Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Hvor gjør dere av hunden mens dere spiser?

Og når dere har gjester og skal spise?

Har dere den på eget rom osv?

Skrevet

På gulvet :D Hun går hvor hun vil. Har aldri fått mat ved bordet, så hun tigger ikke. Ligger bare og slapper av, eller leker seg.

Skrevet

Når vi spiser så ligger Goshi inne på stuen. Og når vi har gjester og skal spise så ligger hun på stuen da og. Hun vet at det er strengt forbudt å tigge.

Skrevet

Som oftest legger hun seg under spisebordet, eller så går hun ute på kjøkkenet for å se om vi har glemt av noe mat på benkene.

Hvis hun blir alt for overivrig når vi får gjester hender det at vi setter henne ned i bingen hennes (som hun ligger i om natten og når hun er hjemme alene).

Skrevet

Enten så ligger tussi heeelt inni et hjørne (så langt inn mot veggen som mulig) på kjøkkenet, heller så ligger hun i stua... kommer ann på hva hun føler får...

Skrevet

når vi spiser så må hundene pent finne seg i at vi vil ha fred for tigging så da må de ut på rommet sitt å være(spesielt hvis vi har besøk) :wink: .

Skrevet

Vel... Nå rekker jo Mona godt over stuebordet som er lite og rundt, så skal vi spise der, så må hun enten bare holde seg unna om hun klarer det, eller sove.. hehe.. Men kjøkkenbordet er fremdeles høyt nok :D Hun tigger ikke da, har jo aldri fått noe fra et bord.

Skrevet

Eso går også hvor han vil hen. Har aldri tigget ved matbordet, siden han aldri har fått mat derifra.

Som oftest så ligger han på kjøkkengulvet å ser på oss, er på stua å leker, eller ligger å sover når vi spiser.

Skrevet

Tini er jo en matmoms da. Hun har aldri fått mat fra boret men sniker seg bortom å tigger. Prøver å lære henn å ikke gjøre det. Hun er flink noen ganger. Når vi har gjester så prøver jeg først. Tigger hun for mye er hun i buret eller på et av rommene!

Guest Vicky
Skrevet

Vicky spiser i stua eller på kjøkkenet. Hun er like verdig som et menneske, så jeg har henne der hvor vi er :D

Skrevet

Diego er på kjøkkenet med oss. Eller han er der han vil være.

Han tigger egentligt ikke.. Sitter å ser på deg i 2-3 minutter før han finner ut at han ikke får noe, så går han og legger seg..

Feiret bursdagen til mor mi og meg på søndag.

Og når vi skulle spise ba tanten min om at jeg skulle ta Diego på gangen.. Ble faktisk ganske fornærmet da.. :)

Han er jo bare valp, også tigger han tross alt ikke.

Hun har hund selv. (eller typen hennes) En engelsk setter.

Dere syns sikkert det ikke er noe å bli fornærmet over, men jeg ble det.

og har aldri likt hu tanten min uanz. Var jo min bursdag og.

Men det endte alså opp med han på gangen, og jeg sur.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...