Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòrings automat

Miko

Recommended Posts

Har lyst til å kjøpe sånn fòrings automat, sånn som du stiller inn kl for når den skal åpne seg.

Noen som har link til side der de selger sånne / prisen på dem i butikken?

Sånn vil jeg ha :)

Bør ikke være det merket da ;)

26133077.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man egentlig med det?? Annet enn å slippe å bøye seg ned et par ganger om dagen...

Fôring av hunden bør man vel gjøre når man er hjemme (til stede), og vil man stole på at en plastdings åpner seg riktig hver gang, ikke lukker seg like fort, etc.

Personlig kan jeg ikke se noen som helst fornuftig bruk av dette til hund, men ...

Som med alt annet er det helt sikkert en HELT annen pris hvis du kjøper dette fra en nettbutikk i utlandet. Så søk etter dette på Google - så finner du sikkert massevis av dem.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man egentlig med det?? Annet enn å slippe å bøye seg ned et par ganger om dagen...

Fôring av hunden bør man vel gjøre når man er hjemme (til stede), og vil man stole på at en plastdings åpner seg riktig hver gang, ikke lukker seg like fort, etc.

Personlig kan jeg ikke se noen som helst fornuftig bruk av dette til hund, men ...

Spurte jeg hva dere syns?

Nei det gjorde jeg faktisk ikke!

Å hvis du må vite det så skal jeg bruke den til kattene når vi er på utstilling fra fredag til søndag.

Du skjønner jeg syns de burde ha våtfòr, ikke bare tørrfòr.

Tenkte at hvis jeg sa at dette var til kattene så var dette feilpostet, trodde ingen gadd bry seg med å forklare meg hvor lat jeg er.

Jeg klarer å bøye meg å mate dyrene mine, men det er litt vansklig å gjøre det når jeg ikke er hjemme!

Jeg er ikke ute etter å skape en "diskusjon" her.

(Om denne er feilpostet, så bare flytt den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte jeg hva dere syns?

Nei det gjorde jeg faktisk ikke!

Å hvis du må vite det så skal jeg bruke den til kattene når vi er på utstilling fra fredag til søndag.

Du skjønner jeg syns de burde ha våtfòr, ikke bare tørrfòr.

Tenkte at hvis jeg sa at dette var til kattene så var dette feilpostet, trodde ingen gadd bry seg med å forklare meg hvor lat jeg er.

Jeg klarer å bøye meg å mate dyrene mine, men det er litt vansklig å gjøre det når jeg ikke er hjemme!

Jeg er ikke ute etter å skape en "diskusjon" her.

(Om denne er feilpostet, så bare flytt den)

Fælt til tenning da :wub:

Dette er et diskusjonsforum må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt til tenning da :wub:

Dette er et diskusjonsforum må vite!

Ærlig talt, jeg spurte bare hvor jeg fikk kjøpt det å pris, jeg spurte ikke etter deres mening angående bruk av den :rolleyes:

Hmm..Trur kanskje at Ellos har?!

Ok, takk for svar, det skal jeg sjekke opp :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi hissig i dag eller?

Når man først er vekke så klarer katter seg fint med "bare" tørrfór en helg også :wub: Bare et tips. Og dessuten blir våt fór dårlig av å ligge i en slik beholder i tre dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi hissig i dag eller?

Når man først er vekke så klarer katter seg fint med "bare" tørrfór en helg også :wub: Bare et tips. Og dessuten blir våt fór dårlig av å ligge i en slik beholder i tre dager...

Jeg er ikke hissig, må vel få svare sånn som dere gjør :)

Katten vår på 11 år sliter med å få i seg tørrfór, han må enten få våtfòr eller bløtet tørrfór, han kan da ikke gå uten mat i 3 dager.

Maten vil holde seg der, det er lokk, å boksene kan stå åpnet i 2-3 dager.

Å de liker best mat som har stått i romtempratur å ikke i kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...allså det bør da gå ann og spørre slik Elin gjør og få et skikkelig svar!

det svaret fra Sussane syns jeg var unødvendig, hvorfor si det når hun bareb lurte på HVOR man får tak i den og pris? du kunne sendt henne en pm isteden for å si det offentlig. syns det var teit :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Teit", Marlene? Og var det egentlig teit å spørre om hva i allverden man egentlig skal med en automatisk fôrings"dings"?

