Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattemenneske mot hundemenneske


Heidihj

Recommended Posts

Har forresten hatt en liknende diskusjon med en veldig god venninne av meg. Hun er godt voksen og burde visst bedre, men likevel. Hun er katteelsker, og liker ikke hunder. Hunder var visst ikke til å stole på, de biter ofte uten grunn og uten forvarsel. Katter er mye bedre. De er i hvert fall takknemlige for maten og omsorgen de får fra eierne, mens hundene ikke bryr seg om det. Katter er smarte, hunder er dumme og farlige. Kanskje jeg overdriver, husker ikke lenger nøyaktig hva som ble sagt, men det var dette inntrykket hun ga meg i hvert fall. Og hun vet hvor glad jeg er i hunder, og jeg har aldri sagt noe stygt om katter. Jeg liker katter, jeg. Ikke så mye som jeg liker hunder, men katter er søte og hyggelige dyr.

Heldigvis klarte vi å legge det bak oss, og jeg tror hun i ettertid skjønte at hun hadde gått over streken. Hun er fortsatt en av mine beste venner, og vi har faktisk aldri hatt en "krangel" utenom denne diskusjonen.

Egentlig ser jeg ikke helt hva dette har med tråden å gjøre. Jeg hadde en mening med innlegget da jeg begynte å skrive, men nå finner jeg liksom ikke noe poeng i det lenger. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skulle ta med deg klikkeren mens de er borte og lære kattene en ting eller to, og så demonstrere for henne når hun kommer tilbake. Blir hun lang i maska da, tro? :D

Haha, det tror jeg faktisk jeg gjør :D Hehe, så skal hun se. Men problemet er at jeg tror jeg er på hytta når hun drar. Hvis ikke så hadde det vært kjempe gøy :D Men da må jeg nok leve med at de kattene sitter på trappa her hele døgner i to uker :rolleyes:

Mamma fortalte at den ene katten har sitti på trappa i dag, men heldigvis var jeg og Elwira i skogen i hele dag :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på din alder, hundeheidi så ble jeg kalt dyreplager av ganske mange fordi jeg hadde en "venninne" som sa til folk at jeg sparket og slo hunden min hver dag.

Fikk nesten dyrevernet på besøk heh, og folk som ville kidnappe hunden min.

Jeg har ingen anelse hvorfor hun gjorde noe slikt men hun ville gjerne ha hund selv og var misunnelig på min!

Slike venninner som sier noe slikt burde man ikke spare på! Fordi det er sjeldent de forandrer seg såå mye at det kommer noe positivt i lengden ut av vennskapet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Når jeg var på din alder, hundeheidi så ble jeg kalt dyreplager av ganske mange fordi jeg hadde en "venninne" som sa til folk at jeg sparket og slo hunden min hver dag.

Fikk nesten dyrevernet på besøk heh, og folk som ville kidnappe hunden min.

Jeg har ingen anelse hvorfor hun gjorde noe slikt men hun ville gjerne ha hund selv og var misunnelig på min!

Slike venninner som sier noe slikt burde man ikke spare på! Fordi det er sjeldent de forandrer seg såå mye at det kommer noe positivt i lengden ut av vennskapet uansett.

Jeg er 14 og får ofte høre at jeg er av den typen som ikke burde ha hatt hund.

Får ofte høre et rykte om at jeg slår han, sparker han og mishandler han...

I det siste har han blitt med på en del arrangemant hvor alle i klassen har vært.

Har vist de litt trening med hund, kontakt, og latt de få prøve på noe som jeg vet han kan 100%

Nå har de endret innstillinga til: " Hvordan orsker du og ha hund?" og til: " Jeg vil ha en huund!"

B)

Nå må jeg bare overbevise de om at en Chihuahua ikke koster få hundrelapper, og om at den har det bedre i en tur i skogen enn i veska på byen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 og får ofte høre at jeg er av den typen som ikke burde ha hatt hund.

Får ofte høre et rykte om at jeg slår han, sparker han og mishandler han...

I det siste har han blitt med på en del arrangemant hvor alle i klassen har vært.

Har vist de litt trening med hund, kontakt, og latt de få prøve på noe som jeg vet han kan 100%

Nå har de endret innstillinga til: " Hvordan orsker du og ha hund?" og til: " Jeg vil ha en huund!"

B)

Nå må jeg bare overbevise de om at en Chihuahua ikke koster få hundrelapper, og om at den har det bedre i en tur i skogen enn i veska på byen :rolleyes:

Det er totalt unødvendig av folk å sette ut slike rykter! Det er jo som å rope "ulv, ulv" det. Hva når noen virkelig er slemme med dyrene sine, spørs om folk tror dem når de sier det da!

Uansett, det ser ut til at du har valgt en super måte å få bukt med disse ryktene må jeg si. Men jeg tror nok at når det gjelder å overbevise dem om at du er snill mot hunden i forhold til dette vedr. chihuahua, så tror jeg nok det første er lettest ;-) Hehe, neida, skal ikke være flåsete, sikkert mange som vet at chi'ene trenger turer som alle andre hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

HiHi...Joda, men jeg overbeviste de litt for mye på en måte...

fikk de fleste til å få lyst på hund..Og da var det selvfølgelig en Chi. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh... de hundene jeg har møtt elskerjo å være i aktivitet å jobbe! hunder som ikke får mosjon og hjernetrimm er jo ikke hundeer, det er jo kosebamser... :D

fårje hunden min elsket å trekke og bære... han var så stolt og happy hvargang jeg tok fram sele og bæremeis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare glede deg når dere er 50 år og hun er den sære dama som bor i det lille huset sitt alene med de 48 kattene sine!

Har et intrykk av at de som er redde for hund heller ikke har så lyst til å lære seg noe mer om de. Håper det ordner seg, for det er så trist når man krangler. Lykke til med klikketreningen med kattene i sommer, det var en fantastisk idè! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...