Gå til innhold
Hundesonen.no

Chow Chow


Cavalier&Collie

Recommended Posts

Oj, helt lik størrelse tilog med  :)  

Jeg syns den var diger jeg. Men så har jeg nesten aldri sett en chow heller da  :roll:

Halverte den 50%, hehe..

Ja, synes den var stor jeg også, men har heller ikke studert en chow chow i levende live, + som Taz sier, dama er vel ikke av den høyeste sorten, er vel max 150 cm høy, hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne hunden er for høy for standaren... Chow Chow er ikke så store. Høyde på hannen er: 48 - 56 cm.

Høyde på tispen er: 46 - 51 cm.

Var på utstilling i helgen og såg en del Chow Chow, og ingen var så høye som denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Chow som bor i nabolaget der jeg bor..

Den er omtrent på samme størrelse som den på bildet.

En rød hanne.. Ganske stor.

Men tror det har litt å sei på hun damen som ser ganske liten ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset og bilen er ikke noe snobbegreier :D  

Vi har nesten ikke råd til en ny hund, hsuet ble bygd i 1977 og det ser nok veldig nytt ut i sola - bilen er kjøpt opp halvparten på bensinstasjonen som pappa jobber på ... som jeg ikke skjønner hvordan ...  

Så pengen kan nok sette grenser - hvis det var snobbete du tenkte :evil:

Neida, herlighet :) Jeg mente det ikke sånn altså! hihi.. Selv bor jeg i en liten leilighet på rundt 30 kvadrat, med moren min, en hund og en katt, og jeg kan bare drømme om et så fint hus! :) Håper vi også kan bo så fint en gang :) Som du skjønner så prioriterer vi dyrene! Vi har en hest hver, og katten og hunden, da blir det ikke mye penger til overs. Men som sagt, så gleder jeg meg til vi kan flytte å forhåpentligvis få litt bedre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel : Så du bildene med Chow's i Agility? :)

Var de ikke flinke? :) Det går jo fint an å bruke Chow's i agility.

Noen tror jo at de ikke kan brukes til dette pga de styltete bena deres.

Og noen tror rett å slett at de er for dumme og for late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz:

"Men altså, hvis man vil drive aktivt med lydighet og agility, hvis det er målet med hundeholdet liksom, så synes jeg nok ikke chow er den mest ideelle rasen. "

Hvor står det at jeg mener man ikke kan gå agility med en chow? Du sa på hobbybasis, her står det aktivt. Jeg mener man godt kan drive med det hvis man har en chow. Men hvis man leter etter en hund som passer best mulig til dette formålet, så vil jeg ikke ha valgt den rasen.

Jeg sa heller ikke at han burde velge en papillon, for jeg tror ikke han vil ha en så liten rase. Jeg sa bare at flere papilloner er både Lydighetschampioner og Agilitychampioner. Jeg mener at man ikke trenger å kjøpe en gjeterhund bare fordi om man vil ha et lydighetschampionat.

Synes forresten heller ikke den chowen var så fryktelig stor, må jo huske at hun damen er asiatisk og sansynligvis ganske så liten. Jeg kjenner ganske mange chower, og de er ganske store altså. Selv om han nok er et stort eksemplar av rasen!

Må bare si at jeg snakker ikke stygt om chow chow! Jeg synes denne rasen er kjempefin, men utifra det jeg har hørt fra cavalier&collie, så tror jeg kanskje ikke dette er rasen for han. Selv om jeg selvfølgelig kan ta feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel : Så du bildene med Chow's i Agility?  :)  

Var de ikke flinke? :) Det går jo fint an å bruke Chow's i agility.

Noen tror jo at de ikke kan brukes til dette pga de styltete bena deres.

Og noen tror rett å slett at de er for dumme og for late.

Jeg mener det var du som sa det til meg en gang. Det med de styltete beina. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har styltete ben. Går litt merkeligt.. :)

Men de kan fint brukes til agility forde.

Men enn må være forsiktig med bena til de er 1 år.