Jeg setter et spørsmålstegn på om man skal stole på at en slik funker som den skal... OG når vi likevel er inne på temaet - om våtfôr holder seg ferskt i en slik...

Jeg sier også at jeg ikke kan se noen som helst fornuftig brukt av dette til HUND...

JEG kan da ikke vite at det er til en katt som skal være alene hjemme i dagesvis, eller... Noe som jeg forsåvidt også kan diskutere i det vide og brede - men det er slett ikke temaet her!

Jeg kommer også med forslag (tips) om at dette er troligvis mye billigere fra utlandet... Tipser innskriver om å søke på Google... Er det også "teit", Marlene?

Vet ikke helt hva ere ønsket av svar, jeg - men kan jo prøve meg igjen:

"Åh giiid - sååå kult! Tuuuuusen takk for tipset - en slik bare måååå jeg ha meg...

Men du - tenk på at slikt er myyyyye billigere å kjøpe i utlandet - så hvis du er lur så måååååå du prøve å få tak i dette på en eller annen nettforretning i utlandet (søk etter dette på Google).

kos og klem"

Ok nå?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne:

Jeg er hvertfall ikke en av de katte-eierene som bare stenger pus ute å sier: "Pus kan være ute til vi kommer hjem, han er så selvstendig at han klarer seg bra"!

Sorry for at jeg spurte om et spørsmål om link og pris.

Kanskje en av moderatorene bare kan stenge tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så hårsåre noen er da?

Slik jeg leste Susannes innlegg stilte hun bare en del spørsmålstegn ved produktet og bruken av det som hun syntes folk bør stille seg. Om folk allerede har stilt de spørsmålene, så greit, men hvis ikke, kan kanskje Susannes innlegg bidra til å finne ut om dette faktisk er et produkt de faktisk har nytte av.

Man skal tydeligvis være forsiktig med å tilby hjelp eller råd uoppfordret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan huske jeg har sett denne i Ellos :wub:

Jeg syns Miko har et poeng :) hvorfor kan ikke folk bare bry seg om spm, og ikke hele tiden vite HVORFOR??? Vet det er et diskusjonsforum, men man kan da hvertfall diskutere ang spm, og ikke blande seg inn i hvorfor, er du lat, gidder du ikke. osv osv...

Skjønne rgodt at du reagerte som du gjorde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan huske jeg har sett denne i Ellos :wub:

Jeg syns Miko har et poeng :) hvorfor kan ikke folk bare bry seg om spm, og ikke hele tiden vite HVORFOR??? Vet det er et diskusjonsforum, men man kan da hvertfall diskutere ang spm, og ikke blande seg inn i hvorfor, er du lat, gidder du ikke. osv osv...

Skjønne rgodt at du reagerte som du gjorde :P

Tusen takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers går det ann å spørre en nabo (hvis dere har noen som er til å stole på da..) om å mate katten, pleier ikke være noe problem her i hvertfall :icon_redface:

Ikke her heller :P

Jeg skal mate og gi vann til de nabo katten i to uker nå.. kjekt å hjelpe andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, sier som Jeanette. Bløtet tôrrfÔr bli dårlig av å ligge lenge.

Gi helller nøklene til en nabo/veninne og la de mate kattene.

Jeg skal også passe anbokatten snart..Tror det er i 1-2 uker.

Får 50,- dagen :icon_redface::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Susanne:

Jeg er hvertfall ikke en av de katte-eierene som bare stenger pus ute å sier: "Pus kan være ute til vi kommer hjem, han er så selvstendig at han klarer seg bra"!

Nei, du er en sånn katte-eier som stenger katten inne i tre dager og sier at "han klarer seg fint med en fôringsautomat som vi stoler på åpner seg når den skal".

Fy skam!

Ja, jeg vet utmerket godt at du ikke spurte hva jeg mente om det. Men så fikk du jaggu vite det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er en sånn katte-eier som stenger katten inne i tre dager og sier at "han klarer seg fint med en fôringsautomat som vi stoler på åpner seg når den skal".

Fy skam!

