Gå til innhold
Hundesonen.no

Narkomaner med hund


TineSimbaNana

Recommended Posts

Guest Vicky
Vel definisjonen på den perfekte hundeeier er vel deg... huh.gif Og da sier jeg bare, jeg mener ikke å være frekk jeg heller selv om jeg er det. Det å være rusmisbruker er ikke akkurat en veldig god egenskap, det skal jeg være enig med deg i, men som vanlig skjærer du alle over en kam og sier at en narkoman ikke kan ta seg av en hund, og at det er urettferdig i forhold til hunden osv...det er mye som er urettferdig for hunden, men det er vel større urettferdigheter som er ute å går her i verden enn at en hundeeier er narkoman. Det behøver ikke nødvendigvis å ha noe å si for hundeholdet.

Hehe, jeg mener ikke å være frekk. Og jeg syns ikke det jeg har sagt er frekk. Jeg har veldig sterke meninger, det kan jeg innrømme. Og det kan være provoserende, irriterende og ikke morro for noen. Men jeg er meg og ingen andre. Og jeg er ingen perfekt hunde eier, men jeg prøver så godt jeg kan. Ingen er perfekte.

Jeg sa jo at jeg ikke skjærer alle over en kam! men jeg syns ikke en narkoman er en god omsorgsperson for en hund eller et barn! snipp snapp snute!

Ja, det er større urettferdigheter. Men det unskylder ikke det å være narkoman. Repetisjon for dem som trenger: Og jeg syns ikke en narkoman er noen god omsorgspersjon.

Nei, men det er vel egentlig ikke særlig sunt for hunden å være passiv røyker, er det? Og hva med alkohol da, påvirker ikke det oss også kanskje, eller bør alle ikke-avholdsfolk også droppet å ha hund?

nei, det er ikke sunt. Også er det noe som heter å drikke med måte, eller å drikke kulturelt.

Eller hva med en eier (eller en forelder) som slår hunden/barnet, er ikke det en bedre omsorgsperson enn en narkoman?

Ingen av de alternativene er bra.

De er vel ikke klare oppi toppen når de er rusa huh.gif ??

Nettopp. Men det er visst noen som har vanskelig for å skjønne det der.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

hvem har sagt at man er klar i toppen når man er rusa?

dette ble sagt:hvis du vet at de fleste narkomaner ikke er klare i toppen så vill jeg nesten ha bevis på det.. mangen går ikke rundt å er rusa heletiden heller da!

For ikke alle er rusa hele tiden, og da kan di være klare i toppen (den tiden di ikke er rusa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem har sagt at man er klar i toppen når man er rusa?

dette ble sagt:hvis du vet at de fleste narkomaner ikke er klare i toppen så vill jeg nesten ha bevis på det.. mangen går ikke rundt å er rusa heletiden heller da!

For ikke alle er rusa hele tiden, og da kan di være klare i toppen (den tiden di ikke er rusa)

Men narkomaner er jo veldig ofte rusa da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Men narkomaner er jo veldig ofte rusa da

nettopp! og når de er rusa kan de gjøre nok fatale ting! en hund fortjener ikke å være i en sånn livs-situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

veldig mangen JA men ikke alle..! Narkomaner må vel være de høfligste og de som setter mest pris på små ting som jeg har møtt!

hehe, men flertallet er ikke i stand til å ta vare på et levende individ. De har nok med seg selv.

edit: nå legger jeg meg forresten. Sov godt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, men flertallet er ikke i stand til å ta vare på et levende individ. De har nok med seg selv.

edit: nå legger jeg meg forresten. Sov godt alle sammen!

Ok, du har vel greie på hva flertallet narkomane bedriver også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flertallet er ikke i stand til å ta vare på et levende individ. De har nok med seg selv.

Alle hundene som lever med narkomane - og som etter alle observerbare faktorer har det bra (i godt hold, lydige, rolige, vennlige overfor folk og dyr) - er vel et krystallklart bevis på akkurat det motsatte?

Du trenger ikke spekulere, du trenger bare å se rundt deg - det er ikke verre enn det.

Og ikke all narkomani er heroinisme, der man døser rundt med knekk i knea. Det er mange former for rus, og ikke alt innebærer at man svever på en rosa sky uten å få med seg en døyt av hva som foregår rundt en. De fleste speed-freaks vil gå nok turer i alle fall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vet at de fleste narkomaner ikke er klare i toppen så vill jeg nesten ha bevis på det.. mangen går ikke rundt å er rusa heletiden heller da!

Men det er mange narkomane som ofte er under en form for rus. To jeg snakket med sa at de måtte være påvirket av et stoff for å kunne fungere, hvis ikke hadde de blitt syke og fått abstinenser. Disse personene virket forsåvidt klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at f.eks metadon er er et sterkt narkotikum - som imidlertid virker slik på heroinister at de kan fungere tilnærmelsesvis normalt.

