Gå til innhold
Hundesonen.no

Morgenrutiner?


Mirai

Recommended Posts

Har dere noen spesielle rutiner om morgenen med hundene deres? Må si jeg sliter litt, er ikke akkurat noe A-menneske :D Så jeg veit ikke heelt rekkefølgen på det jeg driver med enda (selv om det hittil har funket :P

Det jeg tenker på er: Dusjer dere FØR dere går til hunden? Spiser den mens dere kler dere? Og så videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Kan si meg enig, den første uka var jeg så trøtt, så jeg viste ikke helt hva jeg gjorde da og da :D

Men det jeg ihvertfall gjør nå:

- Når Eso/jeg våkner, så slenger jeg bare på meg ei joggebukse og går ut med ham, så dobesøket er ferdig.

- Så kan han gjerne sulle litt alene i huset mens jeg er i dusjen og spiser frokost.

- Etter det er det tid for frokost til Eso..

Så er dagen godt i gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundene våkener når de merker at jeg begynner og våkne så da vekker de meg. så kler jeg på meg og setter dem ut.

og lar de vær ute til jeg er ferdig så er jeg sikker på at de har vært på do.

så kommer de inn og får frokost etter det slappe de av eller leker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Frøya er en skikkelig B-hund, mens jeg er A-menneske.. eller D.. seint oppe og tidlig våken:p så jeg drar som regel med meg en morgengretten hund på tur om morgenen, hehe. helgene passer henne perfekt, da før hun ikke tur før sånn klokka halv ti, og da er hun våken:p Men det er jo greit, så får jeg dusja og kledd på meg før jeg går med henne, og så fpr hun mat når vi kommer inn igjen.. Kan tenke meg det blir verre med en valp;) Men gjør ingen ting.. Våkner med en gang man kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgene sover jeg og Lunah like lenge :D Hu sover på rommet mitt, så da kan hu sove lenge, men om hu sover i buret er hu oppe tidlig. Så hu sover for det meste på rommet mitt. Hehe. Når vi har våkna slenger jeg på meg noen klær og går ut med lunah så hu får tissa. Så setter jeg hu i buret mens hu får mat, og mens hu spiser dusjer jeg og spiser. Så går vi ut å tisser igjen.

Litt seinere på dagen går vi lengre tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg og Diego er skikkelige B-mennesker.

Sover til langt på dag.. Diego har ikke noe imot dette og sover like lenge.

Han går ikke på do da heller.

Når jeg står opp er det rette ut med han, så går jeg opp å kler meg osv..

Etterpå er det tid for mat..Lille matvraket mitt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg og Vicky er skikkelig c mennesker... hihi... vi kan sove til langt ut på dagen noen ganger, men i helgene prøver jeg å være oppe 12. Først slipper jeg henne ut i hagen så hun får tisse og ordne seg, deretter får hun mat. Etter det pleier vi å ta oss en tur i skogen også pleier vi å ta litt morgen lydighet. Det er sånn morgenen vår funker som regel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager, tirsdager og fredager er det som oftest faren min som gir Tinka mat og lufter henne. Da får hun maten mellom sju og halv åtte en gang, og luftes mellom åtte og halv ni en gang.

På onsdager begynner søstra mi seint på skolen, så da gir hun Tinka mat og luftetur.

Og på torsdager begyner jeg seint på skolen. Da pleier jeg å stå opp i åttetida og gi Tinka mat, før hun og jeg tusler rundt i huset - jeg spiser frokost og dusjer - og så går vi ut en tur, som oftest mellom ni og halv ti. Da får hun et kvarters tur omtrent, og det gjør hun vel egentlig hver hverdagsmorgen.

I helgene pleier jeg å sløve litt om morgenen, og selv om jeg vanligvis ikke våkner senere enn ti bruker jeg et par timer på å komme meg ut av huset. Derfor hender det ofte at pappa tar av seg morgenturen også i helgene. Noen ganger blir det bare to turer i helgene, en lang tur (som jeg går) og kveldsluftinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg jobber så våkner jeg når vekke klokka ringer..

Da slenger jeg meg på noen filler går ut med tini med en gang.. Ellers gjør hun inne vet du.. hehe

Når jeg kommer inn får hun mat så går jeg i dusjen å fikser meg.. Så går vi til bussen. tar den til bøler går innom mamma og pappa for å slippe av tini så går jeg på jobb...

Har vi fri så sover vi LENGE noen ganger ikke så lenge da.. spørs hvordan sove humøret til tini..

Sove lenge.. så står jeg opp går tur inn og spise og gjøre noe annet!

Våkne tidelig, på med filler ut på tur inn å legge seg til å sove lenge igjen! hehe.. når jeg står opp da får tini mat. noen ganger når vi kommer inn fra tur også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk ikke noen rutiner når det gjelder klokkeslett og slikt.. Og godt er det! :P Hun sover så lenge vi sover.. I ukene gir jeg henne mat hopper i dusjen og går ut med henne når jeg er ferdig... I helgene liker vi å ligg å dra oss, og da går jeg ut med henne med en gang vi står opp så får hun mat etterpå. Tror det er like greit at det ikke er noe veldig fast, for da er hun mer fleksibel og maser ikke.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset er hundene stille helt til jeg går på do for da må de på død og liv ut med en gang :P , men sånn er det vell når jeg er den som lufter dem hver dag da er det meg det går utover om morgenen også.

ble litt sur i morges da :P de forbaskade hundene var ute med dem før jeg gikk å la meg kl 0300 i natt også går jeg en liten tur på do i 10-tiden også begynner de å lage bråk forde at de hørere at det er meg, de kan no godt ligge i ro en stund til før de må ut når de blir luftet så sent om kvelden/natten vell. men nei da det var jo mor som var på farten og da betyr jo det at vi skal ut. :D :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...