Ja, jeg vet utmerket godt at du ikke spurte hva jeg mente om det. Men så fikk du jaggu vite det likevel.

Er det mulig.

Jeg ser dere har diskutert inne på "Alt mulig" om denne tråden, å jeg orker rett å slett ikke blande meg.

Kan du kanskje la dette ligge nå, eller så kan dere jo f.eks starte en tråd å diskutere mitt dårlige katteholdt, da holder dere dere hvertfall til topicen.

Dere kjenner ikke meg, så ikke snakk om noe dere ikke har greie på.

Jeg skal aldri spørre et slikt irriterende spørsmål som jeg gjorde igjen.

Ja, fy skam på meg som bare lurte på link og pris!

(Er det morro å være så ekkle? For dere noe utav det? Isåfall kaller jeg det seriøse fritidsproblemer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjenner ikke meg, så ikke snakk om noe dere ikke har greie på.

Jeg skal aldri spørre et slikt irriterende spørsmål som jeg gjorde igjen.

Ja, fy skam på meg som bare lurte på link og pris!

(Er det morro å være så ekkle? For dere noe utav det? Isåfall kaller jeg det seriøse fritidsproblemer!)

Jeg kjenner ikke deg, men jeg vet litt om katter. Og det var såvisst forholdene til katten jeg kommenterte, at det reflekterer negativt tilbake på deg er da virkelig din egen skyld.

Nei, hvis du ikke liker at folk påpeker ting de misliker ved ditt dyrehold, får du la være å gi dem muligheten.

Jeg prøver ikke å være ekkel, jeg prøver å få deg til å forstå at katten din ikke bør være alene hjemme i tre dager, overlatt til en fôringsmaskin. Få heller noen til å passe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke deg, men jeg vet litt om katter. Og det var såvisst forholdene til katten jeg kommenterte, at det reflekterer negativt tilbake på deg er da virkelig din egen skyld.

Nei, hvis du ikke liker at folk påpeker ting de misliker ved ditt dyrehold, får du la være å gi dem muligheten.

Jeg prøver ikke å være ekkel, jeg prøver å få deg til å forstå at katten din ikke bør være alene hjemme i tre dager, overlatt til en fôringsmaskin. Få heller noen til å passe den.

Merker jeg blir skikkelig irritert, kan du ikke LA DETTE VÆRE.

Vi har 4 ikke 1 katt, så mine 4 katter skulle være alene fra fredags morgen til søndags kveld.

Jeg skulle gi dem mat når jeg reiste, å automaten skulle åpne seg på kvelden, vi hadde folk til å se innom den på lørdags morgen å automaten skulle åpne seg på kvelden, og på søndagen kom vi hjem.

Det er da mye bedre å kunne være inne, når de har mat, vann, en seng å ligge i, å slippe å fryse eller om det skulle regne.

Jeg orker ikke diskutere dette mer så vær grei å slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir skikkelig irritert, kan du ikke LA DETTE VÆRE.

Vi har 4 ikke 1 katt, så mine 4 katter skulle være alene fra fredags morgen til søndags kveld.

Jeg skulle gi dem mat når jeg reiste, å automaten skulle åpne seg på kvelden, vi hadde folk til å se innom den på lørdags morgen å automaten skulle åpne seg på kvelden, og på søndagen kom vi hjem.

Det er da mye bedre å kunne være inne, når de har mat, vann, en seng å ligge i, å slippe å fryse eller om det skulle regne.

Jeg orker ikke diskutere dette mer så vær grei å slutt!

Jeg ønsker ikke å diskutere det jeg heller, overhodet ikke. Ingen tvinger deg til å svare, jeg ga deg bare min mening. Og jeg mener fortsatt at det er dårlig gjort å overlate kattene til seg selv på den måten. Du kan selvfølgelig gjøre akkurat som du vil, du bryter ingen lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å diskutere det jeg heller, overhodet ikke. Ingen tvinger deg til å svare, jeg ga deg bare min mening. Og jeg mener fortsatt at det er dårlig gjort å overlate kattene til seg selv på den måten. Du kan selvfølgelig gjøre akkurat som du vil, du bryter ingen lov.

