Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hei :huh:

Trenger litt hjelp av dere nå..Milo har hittil bare bært småting i kløven sin, og ikke vant til så veldig tungt.

Holder på med å tilvenne tyngre vekt nå, og i går så gikk han med omtrent 3kg i den.

Men hvor mye kan en hund på 58-59 cm og 21.8 kg bære?

Håper noen har noen fornuftige svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har også hørt det med 1/2 av kroppsvekten.

Skal finne frem alt utstyret til hundeleiren i dag, legge i kløven, og veie alt slikt at det blir likt.

Så skal jeg gradvis begynne og øke vekta(med tingene) og tilslutt så er vi nok på hele utstyret ;)

Gikk med rundt 4 kilo i dag, og det gikk supert :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, det er det også...Prøver alltid og få de like tunge/lette men alltid noe kluss :huh:

Hva er en fiskevekt og hvor dyr en den sånn ca.?

Kan hende pappa har en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fiskevekt og den koster ikke all verden, under 50 kr:

370043-331915.jpg

Den finnes også i digital format, men den er dyrere.

Veldig lett å få kløvene like tunge ved å ha litt småstein i den som er lettest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med to halvlitters flasker fylt med vann i hver veske. Da vet man at det er lik vekt. Så kan man avansere å ha i sand etterhvert. Jeg har nå to en og en halvlittere med sand i hver veske. Det finnes også vekter du kan legge i. feks små håndvekter på 1, 2 ,3 kg og oppover. Bare vær kreativ! Lykke til med kløvingen! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fiskevekt og den koster ikke all verden, under 50 kr:

http://www.sportogfiske.no/stores/Sportogf...0043-331915.jpg

Den finnes også i digital format, men den er dyrere.

Veldig lett å få kløvene like tunge ved å ha litt småstein i den som er lettest...

Fiskevekt? Det der er jo en høyvekt! Tihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill bare komme med en liten tommelfingerregel... :)

En godt trent hund kan bære 1/2 av vekta på korte og/eller lette turer. På lange/tunge turer bør ikke hunden bære mer enn 1/3 av vekta når den er godt trent.

Er artig å kløve. Huskyen elsker det og er litt sånn "jo tyngre jo bedre" :rolleyes: en må bare passe på å sette grenser selv og ikke lasse på fordi hunden ser ut til å takle det! Gleder meg til aussien blir så stor at han kan begynne å kløve. Lille klumpen kommer nok ikke unna :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er morsomt å kløve.

Var på kløv tur i fjor og de som hadde ES bar rundt 5 kg

Mens vesla mi gikk med 3 kg. Er jo litt begrenset med plass i kløven også, men deilig at de kan bære litt selv. Og så tror jeg hundene synes det er gøy.

Vi var ute i 2 dager og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ser ut som om Milo også synes det er gøy :)

Han går litt fort inni meg med den, inni veggene osv, akuratt som om han kke skjønner at han er 50cm ekstra bedere.

Ja, bilen har fått en del riper... ;) (ikke si det til pappa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...