At man er i rus betyr dermed ikke automatisk tap av all kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skulle omplassere hunden, eller hadde noen valper som skulle gis bort, ville dere ha gitt hunden til en person som enten sa at h*n brukte stoff, så ut som en narkoman eller som du har hørt var narkoman?

Antagelig ikke - akkurat som jeg ikke ville gjort det til en veldig ung person.

Noe som selvfølgelig ikke betyr at de pr. definisjon ikke kan ta seg av en hund - slik noen av dere antyder her...

Noen narkomane klarer det fint, andre ikke. "Narkomane" er ikke én definert ting, akkurat like lite som "tenåring" er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig ikke - akkurat som jeg ikke ville gjort det til en veldig ung person.

Noe som selvfølgelig ikke betyr at de pr. definisjon ikke kan ta seg av en hund - slik noen av dere antyder her...

Noen narkomane klarer det fint, andre ikke. "Narkomane" er ikke én definert ting, akkurat like lite som "tenåring" er det...

signerer! men nå har ikke salg eller omplasering noe med tråden å gjøre... hvis du ikke kan gi exempler innenfor tråd emnet vicky så la vær å si noe :P du som kan alt om naromaner! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. for om denne personen er under 16år så bor dem som regel hjemme! Og da får de jo som regel støtte fra foreldrene!

Kanskje, kanskje ikke... Det varierer vel fra tilfelle til tilfelle, akkurat som det varierer hvorvidt en narkoman er i stand til å ta vare på en hund eller ikke.

Man bør holde seg for god til å dømme enkeltmennesker man vet svært lite om - det er vel det som er poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men flere sier at narkomane godt kan ta seg av en hund, men så vil dere ikke omplassere/selge til en. Hvorfor ikke? Jeg mener salg og omplassering har noe med dette å gjøre, siden narkomane må få hundene fra en plass. kanskje fler hadde hunden sin før de ble narkomane, det vet man ikke. Og noen igjen kan si at en rikmannsfrue i villa som tar seg kokain til helgen er stoffavhenging, men det er jo ikke sikkert den lille chihuauaen til den rike dama har det bedre enn bladingen som sitter sammen med han som tigger på torget. Alle kan behandle hunden dårlig. Familiefaren, ungene, bestemoren. Men jeg selv vil tro at å selge en hund til mennekser som ikke er narkomane, ihvertfall er et mer "trygt" utganspunkt, enn til mannen som går på stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men flere sier at narkomane godt kan ta seg av en hund, men så vil dere ikke omplassere/selge til en. Hvorfor ikke?

Hadde helt klart kunnet vurdere en narkoman på lik linje med en annen person til å overta hunden min, hvis det hadde vært aktuelt å omplassere henne. Jeg ville jo stilt de samme kravene uansett. For som de fleste vet så er jo ikke alle mennesker like, og det gjelder jo faktisk rusmisbrukere også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En type rus misbruker som ikke er omtalt her er de som blir avhengig av tabeletter etter behov for smertestillende vdr en operasjon eller en skade.

Disse finner en sjelden på gata med plastikkbegeret og knekk i knea, det kan være naboen dineller den fine fruen hans, og du vet det ikke...

Er disse "uansvarlige dophuer "også??

Kan disse ha hund?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hadde jeg vært oppdretter og det kom en valpekjøper som var narkoman hadde jeg ikke solgt til personen. Da får den bli ferdig med dop, så kjøpe hund. Det er altfor mye usikkerhet i det å selge en hund til en stoffmissbruker. Tenk dere å la en narkoman adoptere et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært oppdretter og det kom en valpekjøper som var narkoman hadde jeg ikke solgt til personen. Da får den bli ferdig med dop, så kjøpe hund. Det er altfor mye usikkerhet i det å selge en hund til en stoffmissbruker. Tenk dere å la en narkoman adoptere et barn.

men er faktisk ikke alle rusmisbrukere du kan se det på da. Ikke alle er som di på plata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

men er faktisk ikke alle rusmisbrukere du kan se det på da. Ikke alle er som di på plata :)

man kan gjøre en tabbe å selge til en narkoman. Men hadde jeg hatt kjennskap til at personen drev med dop hadde jeg ikke solgt valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært oppdretter og det kom en valpekjøper som var narkoman hadde jeg ikke solgt til personen. Da får den bli ferdig med dop, så kjøpe hund. Det er altfor mye usikkerhet i det å selge en hund til en stoffmissbruker. Tenk dere å la en narkoman adoptere et barn.

Nå forutsetter du at man ser at vedkommende er narkoman, Vicky.. Tror du virkelig du ser det på alle narkomane? Eller tror du de er høflige nok til å fortelle det når de presenterer seg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...