Gå til innhold
Hundesonen.no

"Signerer" dere bildene?


Marthe

Recommended Posts

Jeg tror de peneste bildene på hjemmesiden vår blir markert. De aller fleste som ligger på galleriet mener jeg er merket men der blir stort sett bare de peneste lagt ut. Ellers ligger det en haug med bilder på webhotellet som ikke er merket men som man må ha direktelinken for å se. Det er tore som står for merkingen av bildene siden han har tatt de aller fleste, og jeg gidder ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoppet å signere en stund, men så fant jeg igjen masse av bildene mine på forskjellige nettsteder (eks. stallet.se) og dermed har jeg begynt å signere igjen. Synes det er hyggelig at folk ser at jeg har tatt bildene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoppet å signere en stund, men så fant jeg igjen masse av bildene mine på forskjellige nettsteder (eks. stallet.se) og dermed har jeg begynt å signere igjen. Synes det er hyggelig at folk ser at jeg har tatt bildene..

Jeg fant hunden mon på dyrenett ;) Fikk det fjernet da. Men uansett synes jeg at det er kjedelig når slik skjer. Derfor jeg også har lyst å merke de. Så for det bare ta litt lengre tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Må innrømme at det ser veldig flott ut når bildene er markert med pen skrift, sånn som Tuppetroll sine. Har lyst til å gjøre det selv, men finner aldri en font jeg blir fornøyd med :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor mye av bildet teksten står over da :P og klipper de vekk den delen så bryter de hvertfall copyrighten, noe som er brudd på norsk lov...

Men om du har skrevet at det ikke er lov å ta bilder fra siden, og noen gjør det i det heltatt (selvom det ikke står noe på bildene), så har di fortsatt bryti norsk lov...

EDIT:Men om jeg vil ha sånn liten skrift nederst på siden min, " © Copyright

Åssen får man til den C`en i den rundingen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få © kan du rett og slett bare kopiere og lime den inn der du skal.

For å få gjort det på flere bilder hurtig kan du laste ned et program som heter PhotoFiltre gratis.

Et enormt bra program helt gratis :P

Photofilter

scr_photofiltre.jpg

I menyen finner du et "bildet" av en mann i et frimerke(PhotoMasque)

Derfra er dette ikke vanskelig.

Et hint:

Lag en mal (i f.eks photoshop) med transparant bakgrunn i f.eks 800x600.

Hvor du skriver f.eks ©Annadyresone.net nederst i høyre hjørne.

lagrer dettesom f.eks mal.psd(hvis photoshop)

Alle bildene du nå vil sette copyright på gjør du om til valgt str. (i dette tilfellet 800x600) og legger mal.psd over. Og vips er bildet copyrightet. Deretter går det mye raskere.

Håper du finner ut av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Signerer det aller meste av bilder. Starta med det etter diverse bildestjeling fra sida mi, der noen oppgav seg selv eller andre som fotograf.

Bruker @MA på mine bilder. Hele navnet mitt blir litt for langt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver og huske å signere de som kan være verd noen kroner i det minste...

Men de virkelige blinkene blir enten lagt ut i herpet lav kvalitet eller ikke lagt ut i det heletatt...

Lov om copyright og bruksrett gjelder fortsatt fordi om et bilde er lastet opp på nett, så finner man et av sine bilder i bruk noe sted så kan man jo bli rik... :icon_redface:

Neida, men er en fin regel for seg selv å markere bildene med et vellplassert Vannmerke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...