Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergisk mot jordbær - sånn plutselig?


Jeampi

Recommended Posts

I dag har jeg gått amok med jordbær spising for mamma kjøpte noen frossne jordbær som jeg laget smoothies av. Så jeg har drukket sånn 4 store glass med jordbær-kiwi-nektarin smoothie i dag. Og nå begynte jeg plutselig å klø på hele kroppen...Kan dette være en allergisk reaksjon? Eller har jeg bare fått en liten "overdose" med jordbær/frukt som alle kan få?

Hvis jeg er allerisk mot jordbær så går jeg og graver meg ned for jordbær er det beste jeg vet! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme skjedde med meg, bare med appelsin. I Juletider spiste jeg sånn ca. 3 appelsiner hver dag :icon_redface: Det var så sinnsykt godt :P Og plutselig fikk jeg masse hviteklumper i fjeset <_< Det var helt forferdelig...

Men nå, som jeg ikke har spist det på en stund, har jeg ikke hatt noe problemer med å spise det :P

Så Det går kanskje ann å vente litt med å spise så mye igjen, eller ikke spise så mye på en gang... så går det sikkert over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne spiste jordbær i tysken- har jo ikke noe annet å gjøre :P

Plustelig ble venninna mi skikkelig rød i øyne, og følte seg ike bra- hun er allergisk mot ganske mye. Men mot jordbær! Tror det kan komme veldig plutselig ja, innmari surt da <_<

Men ikke fortvil- det finnes masse annet du kan spise som er godt :icon_redface: Det kan jo også hende det var et engangs tilfelle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper for all del ikke at jeg har fått noen langvarig reaksjon for aldri i livet om jeg slutter å spise jordbær! :P

Men det var ikke store sakene, jeg klødde litt på brystet og armene...Men det ga seg etter en liten stund. Skal heller "roe ned" jordbær spisingen neste gang. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke du er allergisk, men at du heller har en svak intoleranse. Du får passe på å ikke spise så mye i gangen :icon_redface: . Jeg er intolerant mot citrusfrukter, men jeg spiser så mye klementiner og appelsiner jeg bare orker :P . Av og til får jeg en liten kløereaksjon spesielt på armene, men sjelden noe mer. Med mindre det har vært meget store mengder, da blir jeg som oftest veldig kvalm i tillegg (hender vel hver jul egentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot citrus. Spiser ejg noe med syre i skjer det ikke noe på utsiden, men allt inni hovner opp og ejg får ikke puste og må på sjukehuset. Jeg tåler ikke saft engang, så ille har det blitt :icon_redface:

Jeg kan ikke spise noenting som helst av frukt eller bær (+tomat og paprika). Kjipt kan man si.

Begyne med at jeg fikk litt utslett rundt munnen når jeg spiste appelsin for 4 år siden, og det blir bare værre og værre.

Jeg har sagt klar ifra til typen min at kommer han hjem med jordbær, må han spise de uten tenner og med knekte armer og bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot citrus. Spiser ejg noe med syre i skjer det ikke noe på utsiden, men allt inni hovner opp og ejg får ikke puste og må på sjukehuset. Jeg tåler ikke saft engang, så ille har det blitt :icon_redface:

Jeg kan ikke spise noenting som helst av frukt eller bær (+tomat og paprika). Kjipt kan man si.

Begyne med at jeg fikk litt utslett rundt munnen når jeg spiste appelsin for 4 år siden, og det blir bare værre og værre.

Jeg har sagt klar ifra til typen min at kommer han hjem med jordbær, må han spise de uten tenner og med knekte armer og bein.

Stakkars deg... :P Er ikke noe gøy med allergi, selv har jeg bare en allergi (nikkel- reagerer på det på 5min eller mindre) ellers har jeg vært heldig... :P

Men det er ikkke noe å gjøre med det- uten å leve livet- og passe på hva man får i munnen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg... :P Er ikke noe gøy med allergi, selv har jeg bare en allergi (nikkel- reagerer på det på 5min eller mindre) ellers har jeg vært heldig... :icon_redface:

Men det er ikkke noe å gjøre med det- uten å leve livet- og passe på hva man får i munnen :P

hehe. det er kjipere enn du tror skal jeg si deg. tåler værken vin eller blandevann. kjipt å dra på fylla når det eneste du kan drikke er øl (har begynt å reagere på det også :P ) Rein sprit funker fett for munnen men ikke hue. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot citrus. Spiser ejg noe med syre i skjer det ikke noe på utsiden, men allt inni hovner opp og ejg får ikke puste og må på sjukehuset. Jeg tåler ikke saft engang, så ille har det blitt :icon_redface:

Ett av mine verste mareritt er å plutselig bli allergisk for noe og kveles...*grøss*

skummelt!

Satt en dag nå i vinter/vår og spise mandler...PLutselig begynte jeg å klø i halsen (sikkert bare mandel "skall" eller noe som kilte meg) og jeg fikk skikkelig panikk og løp opp til mamma og spurte om vi hadde allergi tabletter, men det hadde vi ikke.

Så i en time etterpå måtte jeg sitte å bare konsentrere meg om å puste. Det var ingenting som hovnet opp men jeg er så redd for å bli kvelt at det blir så sterkt psykisk at jeg kjenner det fysisk...*rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått amok med jordbær spising for mamma kjøpte noen frossne jordbær som jeg laget smoothies av. Så jeg har drukket sånn 4 store glass med jordbær-kiwi-nektarin smoothie i dag. Og nå begynte jeg plutselig å klø på hele kroppen...Kan dette være en allergisk reaksjon? Eller har jeg bare fått en liten "overdose" med jordbær/frukt som alle kan få?

Hvis jeg er allerisk mot jordbær så går jeg og graver meg ned for jordbær er det beste jeg vet! <_<

Det er ikke Kiwien du har reagert på da?

Andreas hadde spist en Kiwi hos svigers en gang de passet han og når han skulle gå å legge seg om kvelden så var han hoven på lippene så jeg bare kjørte i han noe allergimedisin.

Han hadde ikke spist eller gjort noe uten om det vanlige den dagen bortsett fra å spiste Kiwi så jeg tror det er den han reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt værste mareritt er nok å bli allergisk mot hund!

For en liten stund siden trodde legen jeg kanskje var det... Men det gikk over.. HELDIGVIS! :D

Ja det er det værste som kan skje her i huset.

Fy søren jeg fikk panikk den dagen vi fikk den beskjeden om at guttungen har astma, det første som datt ut av munnen min da var "kan dere teste han for allergi? vi har 3 hunder og en katt hjemme" så da sendte de oss ned noen etasjer med en gang for å ta allergitest på han(heldighvis ingen reaksjoner på dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeampi: Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg dratt til legen å få tatt en allergitest. Det er skummelt å være allergisk mot mat uten å vite det. Allergireaksjonene kan være alvorlige, opphovning og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er også allergisk mot jordbær, og har vært det i alle år. Men nå synes jeg at jordbær smaker pyton, så det gjør absolutt ingenting.. :)

Jeg begynner isåfall å klø, og får eksem på kroppen av de ekle små greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig allergisk mot kiwi. Det henger vel sammen med pollenallergi... Virkelig, kan ikke spise noe som er laget på samme fjøla eller med samme kniven som de har brukt til å skjære opp kiwi med, hvis det ikke er godt vasket etterpå! Blir kjempekløete i halsen og hovner opp i øya og burde hatt sånn allergisprøyte i lomma! Ta en test du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...