enda reddere for mennesker, enn hun er for hunder, men at nå nilogrer hun og er "kjempeglad" i alle, bare jeg sier med begeistring "se hvem som kommer der, h*n liker vi".

Når hunden min kan klare å snu menneskefrykt (Hun tenkte sikkert det samme som venninna di: Alle mennesker er uforutsigbare og skumle. Det er best jeg hater alle sammen), til å sånn stort sett møte nye folk med åpenhet og forventning, kan kanskje venninna di klare det samme.

Lykke til med å "omvende" henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten krangel med vennina mi her om dagen. Hun mener at hunder er skapt for å drepe og at de er livsfarlige. Hun sier at hunder er idioter og kan ikke lære noen ting, det eneste de gjør er å høre på de dumme eierne sine og adlyde dem som slaver :) Må si jeg blir provosert. Hun sier at katter er mye bedre fordi de ikke hører på eieren sin og de klarer seg alene en stund. Jeg sa da at katter og hunder er to helt forskjellige dyr. Hunder er flokkdyr som trives i selskap med andre, og katter ikke er flokkdyr. Hun sier også at hunder som blir brukt til f.eks hundekjøring, gjeting, jakt osv. har det grusomt fordi de må jobbe. Menneskene misshandler dem og utnytter dem på det gråveste sa hun. Hun mener at hunden har det best som familihund som ligger i sofaen. Og dette var uansett rase. Tilslutt blir jeg ganske sur på henne og sier "det du sier viser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om". hu vet godt at jeg elsker å jobbe med hunder og at drømmen min er å begynne med hundekjøring. Hun sier at jeg kommer til å misshandle hundene mine, og at de kommer til å ha det helt grusomt hos meg, fordi jeg faktisk vil bruke dem til noe og ikke bae ha dem som "kosehunder". Hun sa også at hvis jeg faktisk kommer til å begynne med hundekjøring vil hun annmelde meg til dyreverne.

Hun er redd for hunder, og er veldig glad i katter. Det er helt greit det, men å faktisk rakke ned på folk som liker hunder og spessielt de som liker og jobbe med dem syns jeg er teit. Blir så provosert av henne, og jeg vet at det er målet! :D Syns det er slemt å si sånn til en god venn som har en annen hobby en henne selv.

Måtte bare få det ut.

Oisann, nei dette var jo ingen kjekk diskusjon mellom to venninner. Men jeg antar at dere kanskje ikke er fullstendig bestiser heller? Men uansett, når det gjelder å melde deg til dyrevernet når du begynner med hundekjøring, så kan du uansett slappe av. Den faller på sin egen urimelighet:)

Venninnen din er nok så fryktelig redd for hunder at hun ikke makter å tenke klart! Og når du da gjerne kommer med gode motargumenter, så blir hun så desperat etter å fremme det faktum at hvor farlige hunder er og hundehold at hun går helt til de mest absurde ytterpunktene for å fremme dette..

Bare slapp av, og ikke tenk noe mer på det. Men evt. kan du jo se om hun ikke blir kvitt litt av hunderedselen hvis du forsiktig introduserer din hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun burde slutte å tenke på dyrene som mennesker, og heller se dem for hva de er. En hund er en hund, og den er ikke skapt for å ligge inne på en sofa og kose hele livet sitt (ikke at det egentlig er noe liv for mennesker heller). Selvfølgelig er det raseforskjeller, men man kan vel si at alle hunder liker å "jobbe" så lenge de driver med noe som DE liker. Det er jo bare å se på en gjeterhund i arbeid, eller en narkotikahund på jobb, så skjønner man at dette er noe de synes er moro!

Og å sammenlikne katter og hunder blir jo lett usaklig, ettersom de er veldig forskjellige dyr. Som du sa, hunder er flokkdyr mens katter lever det meste av livet alene. Det gjør at en katt klarer seg bedre uten eierne sine, mens en hund er helt avhengig av dem. Det betyr ikke at katten er smartere enn hunden.

