Gå til innhold
Hundesonen.no

Narkomaner med hund


TineSimbaNana

Recommended Posts

I dag gikk jeg en tur til byen å var der litt. Så kom det en gjeng med narkomaner forbi meg som hadde to hunder. Tror de hadde en Schæfer og en blandingshund.

Så tenkte jeg egentlig med engang får disse mat <_< Altså jeg hilste ikke på de eller noe så aner ikke om de var veldig tynne eller noe sånt, de så fine ut.

Men narkomaner bruker jo som regel pengene sine på stoff osv.

Lurer på om hundene får mat eller om de får restene som mennesker har kastet oppi i søplekassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

hehe, hvordan er du sikker på at de var narkomane da? :P

Det kommer vel litt an på hvem som eier hunden, kan være de bare luftet den osv. Narkomane som bor på gata trur jeg ikke har hund, men om de derimot bort hjemme enda, med foreldre osv, trur jeg foreldrene kjøper maten. dessuten kan man være narkoman uten å være så fullstendig hekta at alt av penger går til dop osv..hunder eter alt, inkludert søppel, og matrester osv. Det er mer enn nok av dette rundt om i byene, så om de ikke får vanlig hundefor, vil en hund skjelden sulte igjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at narkomane bryr seg utrolig mye om hundene sine. De har ikke alltid så mange andre de kan stiole på, og hunden er jo den som elsker de tilbake uansett. Tror hundene får mat, om ikke bestandig hundemat, så får de nok rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut klarte da å tigge penger nok til å holde bryllup for sin kjære Siv (Siv og Knut - en kjærlighetshistorie), så hvorfor skal ikke andre rusavhengige klare å legge til side penger til dyremat? Rusmisbrukere er mer enn bare avhengigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at narkomane bryr seg utrolig mye om hundene sine. De har ikke alltid så mange andre de kan stiole på, og hunden er jo den som elsker de tilbake uansett. Tror hundene får mat, om ikke bestandig hundemat, så får de nok rester.

Narkomane steller veldig godt med hundene sine, de får mat og det de trenger av kos og varme!

Aner ikke hvordan rusmissbrukerne får det til å gå rundt med en hund i tillegg, men det gjør de da altså! :P

Jeg har samme oppfatning som dere to. Har opptil flere gangser sett rusmisbrukere som bor på gata, der hunden ligger på en fillete madrass, mens eieren ligger på bakken. Ikke har hundene sett vannskjøtet eller spsesielt skittne ut heller. Jeg tror ikke rusmisbrukere bortprioriterer hundene av den enkle grunn at hunden er en god venn og en trygghet for dem. Jeg så på programmet om to rusmisbrukere på NRK1. De hadde en hund de tok godt vare på og var snille med, til tross for at de kjempet for seg selv og sin tilværelse.

Synes forresten Sirup sier noe klokt her. Rusavhengige er personer på lik linje med alle oss andre. Synes NRK-serien var en glimrende eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enige med de fleste her, at de aller fleste narkomane (og andre som sliter, for den saks skyld), veldig ofte er flinke med hundene sine. I visse grupper i miljøet kan det vel være en fare for at hunden blir brukt litt som "skremselspropaganda" eller værre, men de aller fleste er nok dyktige hundeeiere.

Nå må jeg bare kommentere en ting, jeg så noen skrev om Siw og Knut lengre oppe. En ting forstår jeg ikke, hvordan kan de ha råd til å kjøpe en chihuahua, av alle raser, når de har det så trangt og fremdeles må leve delvis av tigging? Har de fått den i gave kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare kommentere en ting, jeg så noen skrev om Siw og Knut lengre oppe. En ting forstår jeg ikke, hvordan kan de ha råd til å kjøpe en chihuahua, av alle raser, når de har det så trangt og fremdeles må leve delvis av tigging? Har de fått den i gave kanskje?

Jeg vet ikke hvordan de har fått den, men jeg jeg tror rusmissbrukere passer godt på hundene sine !

Jeg tror kanskje en chuihuahua var den fineste hunderasen de visste om, og at de fikk seg en slik for da har de jo èn ting og komme hjemm til, og bli glad i.

Når du er på bunn av alt, så kan jo en søt liten chihuahua gjøre noe med det.

En hund bryr seg jo ikke om man er rusmissbruker eller ikke, eller om man har mye penger eller lite penger...

:P

Det er det jeg tror :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være narkoman betyr ikke at du ikke klarer å bry deg om noe annet.

Dessuten opererer sosialkontoret med matlapper i krisesituasjoner, der man får en lapp som bare kan brukes i spesielle butikker, og ikke brukes på alkohol etc. Men hundemat kan man bruke matlappen på.

