Gå til innhold
Hundesonen.no

Det store valget ... !

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Ja, enig med de andre..! Tollere er veldig like border Collier på aktivitetsnivå og stimulansenivå... De kan kett få ulike unoter osv.

Men hvorfor ikke se på Lapphunden? Eller Golden/Labrador? De er litt mildere enn de hundene du har satt opp.. Toller, BC, Aussie osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky

ja, for en toller`s aktivitets nivå kan ikke sammenlignes med en BC eller Aussie.... Mulig en toller trenger mye mosjon, men langt ifra så mye som en BC eller en aussie... men jeg er enig i at en toller trenger mye mosjon. Man kan ikke kalle det en sofahund for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

oi!! så da får du hund, men var ikke foreldrene dine allergiske?? Flott jobba Cavalier&Collie! Ser ut til at drømmen din går i oppfyllelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de er allergiske, men bare pappa reagerer med fysisk kontakt direkte med hunden - ikke med noen hår som kanskje ligger i soffa'n.

Mamam reagerer ikke så veldig på hund, men pappa er litt værre... som sagt: Jeg kjøper ikke hund hvis ikke alle er enige... pappa har aldri uttalt seg noe så ... :?

Men jeg gleder meg sinnsykt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

TAKK! =D>

Tankegang:

- HUND ca.90%

- HVOR MYE JEG GRUER MEG TIL UNGDOMSSKOLEN ca. 9% :oops:

- ALT ANNET ca. 1 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

--------------------------------------------------------------------------------

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!! all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

Klems fra kine 20 speedy, chihuahua på 10 mnd og Snart Casper:)!

Takk for at du syns det er bra :D blir glad for å høre sånt. Hund er en helt fantastisk interesse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

Den må jeg virkelig henge meg på gitt!! Hadde jeg bare vært halvparten så engasjert i den alderen dere er i, så hadde jeg kanskje klart å holde meg unna en del tull :P Og i tilleg så syns jeg dere virker utrolig reflekterte og sitter inne med MYE kunnskaper.

=D> =D> =D> *tar av meg min imaginære hatt for dere!* =D> =D> =D>

Så til cavalier&collie:

Leste at dine foreldre er litt allergiske. har dere prøvd Petal Cleanse?

Ei venninde av meg fikk seg type med allergi, siden det var uaktuelt å kvitte seg med hunden prøvde de dette middelet, funket utrolig bra, så nå bor de sammen alle tre!

Har klippet ut litt info om det her:

Petal Cleanse er en oppløsning som fjerner de stoffer fra pelsen hos hunder som forårsaker allergiske reaksjoner hos mennesker.

Anvisning for bruk på hund:

1. Børst eller kjem dyret for å fjerne døde hår

2. Fukt en svamp eller et håndkle med 25-35 ml

3. Stryk den fuktige svampen eller håndkledet omhyggelig over hele pelsen

4. Tørk grundig med et håndkle for å fjerne de innkapslete og nøytraliserende allergener.

VIKTIG!

* Petal Cleanse skal anvendes en gang pr. uke hver uke for å holde allergenene på et

lavt nivå

* Mennesker som lider av kontaktallergier (eks. utslett, eksem etc.), kan håndtere dyret straks det er blitt renset av en annen person fra første gang Petal Cleanse er brukt

* Mennesker, som lider av luftbårne allergener (eks. irriterte øyne, øm hals, astma), må vente opp til 3 uker før forurensningen i hjemmet er blitt redusert.

Kankjse det kan hjelpe dere også? Lykke til uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du synes det. :P Hunder er jo omtrent den beste interessen man kan ha - sosialt, trygt, artig, man kommer seg ut og får rørt seg litt, og i tillegg har du en kompis tjuefire timer i døgnet også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma bestilt en Kooikerhund, men det tar nok en stund siden den er så sjelden.

kanskje jeg må vente i 2 år, hvis ikke lenger :wink:  

kan ikke vente :D

Gratulerer er jo en nydelig rase. nei det er ikke mange av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...