Nei ingen tvinger meg til å svare, men jeg blir så forbanna over at alle legge til sin mening som overhode ikke har noe med topicen å gjøre.

Mine katter har det bra å dyrene går foran alt annet her i huset.

Det er bedre for katten å være hjemme i sitt eget hjem med tilsyn 1 gang pr dag, enn å bli plassert på et pensjonat.

Vi har 1 sky katt som ikke hadde taklet det å hadde ligget gjemt hele tiden.

Så hvis du syns mine katter har det så j****g så får du ta deg en tur hit å se.

Forresten ta deg en titt på hjemmesia demmes, åhh ja det er katter som lider!

Mine Katter's hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dagens første økt ble en skikkelig lang og innholdsrik en ifht de veldig korte vi pleier ha. Åpnet med spede leave it's fra sitt og ligg, som fungerte fint. Så trente vi mange sitt-stå overganger for hoftene, med noen ligg innimellom for variasjon. Han gjorde så perfekte sitt-ligg-stå de første øktene, så jeg begynte legge på verbale cues tidlig, og han hadde i går forstått at de betyr rumpa i bakken, dekk og stå på alle fire, som jeg ble super begeistret for og ga uttrykk for med hele meg. Full fest med utilslørt begeistring. Det var dumt, for nå i dag var han så ivrig fra min feedback i går kveld, det likner ikke lenger de superfine, kontrollerte, direkte overgangene han gjorde til perfekte posisjoner. Nå er han skikkelig gira, hopper opp i stå, tar noen skritt her og der, setter seg skjevt, la seg på hofta - jeg ble usikker på om jeg skulle belønne dette nå og fikse det siden. Sluttet være begeistret, han ble frustrert, så måtte avbryte etter en ok sitt og en ok dekk jeg prøvde fake mer entusiasme for, men klarte selvsagt klebbe til mestringsgleden han følte og ble så ivrig av. Det er ikke alltid så lett. Fant frem "kassen" (redusert til en plate fordi han ble sliten av å stå på en 15 cm forhøyning) og hadde noen nydelige øyeblikk med full forståelse av at dette handler om å flytte bakbeina. Vi gikk flere runder motsols, perfectly in tune på hver vår side av platen, men så tenkte muttern at det var på tide å gå tilsvarende medsols. Instant forvirring over at muttern plutselig begynte bevege seg feil vei, vi var jo i en god flyt og godisen haglet. Den plutselige jammingen av fôrautomaten utløste så sterk frustrasjon, da den løsnet igjen fordi han begynte bevege bakparten medsols synes han ikke dette var noe gøy lenger, han var bare frustrert, la seg ned og gnagde på platen, og kasseøkten var over.  Tilbake til leave its fra sitt, for å få ham ned i stress, og så måtte siste bitene av frokosten settes av til tissetur.  I gangen og på tur ut døren fikk fikk han holde meg i bånd, hengende fra en leke i lommen min, og det synes han var kjenpestas. Fikk han endelig med meg helt bort til gresset for å tisse der istedenfor på den frosne gårdsplassen, fordi han har skjønt at det er ekkelt å bade de digre kjempelabbene sine i tiss som flyter utover isen, mye bedre på gresset. 10 poeng fra muttern for den innsikten der.  Vel inne fikk vi den perfekte slutten på økten da jeg byttet til meg den leken han fikk fra lommen min med en bitepute. Fristet og herjet ham litt opp med den før han fikk gripe og endelig ville han kampe! Dype og fulle grep, trakk og rykket og ristet til og med på hodet. Ikke voldsomt, veldig forsiktig, bare spede baby gentleman forsøk, men endelig tegn til at han kan utvikle kampeglede. Han har nemlig ikke villet kampe i det hele tatt denne første uken, noe som har bekymret meg fordi jeg synes det er en knallfin belønning, og han er jo en Fluffmaster K9 112911-bX-series. Beskrivelsen utenpå esken sa den skulle like dette. Etter en uke uten noen vilje til å kampe kom det altså endelig en vilje og glede på en skikkelig munnfull bitepute, og jeg fikk også hans første brum. Like stor begivenhet for meg som første ord fra en menneskebaby. Super avslutning på en ellers variererende morgenøkt.  Et bilde hører vel med:  