Så hundene får mat, og har ett bra liv. De fleste av dem ihvertfall. Akkurat som de fleste av hundene på bygdø. Penger er ikke en garanti for ett godt hundeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere tilfeller hvor rusmisbrukere har vært vel så gode, om ikke bedre hundeeiere enn mange andre.

Jeg å har sett det. Virker som de har et innmari bra forhold sammen i hvertfall,jvertfall dem narkomane som har hund som jeg har sett. Er vel kanskje noen som forbarmer seg over dem med hensyn til mat til hundene? el om dem tigger å bruker litt av det til mat til hundene. Tror dem passer godt på dem hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med en gronnis på som fakisk bodde på gata med narkomane i 4 år.Så ble hun omplassert til en hyggelig dame som aldri har hatt hund før , men nå trener henne aktivt.Man merker med en gang på denne tispen at hun nok ikke har hatt det så ille.Hun er trygg, glad, tillitsfull og uhyre godt miljøtrent :lol: I tillegg har hun fått veeeeeeldig mye ro-trening , kanskje litt for mye men nå har hun begynnt å få litt fart og bli litt rampete igjenn. Man skulle liksom tro at belger+ narkis var dømt til å skjære seg, de pleier jo å holde seg til litt mer avslappede og ukompliserte raser, men denne hunden har nok hatt det godt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkomane steller veldig godt med hundene sine, de får mat og det de trenger av kos og varme!

Aner ikke hvordan rusmissbrukerne får det til å gå rundt med en hund i tillegg, men det gjør de da altså! :icon_redface:

Det har du rett i.

Jeg kjenner flere narkomane som bor der jeg vokste opp og de som har hund er utrolig flinke med hunden sin og jeg kan ikke se noe problem med de hundene verken gemyttmessig eller andre ting.

Nei jeg tror ikke man skal ta alle under en kam bare forde at de har problemer med en eller annen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig dyptgående diskusjon på canis om dette for en stund tilbake siden. Der kom det iaf frem at det nok ikke er flere hunder som har det ille enn i "vanlige" hjem. Og veldig ofte, så har de det faktisk bedre. De er mer trygg på sine omgivelser (av denne ekstremt gode sosialtreningen Anette er innom :-)) og på sin matmor/matfar og "flokken" generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En narkoman vil alltid sette narkobehovet sitt foran hunden.

Og hvordan vet du det? Kjenner du alle narkomane i hele verden siden du sier at de alle sammen vil sette narkotikabehovet foran hunden? Jeg tror kanskje du bør omformulere deg litt ;) . Du kan ikke si at en narkoman alltid i alle tilfeller vil sette narkotikabehovet foran hunden når du ikke kjenner alle narkomane. Noe som stemmer i en situasjon stemmer ikke i alle.

Det spørs hvor tungt narkomane de er, og som andre har sagt så finns det matlapper de kan få fra sosialkontoret i krisesituasjoner, som bare kan brukes til mat, og derunder går hundemat. Jeg har ikke sett så mange narkomane med hund, men de jeg har sett har hatt flotte hunder i passe hold, som verken var redde, skeptiske og/eller aggressive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hehe, jeg mener det jeg skrev. Og de pengene som de får av sosialkontoret til mat til hunden er det rimelig mange som bruker på dop isteden ;) Både dyr og barn burde få slippe å være i en narkomans eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkomane steller veldig godt med hundene sine, de får mat og det de trenger av kos og varme!

Aner ikke hvordan rusmissbrukerne får det til å gå rundt med en hund i tillegg, men det gjør de da altså! ;)

Hvordan vet du det?

Så selv en narkis som banket schafervalpen sin med knytteneven rett i ansiktet fordi den hadde tisset inne...Desverre kunne jeg ikke stoppe det da de sto på en terrasse i en høyblokk. Ringte senere til dyrevernsnemda men de kunne ikke gjøre så mye, måtte jo ha beviser og navn på eier osv.... ;)

Er nok ikke enig at narkomane steller godt med hundene sine (fins selvfølgelig unntak) Syns det sier seg selv at folk som har så store problemer i livet sitt faktisk har nok med seg selv! Alle hunder fortjener et godt trygt hjem, hundemat daglig, vetrinærbehandling osv. Hvem tar seg f.eks av hunden når eier setter seg et skudd og gjerne døser vekk i flere timer, gjerne på en benk i en park...Nei regner med at ingen her ville solgt valp til en narkoman, ergo så er de ikke egnet til å ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg mener det jeg skrev. Og de pengene som de får av sosialkontoret til mat til hunden er det rimelig mange som bruker på dop isteden ;) Både dyr og barn burde få slippe å være i en narkomans eie.