Selvfølgelig skal man få synes at katter er finere enn hunder og omvendt, smaken er som baken, men å si det som venninna di sa synes jeg bare blir dumt og sårende. Og så er det det med å uttale seg så bråsikkert om noe man ikke vet noe om, da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en liten følelse av at hun bare er ute etter å provosere deg.. :)

Hvis ikke, så kan hun veldig lite om hund i hvert fall, så det er ikke noe å bry seg om. :D

Jeg har fortsatt kontakt med mine "gamle" venninner fra skoledagene (ikke hundefolk), men jeg ser mer og mer at meste parten av "venne-tid" går til mine "nye" venner med hund. Er noe med det å ha felles interesser... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, nei dette var jo ingen kjekk diskusjon mellom to venninner. Men jeg antar at dere kanskje ikke er fullstendig bestiser heller? Men uansett, når det gjelder å melde deg til dyrevernet når du begynner med hundekjøring, så kan du uansett slappe av. Den faller på sin egen urimelighet:)

Venninnen din er nok så fryktelig redd for hunder at hun ikke makter å tenke klart! Og når du da gjerne kommer med gode motargumenter, så blir hun så desperat etter å fremme det faktum at hvor farlige hunder er og hundehold at hun går helt til de mest absurde ytterpunktene for å fremme dette..

Bare slapp av, og ikke tenk noe mer på det. Men evt. kan du jo se om hun ikke blir kvitt litt av hunderedselen hvis du forsiktig introduserer din hund?

Hun har møtt Elwira, og syns hun er søt. Men jeg er vist fremdeles en dyreplager fordi hun blir brukt til noe, og da blir hun atomatisk farlig :D

Jeg tar det helt med ro når det gjelder det med dyrevernet, men syns ikke det var så veldig hyggelig sakt. Tror ikke hun kommer til å gjøre det, og hvis hun gjorde det tror jeg det hadde gått bra uansett :)

Jeg skal prøve å ikke bry meg, men hun var en veldig god veninne som jeg har kjent hele livet. Så det var veldig dårlig gjort å si alt det der syns jeg.

Skal prøve å vise henne hvordan hunder er og at de ikke har det fælt under trening og jobb, men det blir nok en vanskelig jobb :P

Håper hun tar til fornuft om ikke alt for lenge <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har møtt Elwira, og syns hun er søt. Men jeg er vist fremdeles en dyreplager fordi hun blir brukt til noe, og da blir hun atomatisk farlig :)

Så hunder blir farligere jo mer de blir brukt? Oi, det var da veldig omvendt du! Kanskje du skulle gitt henne link til HundeSonen eller noen gode artikler om hund, hvis hun er interessert nok til å gidde å lese det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hunder blir farligere hvis jo mer de blir brukt? Oi, det var da veldig omvendt du! Kanskje du skulle gitt henne link til HundeSonen eller noen gode artikler om hund, hvis hun er interessert nok til å gidde å lese det da.

Haha, det hadde vært interresant å hatt henne her gitt :)

Har prøvd å låne henne en bok, og har sendt henne masse linker på mail. Men jeg får alltid samme svar: "du er gal!" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har møtt Elwira, og syns hun er søt. Men jeg er vist fremdeles en dyreplager fordi hun blir brukt til noe, og da blir hun atomatisk farlig :D

Jeg tar det helt med ro når det gjelder det med dyrevernet, men syns ikke det var så veldig hyggelig sakt. Tror ikke hun kommer til å gjøre det, og hvis hun gjorde det tror jeg det hadde gått bra uansett :)

Jeg skal prøve å ikke bry meg, men hun var en veldig god veninne som jeg har kjent hele livet. Så det var veldig dårlig gjort å si alt det der syns jeg.

Skal prøve å vise henne hvordan hunder er og at de ikke har det fælt under trening og jobb, men det blir nok en vanskelig jobb :P

Håper hun tar til fornuft om ikke alt for lenge <_<

For å si det slik, i visse perioder i livet så kjemper venninner mot hverandre med nebb og klør (nærmest bokstavlig talt, hehe), så bit tennene sammen hvis du mener at vennskapet er verdt det. Hvordan uttaler forresten du deg om hennes "kattehold" og kattedyr generelt? Det kan jo være at det er noe av det du sier til henne, som hun finner sårende.

OT, nå bør du vel heller ikke fortelle henne om "kaninepisoden" til Elwira heller dah, hehe.. da blir nok E. kjempe skummel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, nå bør du vel heller ikke fortelle henne om "kaninepisoden" til Elwira heller dah, hehe.. da blir nok E. kjempe skummel :D

Det er sikkert fordi hun bruker Elwira til så mye. Ikke rart hunden blir kanin-aggressiv :)

(Hihi, her er vi barnslige ja) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, i visse perioder i livet så kjemper venninner mot hverandre med nebb og klør (nærmest bokstavlig talt, hehe), så bit tennene sammen hvis du mener at vennskapet er verdt det. Hvordan uttaler forresten du deg om hennes "kattehold" og kattedyr generelt? Det kan jo være at det er noe av det du sier til henne, som hun finner sårende.