De kan lett utvikle Hd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Chow'en er ganske lettstelt.

Selv om de har masse pels.

Så har du Noen som kan holde deg varm om vinteren. :)

Akkurat nå børster jeg Diego hver dag for å vende han til og bli børstet.

Men som voksen trenger du bare å børste de 1-2 ganger i uka.

Eller så kan du skaffe deg en korthåret Chow.  

Sånn så den på det øverste bildet.. :) :)

Så bra! - likte sånn som Diego - langhåret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taz:  

"Men altså, hvis man vil drive aktivt med lydighet og agility, hvis det er målet med hundeholdet liksom, så synes jeg nok ikke chow er den mest ideelle rasen. "

Hvor står det at jeg mener man ikke kan gå agility med en chow? Du sa på hobbybasis, her står det aktivt. Jeg mener man godt kan drive med det hvis man har en chow. Men hvis man leter etter en hund som passer best mulig til dette formålet, så vil jeg ikke ha valgt den rasen.  

Jeg sa heller ikke at han burde velge en papillon, for jeg tror ikke han vil ha en så liten rase. Jeg sa bare at flere papilloner er både Lydighetschampioner og Agilitychampioner. Jeg mener at man ikke trenger å kjøpe en gjeterhund bare fordi om man vil ha et lydighetschampionat.

Synes forresten heller ikke den chowen var så fryktelig stor, må jo huske at hun damen er asiatisk og sansynligvis ganske så liten. Jeg kjenner ganske mange chower, og de er ganske store altså. Selv om han nok er et stort eksemplar av rasen!

Må bare si at jeg snakker ikke stygt om chow chow! Jeg synes denne rasen er kjempefin, men utifra det jeg har hørt fra cavalier&collie, så tror jeg kanskje ikke dette er rasen for han. Selv om jeg selvfølgelig kan ta feil :)

Ja, jeg skrev på hobbybasis.. Men har aldri satt meg inn i det med agility og chows.. Men har gjort det nå og mener en kan drive aktivt.

Nesten alle raser egner seg til agility. Også Chows. Vet om en Mops så ble champion og de egner seg vist heller ikke til dette. Så jeg sier alt er mulig.

Mangen Chow's blir brukt som polti hund også. Og det krever litt av en hund for å bli dette.

Ja, jeg sa jo det jeg også. at damen så liten ut.. :D Og derfor er ikke den chow'en så fryktelig stor. Men den er antageligt litt høyere enn 56 cm. alså på grense til å være for stor ifølge rasestandarden.

Jeg sa ikke at Cavalier motte kjøpe en Chow. Jeg sa bare at Chow egner seg til det meste. Også Agility..

:)

p.s.. mente ikke noe stygt om Papillon alså.. Liker denne rasen veldigt godt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel : Så du bildene med Chow's i Agility?  :)  

Var de ikke flinke? :) Det går jo fint an å bruke Chow's i agility.

Noen tror jo at de ikke kan brukes til dette pga de styltete bena deres.

Og noen tror rett å slett at de er for dumme og for late.

Ja, de var kjempefine :) Som sagt så tror jeg det går helt fint å bruke de, men det er kanskje ikke den første hunden jeg ville valgt hvis jeg hadde tenkt å drive aktivt med agility. Men uansett, så kan de nok funke kjempefint de også, hvis de blir trent på riktig måte! Hadde vært gøy å sett flere chower på agilitybanen ja :D De jeg kjenner som driver med chow, de driver bare med utstilling og avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! En IW kan være god i lydigheten den, men de blir fort lei av for mye terping da de er smarte hunder som ikke skjønner vitsen med å utføre den samme øvelsen mange ganger. Men, med rett treningsmengde og motivasjon + et godt lederskap og en villig hund burde dette gå fint! Ikk at jeg har tro på en champion men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Mente ikke noe slemt asså..

Er det samme med Chow's.. Champion i lydighet tror jeg ikke de kommer til å bli.. :) Jeg sier bare at de er for smarte til det.. :)

Men ingen problem å gå lydighet med de..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...