    • Ingen bilder i dag, hvilket er et tegn på en god dag Vi har øvd korte økter av utgangsstilling og lineføring, fiklet med labber og klør, tatt på potesokker og gått litt både inne og ute med dem. Vi har hatt besøk og unintentionally øvd på å sove som en stein under kaffeslabberas, etter at det forsmådde besøket som kom ens ærend for å hilse på valp bare ble tilsett usle 20 minutter med lek og kos før han la seg til en software update, Windows style, hvorpå de ble sittende i to timer og vente på restart og få med seg en tissetur før de måtte dra.  Tissetur er en begivenhet. Baby Einstein forstod allerede på dag 2 her at å tisse er det mest lønnsomme han kan gjøre. Litt prøving og feiling med å tisse inne måtte til for å oppdage at det ikke var lønnsomt sånn som ute. Han var assertive vokal og høylytt om å bli snytt for lønn da jeg ikke betalte han for det de første gangene han tisset inne etter mange vellykkede turer ute, men så skjønte han at å begynne skvette noen dråper foran meg inne var nøkkelen til å komme ut i full fart, uten noen sommel med teit påkledning, for å innkassere deilige kjøttboller(*), og ikke bare en gang. Lille Ede på 10 uker, som tydelig har conscious kontroll på knipemuskulaturen, han fant ut helt av seg selv at om han skvettet bare litt inne og knep igjen for å spare det flytende gullet, så kom vi oss skikkelig fort ut. Ute var det god forretning å tisse LITT, stoppe strålen for å innkassere, tisse en ny minidam på samme sted for å innkassere igjen - og etter flere vellykkede forsøk med den strategien der, med dobbel jackpot på fôrautomaten, så rasjonerte han de neste gangene ut skvetten i tre omganger og forsøkte fortvilet også en fjerde, men da var det tomt, og det var han tydelig skuffet og frustrert av.  Fôrautomaten hans luktet lunta allerede etter noen få turer med to tett påfølgende skvetter, men da han la på de tredje forduftet all tvil og svindelforsøkene hans ble sanksjonert med økt betaling for den første skvetten og ingen ekstra betaling for mer enn en skvett. Tok heldigvis bare noen få repetisjoner av den for å få tømt hele blæra i en skvett igjen. *Puh* Han der kommer så til å ta innersvingen på meg igjen og igjen gjennom trening og utvikling. Ikke dum. Uncanny intelligent til så liten å være.  Han er forøvrig typen som synes det er teit med repetisjoner av samme øvelse. 3-5 ganger og så setter han seg ned og ser på meg med DET blikket, som om han lurer på om jeg er helt nedsnødd, og jeg må finne på nye oppgaver til ham, som han er rett med på med ny iver. Få repetisjoner og variasjon er virkelig nøkkelen til treningsglede med han her, noe som er utfordrende for meg fordi alle steg for steg oppskrifter jeg har basert meg på tidligere er lagt på mange flere repetisjoner av hver, og færre øvelser av gangen før en får cue på dem og går videre. Her må jeg gjøre masse forskjellige øvelser med få repetisjoner av hver, og jeg er veldig usikker på når jeg tør begynne sette cues på noen.  Heldigvis har det løsnet litt med klikkertreningen, da. Han var så passiv med meg i starten, etter å ha fått klekkelig godt betalt for kontakt i begynnelsen, han bare satt der og så på meg og ga meg ingenting å begynne shape fra i to dager. Ble utålmodig og begynte lokke han gjennom øvelser, for så å innse at jeg kan jo ikke den metoden. Helt nytt for meg som er flasket opp på Canis Forlag. Tidligere hunder var mer aktive og kunne klikkes til alt, så jeg har ikke tatt meg bryet med å følge godt med og ta mentale notater om hvordan progresjonen bør gå gjennom lokking, for jeg trengte jo ikke det 🙄 Det å innse hvor hjelpesløs og blank jeg var når klikkertrening ikke var en åpen vei å gå fratok meg selvtillit, som vibbet over på Ede, og vi hadde et par katastrofale økter hvor INGENTING fungerte, før jeg prøvde spille musikk for ham.  