Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn på nettløsning

Havana

Recommended Posts

Holder på å lage et webopplegg (design, online oppdatering osv.) rettet mot hundeeiere, oppdrettere, hundeklubber osv. Men det må jo hete noe! Er ikke lett å komme på noe som ingen har tatt fra før (eller som er veldig likt noe som noen har fra før). Er det noen kreative sjeler her som har noen gode forslag? Det bør være noe som har med nett, web, hund eller dyr å gjøre, er enkelt og greit, kan passe i et domenenavn og som helst er norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW skrev:

Hundeweb?

Aner ikke :wub: Litt vanskelig uten å vite noe særlig mer rundt siden.

Danskenes "DogWeb" heter hundeweb.dk. Syns det blir litt dumt å bruke det da.

Siden skal være en informasjonsside om nettløsningen min som jeg kommer til å selge fra høsten av.

Nettløsningen skal inneholde:

- Webdesign

- Online oppdatering (hvor man kan logge seg på og oppdatere sideinnhold uten at man trenger noe programvare, ftp eller kunnskaper om webdesign.)

- Dynamiske elementer som gjestebok, teller, nyheter/blogg, aktivitetskalender osv. (alt egenprodusert uten reklame.)

Planen er å ha opplegg som egner seg godt for f.eks oppdrettere og hundeklubber, men også privatpersoner med hund og andre hunde- eller dyrerelaterte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo hatt hundedesign, men den er min :wub: Flott hvis du ikke stjeler .com versjonen hvertfall :)

Det finnes mange muligheter - enten spisse deg inn mot kenneler, og bruke kennelweb eller noe i den duren, eller noe mer generelt som onlinehund eller webhund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina skrev:

hundpånett (dumt med "på" siden det er en å i ordet)

hundenett

webhunder

hundpånett - å er dumt, ja

hundenett - eksisterer allerede

webhunder - både webhund.com og webhund.tk eksisterer allerede

Sitat
Du kunne jo hatt hundedesign, men den er min Flott hvis du ikke stjeler .com versjonen hvertfall

Det finnes mange muligheter - enten spisse deg inn mot kenneler, og bruke kennelweb eller noe i den duren, eller noe mer generelt som onlinehund eller webhund..

Skal ikke stjele hundedesign fra deg :wub: . Har også tenkt på kennelweb. kennelweb.com er et webfirma i England. Kennelweb.no er forsåvidt ledig, men det er jo brukt, liksom... onlinehund...tja, må tygge litt på det

Sitat
jeg har www.hundenett.net domenet, kan få kjøpe det....

Blir for likt hundenett.no, som er Canis' sitt opplegg. Ellers takk for tilbudet :)

Det må ikke nødvendigvis være 'web', 'nett' eller 'hund'. Synonymer eller andre relaterte ord er også greit. Litt brainstorming: Poter, pels, snuter, labber, dyr, voff, bjeff, vov, online, sider, ???

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hiver ut noen forslag, men tror ikke jeg kommer på et som sier "der er det" ;)

Det hørtes Veldig bra ut, ting uten reklame liker vi, og det at ting er håndlaget viser jo at du har jobba med det :wub:

*Labbedesign.no?

Høres ut som du designer labber kanskje... Men forslag er forslag :)

* Snutedesign.no

- Du ønsker ikke å bruke deler av fornavn/etternavn i webopplegget?

Ser du allerede har et webfirma hvor du bruker det, du vil kanskje ikke at det skal ligge under det?

* voffdesign.no

* boffeweb.no/boffedesign.no

* onlinedesign.no?

* vovvedesign.no

Tja, det var noe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver ut noen forslag jeg også :wub:

poteavtrykk.com

webavtrykk.com

designpote.com

potedign.com

poteweb.com

Bare kom med noen forslag jeg, ikke sikkert du liker dem da...

Du kan selvfølgellig bruke no istedet for com da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana skrev:

hundpånett - å er dumt, ja

hundenett - eksisterer allerede

webhunder - både webhund.com og webhund.tk eksisterer allerede

Skal ikke stjele hundedesign fra deg ;) . Har også tenkt på kennelweb. kennelweb.com er et webfirma i England. Kennelweb.no er forsåvidt ledig, men det er jo brukt, liksom... onlinehund...tja, må tygge litt på det

Blir for likt hundenett.no, som er Canis' sitt opplegg. Ellers takk for tilbudet :P

Det må ikke nødvendigvis være 'web', 'nett' eller 'hund'. Synonymer eller andre relaterte ord er også greit. Litt brainstorming: Poter, pels, snuter, labber, dyr, voff, bjeff, vov, online, sider, ???

:huh:

Den er min (www.webhund.tk) ... Du kan få den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crizpo skrev:

Den er min (www.webhund.tk) ... Du kan få den :lol:

Takk for tilbudet, Crizpo. Siden det allerede er noen som lager nettsider for hunder som kaller seg webhund.com, tror jeg at jeg dropper det.

Men nå har jeg bestemt meg og domene er bestilt. Hva det ble til er foreløpig en hemmelighet B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana skrev:

Takk for tilbudet, Crizpo. Siden det allerede er noen som lager nettsider for hunder som kaller seg webhund.com, tror jeg at jeg dropper det.

Men nå har jeg bestemt meg og domene er bestilt. Hva det ble til er foreløpig en hemmelighet B)

*Ble ikke nysgjerrig nei :o*

Var noen av oss til hjelp da?

Eller fikk du (navnet) ideen på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basse skrev:

*Ble ikke nysgjerrig nei :o*

Var noen av oss til hjelp da?

Eller fikk du (navnet) ideen på egen hånd?

Har ikke brukt noen av forslagene her, men det ligner litt på noen av dem. Takker alle for innsatsen ;)

Det navnet jeg kommer til å bruke er enkelt og greit og slutter på .no. Egentlig ganske utrolig at det ikke var opptatt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana skrev:

Har ikke brukt noen av forslagene her, men det ligner litt på noen av dem. Takker alle for innsatsen ;)

Det navnet jeg kommer til å bruke er enkelt og greit og slutter på .no. Egentlig ganske utrolig at det ikke var opptatt :P

Design.no kanskje? Hihi, utrolig enkelt - og ikke opptatt slik jeg forsto det (eller så fikk jeg ikke komme inn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basse skrev:

Design.no kanskje? Hihi, utrolig enkelt - og ikke opptatt slik jeg forsto det (eller så fikk jeg ikke komme inn...)

Nope, det har med hund å gjøre. Dere får vite det på sensommeren/høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...