De får ikke penger i hånda. De får matkkuponger som de kun kan bruke på dagligvarer. Hadde du skrevet at mange narkomane/noen narkomaner/de fleste osv så hadde jeg ikke sagt meg uenig med deg. Jeg var bare uenig i formuleringen om at alle narkomane setter bruket sitt foran hunden. Det kan du ikke vite. Det blir det samme som å si at alle narkomane steller godt med hunden/alle narkomane er slemme med hunden. Narkomane er mennesker de og selv om de har tatt noen gale valg i livet så er det ikke sikkert de lar det gå ut over hunden, som for mange er den eneste vennen og eneste familien de har. Formuleringen du brukte skjærer alle over en kam, og det syns jeg er unødvendig :P .

Hvordan vet du det?

Så selv en narkis som banket schafervalpen sin med knytteneven rett i ansiktet fordi den hadde tisset inne...Desverre kunne jeg ikke stoppe det da de sto på en terrasse i en høyblokk. Ringte senere til dyrevernsnemda men de kunne ikke gjøre så mye, måtte jo ha beviser og navn på eier osv.... ;)

Er nok ikke enig at narkomane steller godt med hundene sine (fins selvfølgelig unntak) Syns det sier seg selv at folk som har så store problemer i livet sitt faktisk har nok med seg selv! Alle hunder fortjener et godt trygt hjem, hundemat daglig, vetrinærbehandling osv. Hvem tar seg f.eks av hunden når eier setter seg et skudd og gjerne døser vekk i flere timer, gjerne på en benk i en park...Nei regner med at ingen her ville solgt valp til en narkoman, ergo så er de ikke egnet til å ha hund.

Dette skjer selv i de beste hjem. Jeg hadde en nabo som kastet hunden sin ned av verandaen fordi han gjorde fra seg inne. Dette var en mann med en både kone og barn, en god jobb, uten rusproblemer, og ellers var den vanlige mannen i gata. Dette er heller misforståelser for hvordan en hund skal oppdras, enn at det kommer av narkotikaproblemene. Men jeg er enig i at ikke alle narkomane steller godt med hundene, for det kan vi ikke vite med mindre vi kjenner alle narkomane med hund :P . Narkomane er som jeg har sagt mennesker de og selv om de har tatt noen dårlige valg. Det er ingen som vil være narkomane, de har havnet i et uføre som de ikke helt vet hvordan de skal komme seg ut av. Familien har kanskje snudd ryggen til de osv. Og for mange av de så er hunden lyspunktet i livet. Jeg syns ikke vi skal trekke konklusjoner om at alle narkomane ikke steller godt med hunden, og vi kan jo heller ikke si at alle narkomane steller godt med hunden. Noen steller godt med hunden, andre ikke. Slik er det jo også ellers i samfunnet uavhengig av rusproblemer og dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det?

Så selv en narkis som banket schafervalpen sin med knytteneven rett i ansiktet fordi den hadde tisset inne...Desverre kunne jeg ikke stoppe det da de sto på en terrasse i en høyblokk. Ringte senere til dyrevernsnemda men de kunne ikke gjøre så mye, måtte jo ha beviser og navn på eier osv.... ;)

Er nok ikke enig at narkomane steller godt med hundene sine (fins selvfølgelig unntak) Syns det sier seg selv at folk som har så store problemer i livet sitt faktisk har nok med seg selv! Alle hunder fortjener et godt trygt hjem, hundemat daglig, vetrinærbehandling osv. Hvem tar seg f.eks av hunden når eier setter seg et skudd og gjerne døser vekk i flere timer, gjerne på en benk i en park...Nei regner med at ingen her ville solgt valp til en narkoman, ergo så er de ikke egnet til å ha hund.

Og det skjedde flere ganger eller bare den ene gangen? :unsure:

Jeg har som sagt vokst opp i et hva vi kaller belastet miljø og har sett mye rart(alt i fra mordbrann til drap under sexslek), men har igjen å se noen av dem narkomane og alkoholikerene der være stygge med hundene sine, det har jeg nemmelig aldri sett.

Men at det finnes eneklte narkomane/fyllikker som aldri skulle hatt dyr ja det kan godt hende, men det finnes da også "normale" mennesker som aldri skulle hatt dyr og de ser man mye mer av en noen rusmisbrukere som er slem med hunden sin(lurer på hvorfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skjedde flere ganger eller bare den ene gangen? :unsure:

Jeg har som sagt vokst opp i et hva vi kaller belastet miljø og har sett mye rart(alt i fra mordbrann til drap under sexslek), men har igjen å se noen av dem narkomane og alkoholikerene der være stygge med hundene sine, det har jeg nemmelig aldri sett (...)

Det har heller ikke jeg sett. Derimot friske, sunne hunder med vett i hodet har jeg sett mange narkomane har eid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...