OT, nå bør du vel heller ikke fortelle henne om "kaninepisoden" til Elwira heller dah, hehe.. da blir nok E. kjempe skummel :D

Hehe, nei den episoden skal hun ikke få vite om :P Da hadde hun vel ikke tørt se på henne engang.

Hun har to katter selv, jeg liker ikke hennes måte å holde dem på, men har aldri sakt noe om det. Vil ikke såre henne. Så tror ikke det har noe med saken å gjøre. Men jeg har jo sakt at de kanskje burde få noen til å passe på dem når de var borte i to uker, men det var på en hyggelig måte (tror jeg).

Tonje!:

Haha, det er sant. det her jeg ikke tengt på :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei den episoden skal hun ikke få vite om :) Da hadde hun vel ikke tørt se på henne engang.

Hun har to katter selv, jeg liker ikke hennes måte å holde dem på, men har aldri sakt noe om det. Vil ikke såre henne. Så tror ikke det har noe med saken å gjøre. Men jeg har jo sakt at de kanskje burde få noen til å passe på dem når de var borte i to uker, men det var på en hyggelig måte (tror jeg).

Eh, ja, nå merker jeg antydning til at de kanskje ikke har ordnet seg med pass i de to ukene??? Vel, jeg skal la vær å "dyppe "inn i den der gitt, hehehe...

Men du, hva med å gi henne en klikker og lære henne opp vedr. å bruke den på kattene sine? Hvis du ikke kan noe av det selv, så kan dere jo jobbe med det sammen. Altså, kanskje ingen god ide med Elwira i samme rom som kattene, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Da får hun kanskje et litt annet syn på deler av hundeoppdragelse, også sniker du inn litt mer kunnskap til henne om hunder generelt?

Kan være jeg er helt ute på tur nå, med ideene mine. Men det kunne kanskje ha vært et morsomt eksperiment?

Dessuten, kanskje du kan passe kattene? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så har du mat til Elwira i tilfelle dere går tom!

Duuuu, nå forsøker jeg å være fornuftig å holde meg skikkelig til tema her.. Også kommer du og får meg til å flire hele tiden... :)

Du må da skjønne at det neppe omvender venninnen hennes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuu, nå forsøker jeg å være fornuftig å holde meg skikkelig til tema her.. Også kommer du og får meg til å flire hele tiden... :)

Du må da skjønne at det neppe omvender venninnen hennes da!

Beklager, jeg er i skikkelig flåsehumør akkurat nå. Noen burde teipe sammen fingrene mine :ph34r:

Men jo, altså. Ingen kan ivre for noe de ikke vet om. Og hun vet tydeligvis ikke så mye om hvordan hundetrening foregår. Kanskje hun tror det bare er kjeft og slag og krav? Da hadde det jo vært flott om du kunne (på en eller annen måte) vist henne hvor gøy det faktisk er. At å trene hunden skal være minst like gøy for hund som for eier.

(Sånn, ble jeg fornuftig nok nå?) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja, nå merker jeg antydning til at de kanskje ikke har ordnet seg med pass i de to ukene??? Vel, jeg skal la vær å "dyppe "inn i den der gitt, hehehe...

Men du, hva med å gi henne en klikker og lære henne opp vedr. å bruke den på kattene sine? Hvis du ikke kan noe av det selv, så kan dere jo jobbe med det sammen. Altså, kanskje ingen god ide med Elwira i samme rom som kattene, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Da får hun kanskje et litt annet syn på deler av hundeoppdragelse, også sniker du inn litt mer kunnskap til henne om hunder generelt?

Kan være jeg er helt ute på tur nå, med ideene mine. Men det kunne kanskje ha vært et morsomt eksperiment?

Dessuten, kanskje du kan passe kattene? hehe...

Jeg driver med klikkertrening og veninna mi har sett det :D Men problemet er at hun ikke tror at den klikkeren hjelper, så da er vi like langt.

Nei, hun lar kattene være ute i to uker. "De passer seg selv" sier hun. Jeg har gitt dem mat en gang om dagen før, men det ender med at de følger etter meg hjem og sitter utenfor døra og skriker 24 timer i døgnet. Da kan du tenke deg at Elwira blir gal :rolleyes:

Holder på å le meg skakk her Tonje :) De komentarene dine er til å grine av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med klikkertrening og veninna mi har sett det :wacko: Men problemet er at hun ikke tror at den klikkeren hjelper, så da er vi like langt.