DET var magisk. Han initielle reaksjon ved første musikkopplevelse her var å løfte hele kroppen og ørene mens han stirret mot lydkilden i noen sekunder, og løp så logrende mot høytaleren. Skulle ha filma, men glemmer som regel det fordi jeg har bare to hender og er opptatt med hunden.  Ved neste diskokveld valgte jeg danse selv, for å forsterke inntrykket av rytmen for ham, og belønnet ham ivrig og entusiastisk med en godbiter for hver minste lille bevegelse han gjorde. Resultatet var en super happy valp som kom ut av passiv modus og vi hadde the time of our life so far sammen.    Over helgen nå har vi booket oss inn på treningsrom med balanseputer og diverse, hvor planen med det er økt kroppsbevissthet og motorisk utvikling.  Frem til da har vi utover håndtering og miljøtrening på tapetet: •Gå sideveis, forhåpentligvis med litt mer kreative justeringer etterhvert som vi mestrer •Sitt-stå repetisjoner (begge for utvikling og styrking av hoftemuskulatur, forebyggende) •Få cue på utgangsstilling fordi jeg bestemte meg for å høre på Leslie McDevitt om å ha en default behavior på cue før vi begynner med *leave it*. Hun klasker seg sikkert på panna av meg, fordi det er en teit låst posisjon å trene leave it fra ifht en langt mer fleksibel *sitt*, men jeg har et resonnement bak å velge gjøre det sånn med utgangsstilling først, og heller vente med å få *sitt der du er nå* på cue senere. Innvendiger og innspill er hjertelig velkomne, det er derfor jeg skriver her og ikke bare for meg selv     *)kjøttboller av fullfor med riktig balanse av næringsstoffer, ja. Tar ingen sjanser når det kommer til næringsinntaket gjennom vekstfase. Zero "treats" før han fyller 18 mnd, hvorpå han kan få litt "øl", type reinskav, sardiner og ostebiter. Ingen "sprit" (f.eks. grillpølse) før han er 21. Skjønner ikke hvordan det kan være lovlig å selge junkfood "treats" uten riktig balanse av næringsstoffer til valper. 
    • Haha! Ingen trening nødvendig før problematferd melder seg, for det er bra butikk for trenere?  Vær glad, Simira, du ikke er så mye på sosiale medier. Det kom en mottrend mot positiv trening. Yngre betamales med behov for et utløp for ubevisste mindreverdighetskomplekser har gjenopplivet den gamle skolen av dominansmyter og har skremmende stor suksess med struping og banking og tvang. Ikoner med store fanskarer, som DogDaddy (elller noe i den duren) med horder av unge menn som digger og forsvarer. Du hadde fått så mark og spader og fnatt og ikke klart holde deg fra å gå i dialog med dem, og du hadde bare gått i stykker innvendig etterhvert av hvordan de er fullstendig uimottakelige, ikke bare for etiske prinsipper og dyrevelferd, men beinharde vitenskapelige FÆKTS om treningsmetoder og relasjonsbygging og motivasjon. Den såkalte femininiseringen av samfunnet har trigget en stygg motkultur, og det går utover hunder.    Edit: Vi TRENGER maskuline machomenn som promoterer positive metoder med barske og bøse raser. All verdens kvinnelige trenere når ikke inn til det miljøet der, og det er stort. 
    • Vel, jeg regner med de får motbør i kommentarfeltet. Det er ikke alt jeg er enig med Maren eller Hun om hund med, men de har mye sunn påvirkning på hundemiljøer rundt om. Jeg er ikke mye på sosiale media, og som relativt ny bruker av snapchat er jeg veldig skeptisk til mangelen på åpent kommentarfelt der. På instagram kommer jo kommentarfeltkrigerene fram for hva som helst, og man får ihvertfall flere synsvinkler på ting (på godt og vondt), men på snap er det ingen som kan motsi et innlegg. Er det slik på Tiktok også?
    • Veldig fasinerende med den instagrammen som går rundt, med de fra en hundeskole som sier at det er ikke noe vits å lære eller gå på kurs med valpen før den er 9 mnd.  Det er så trist at slikt figurerer, og folk tror jo på det... sukk Ellers så er valpen drittvalp i dag, hjelper ikke at jeg jobber full dag i tilleggg. Blir gøy å komme hjem
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...