Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har dere gjort på denne solskinns dag?


Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky

Åssen er været hos dere? Hva har dere gjort idag?

Vicky og jeg har vært en tur i skogen. Har lagt ut søk og hatt det kjempe morro. :) Har tenkt å trene litt mere LP snart, må bare ha en pause etter skogturen.

Håper alle har hatt en like fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn du liksom. Overskyet og litt regn her i Trondheim.

Jeg våkna klokka ett i dag, og før det hadde pappa gått en times tur med Tinka. I firetida gikk vi rundt tre kvarter med kløv, sånn at hun skal bli vant til det, og nå nettopp var vi ute en halvtimes tid omtrent og trente litt lydighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hei :)

Er egentlig fremdeles syk, men gjorde endel ting idag forde :)

Kl. 13.oo var jeg på "bli kjent" konsert i Oslo (piano) det var te til åver 3 så var ikke hjemme før 10 på 4. Da spiste vi lunsj i hage 8tussi fikk tørr fisk :) )

Helllers har jeg vært litt inne på dataen og blandt annet bestilt klikkertrening for din hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Dagen begynte tidlig med foring og en liten tur ut. Ellers har den bestått av overskyet med ganske bra temperatur, men nå skinner sola bra! Typisk :) Mona har sovet veldig mye i dag, jeg har latt henne være en del alene i buret for å venne henne til dette. Neste uke kan nok ingen være hjemme med henne :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært overskyet og regn i hele dag.. :)

Eso har heller ikke vært så gira på å ut når det var sånn pissvær, så han har sløva for det meste. Å jeg kan love deg at all den energien driver han å kvitter seg med akkurat nå!

Selv om vi har vært ute på tur/lekt i 1,5 time, så er han helt propell, løper rundt og rundt i huset mens han bjeffer for full hals.. :roll:

På store deler av turen så fikk han løpe løs, fikk trent endel innkalling, noe som gikk kjempebra!:)

Et lite spm; han er helt desp. når det kommer biler! Er sannelig ikke sikker på om han er redd de, eller skal "gjete/ta" de! Legger seg flat når de kommer, og prøver å løpe etter når de har passert. Prøver å oppholde ham med "sitt kommando" og godbit når det kommer biler, funker til en viss grad, men er likevel ukonsentrert.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag av agility-kurset i dag :) Var kjempemorsomt, men han snuste i gresset heeele dagen! :-o Jaja, så var han den eneste hannhunden da :D

Han tør alle hindrene, noe jeg absolutt ikke hadde forventet siden han er så forsiktig. De vanlige hoppene tok vel lengst tid, men nå tør han t.o.m å hoppe når den står på den mellomste pinnen :)

Her hopper Cello:

maibilder2005001.jpg

maibilder2005014.jpg

Airedale Terrieren Dina syntes visst det var morsomt å løpe fra eieren ;)

maibilder2005016.jpg

Dina og hennes spreke eier :)

maibilder2005018.jpg

Fine, fine Boxeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...den boxeren var flott!! Love

Idag har jeg og Chicka vært hos mormor på middag og kaker, som vanelig på søndager.

Vi har vært i skogen og plukket blomster og Chicka koste seg skikkelig, spratt rundt som en sprettball. =D>

Kjempe koselig dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt hele helgen på utstilling. :) Vi startet fredagskveld med å lage til, og var ferdig med oppryddingen i går kveld. Det har vært travelt, men gøy! :) det var ca 580 hunder som stilte fordelt på lørdag og søndag.

Goshi var selvfølgelig med, hun var i parkeringen i lag med oss.

Men, vi hadde ønsket bedre ver... Lørdag så startet det med regn, og fortsatte med torden : :D Søndagsformiddag så var det igjen regn, men heldigvis så kom solen etter en stund.

Det er selvfølgelig fortvilende når man har ute utstilling og det regner... Mange miniatyrhunder som trenger en del pelsstell og som helst bør ha fint ver for å stille ute... Men, det gikk bra likavel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spm; han er helt desp. når det kommer biler! Er sannelig ikke sikker på om han er redd de, eller skal "gjete/ta" de! Legger seg flat når de kommer, og prøver å løpe etter når de har passert. Prøver å oppholde ham med "sitt kommando" og godbit når det kommer biler, funker til en viss grad, men er likevel ukonsentrert.. :?

Noen som har noe fornuftig forklaring eller svar på dette problemet med Eso og bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok gjeting ina, du må bare passe på at han ikke får lov til å gjøre det.. Det er bra at du prøver å få han til å gjøre en kommando eller noe sånnt. Kanskje du skal spørre noen som har mer peiling på BC? :)

I går var jeg i konfirmasjon, også er jeg skikkelig sjuk. blæ. Lunah var hjemme sammen med pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe fornuftig forklaring eller svar på dette problemet med Eso og bilene?

Han prøver antageligt å jage bilen.. Typisk BC..

Balto og gjor dette..Men med Syklister og joggere..

Du må prøve å avlede han, og rose han vedigt når han ser på deg.

Men er ikke så lett å få kontakt med en hund som har funnet noe den skal jage. Du kan avlede han med leker, godbiter (noe som ikke funket på Balto) men er han glad i mat så fungerer det som regel.

Eso legger seg antageligt ned for å vente på bilen så spurte etter.

For det stimulerer jakt/gjeterinstinktet hans.

Hadde han vært redd så hadde han vel sprunget en annen vei? og ikke etter bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok gjeting han driver med, siden han legger seg ned når bilen kommer, og prøver å løpe etter når den passerer.

Gikk til butikken med ham idag. Da fant han seg en brødskalk (noen som hadde kastet fra seg..) som han gikk med i munnen, han var så opptatt av å bære denne, at han gikk eksemplarisk og brydde seg ikke om bilene!

Mot gående og syklister skal han helst bare bort å hilse på, så det blir jo bra når han er over den "hilse-på-absolutt-alle" perioden :)

Skal begynne å ha med leke når vi går langs veien heretter (tennisball med snor på, favorittleken) Så får vi se om jeg får oppholdt ham hver gang det kommer bil :)

Tusen takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...