Nei, hun lar kattene være ute i to uker. "De passer seg selv" sier hun. Jeg har gitt dem mat en gang om dagen før, men det ender med at de følger etter meg hjem og sitter utenfor døra og skriker 24 timer i døgnet. Da kan du tenke deg at Elwira blir gal :rolleyes:

Holder på å le meg skakk her Tonje :D De komentarene dine er til å grine av :D

Oi, du mener ikke seriøst at hun gjør dette? Har hun gjort det før også, eller blir det første gang nå? Hvem skal mate dem da? Det må da være bedre å la dem være inne, med kattedo og noen som kommer hver dag innom for kos og mat?

Sorry, men jeg klarte ikke å overse den der.. jeg hadde aldri turt å reise fra mine to katter på den måten! Heller pensjonat enn å la dem "klare seg selv" i to uker. Det er mange dager det!! Men nå kan jeg jo bare reagere utifra sånn mine katter er og hva de er vant til. Og de er jo inne hver natt for kos og mat.

Hva med å fikse noe superdeilig til kattene og ta med det og klikkeren på besøk til henne? Så kanskje du får dem til lære seg "sitt" eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du mener ikke seriøst at hun gjør dette? Har hun gjort det før også, eller blir det første gang nå? Hvem skal mate dem da? Det må da være bedre å la dem være inne, med kattedo og noen som kommer hver dag innom for kos og mat?

Sorry, men jeg klarte ikke å overse den der.. jeg hadde aldri turt å reise fra mine to katter på den måten! Heller pensjonat enn å la dem "klare seg selv" i to uker. Det er mange dager det! Men nå kan jeg jo bare reagere utifra sånn mine katter er og hva de er vant til. Og de er jo inne hver natt for kos og mat.

Hva med å fikse noe superdeilig til kattene og ta med det og klikkeren på besøk til henne? Så kanskje du får dem til lære seg "sitt" eller noe :wacko:

Jepp, det er helt seriøst. De drar fra dem vær sommer og noen ganger i de andre feriene. Er helt sykt, de burde ikke hatt dyr i det hele tatt egentlig, de får heller ikke vaksiner. De klarte å køre gressklipperen på en av kattene i fjord, den fikk ett kjempe kutt i halsen. Men dro de til veterinæren, nei da! den klarer seg selv. Og kattedo det er helt utelukket. De skal få leve på vanlig måte ikke som sossete innekatter :D

Jeg kan prøve å ta med meg klikkeren og trene litt ja. Så skal hun få se. kanskje jeg ikke får lov da, for kanskje kattene også blir agressive hvis de lærer sitt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med klikkertrening og veninna mi har sett det :D Men problemet er at hun ikke tror at den klikkeren hjelper, så da er vi like langt.

Nei, hun lar kattene være ute i to uker. "De passer seg selv" sier hun. Jeg har gitt dem mat en gang om dagen før, men det ender med at de følger etter meg hjem og sitter utenfor døra og skriker 24 timer i døgnet. Da kan du tenke deg at Elwira blir gal :rolleyes:

Hva med å fikse noe superdeilig til kattene og ta med det og klikkeren på besøk til henne? Så kanskje du får dem til lære seg "sitt" eller noe :wacko:

Jeg synes du skulle ta med deg klikkeren mens de er borte og lære kattene en ting eller to, og så demonstrere for henne når hun kommer tilbake. Blir hun lang i maska da, tro? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skulle ta med deg klikkeren mens de er borte og lære kattene en ting eller to, og så demonstrere for henne når hun kommer tilbake. Blir hun lang i maska da, tro? :D

Det var faktisk en veldig morsom idé. Om det funker, så kunne det jo virkelig fått henne på plass? Eller gjort henne litt forbannet. Uansett, jeg ville prøvd og se om det funka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se gjennom hodet på hun venninnen din om du kikker inn i det ene øret, eller? :D

Nei, ikke gidd å bry deg med hva hun mener. Når du begynner med hundekjøring så er nok ikke anmeldelse noe tema uansett. Lær kattene hennes noen triks og bevis at klikker ikke er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ikke bry deg om hva hu mener.

Og om hu annmelder deg for dyremisshandling når du begynner med hundejjøring, må hun kanskje annmelde ei oppe i finnmark med over 117 hunder og, og veninna mi, og Robert Sørlie osv.

Har en del krangler med veninna mi jeg og.

Men det er om treningsmetoder osv.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...