Gå til innhold
Hundesonen.no

orsker ikke spise...

~Marlene~

Recommended Posts

jeg er kanje litt rar, jeg eier ikke matlyst mer..ikke vet jeg! men hva kan piffe opp matlysten?. jeg gomla på en banan i stad, det skulle jeg ikke ha gjort, nå har jeg vondt i magen! (familien tåler ikke banan) men det var det eneste som frista meg. :icon_redface:

kom med en lekker oppskrift på frokost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekker oppskrift på frokost:

sandwish:

to ristede brødskiver (svak varme)

ha leverpostei på begge brødskivene

ha majones på begge skivene

legg et lite salatblad på siden av den ene brødskiven slik at det stikker litt utenfor

legg skinke og ost på den ene skiven

klapp sammen

volia-en nydelig sandwish

drikk appelsinjuice til

nyyyydelig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makaroni med rød pesto og revet ost.

Mais (kan kombineres med absolutt alt).

Kikerter (veldig godt å steke med mais, paprika og purre).

Arme riddere.

Steinfrie druer.

Fruktsalat.

Pjalt med brunost eller sukker.

Toast med ost og aromat (eventuelt grille det i ovnen).

Jordbær (eventuelt dyppe dem i smelta sjokolade og la det stivne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kanje litt rar, jeg eier ikke matlyst mer..ikke vet jeg! men hva kan piffe opp matlysten?. jeg gomla på en banan i stad, det skulle jeg ikke ha gjort, nå har jeg vondt i magen! (familien tåler ikke banan) men det var det eneste som frista meg. :P

kom med en lekker oppskrift på frokost:)

Du er ikke den eneste. Eier ikke matlyst. Og har heller aldri gjort det. Så her kommer pappa hjem med en bollepose til meg hver dag :icon_redface:

Ikke noe som frister, spes ikke til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke særlig matlyst for tiden og løsningen her er Smoothie. :icon_redface:

Jeg elsker smoothie og du kan blande det meste i den.

Her er en oppskrift jeg er veldig glad i da:

7-8 isbiter

en halv pose frossne jordbær

1 banan (du trenger ikke den om du ikke tåler den da)

1-2 småbeger vaniljeyoughurt

1 egg

Eplejuice

Fyll etter med eplejuice etterhvert, ha den litt tykk, det er best da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost spiser jeg om jeg er sulten eller ikke. Tvinger i meg ihvertfall 2 brødskiver. Men så har jeg jo lyst på frokost om morgenen da, så noe tvinging blir det sjeldent. :P Fungerer ikke uten.

Hva om du kjøper en pakke frossen rundstykker? Finnes jo en drøss av dem. Eller baguetter.Forskjellige varianter. Så får du nystekte rundstykker når du har lyst på. Så kan du kjøpe et godt pålegg til. Eller du kan steke deg vaffler. Det er gost å spise en gang iblandt, hvis man er lei. :icon_redface: Med brunost eller syltetøy på. Varme gode vaffler! nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg eier ikke matlyst for tiden! Spiser kanskje to ganger om dagen hvis jeg får trykket noe ned :icon_redface: Men i dag begynner jeg på fotball igjen, så må begynne å spise ordentlig igjen :P

Noen som har oppskrift til arme riddere forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på arme riddere

(Omtrent tre loffskiver)

1 1/2 dl melk

1 1/2 ss sukker

1 egg

1/4 kardemomme

1/4 ts kanel

1. Legg loffskivene på serveringsfatet

2. Visp sammen ei blanding av melk, egg osv.

3. Slå denne blandingen over loffskivene

4. La loffskivene trekke væsken i seg

5. Stek skivene lys brune i stekepanna

Er veldig godt med jorbærsyltetøy på bare som et lite tips :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må minst ha et par måltider om dagen eller så fungerer jeg ikke helt... Ikke mye, men nok til at jeg har noe i magen, ellers orker jeg mindre, har ingen energi og dårlig humør.

Omelett med hva du vil på (litt ost, purre og mais kanskje?)

Stekt ris med grønnsaker (løk, mais, purre, paprika, squash, hva du vil.. Aromat er godt oppi og gurkemeie gjør det også litt mer spennede)

Pannekaker (med båbærsyltetøy! Det er så godt!!)

Arme riddere

Speilegg

Ostesmørbrød med tomat (under osten) og oregano og aromat (oppå osten)

Toast med tomatbønner eller kikerter

Salat med hva du vil i... Kanskje pastasalat?

Fruktsalat

Noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til greia. Noen ganger kjenner jeg at jeg har lyst på en ting, også aner jeg ikke hvordan jeg skal lage noe med det. Så ender det opp med at jeg ikke lager noe i det hele tatt, for det var jo bare den ene tingen jeg hadde lyst på... men: TATAAAAA http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1126&a=3855

Fin link til mange spennende variasjoner som kan få i gang matlysta. Det er generelt mye gode tips på bra kosthold. Og hvis man har det, sier kroppen lettere i fra om hva den har lyst på. Den blir blir nemlig litt forvirret av usunne ting og klarer ikke si i fra.

Disse sidene er uansett bra å se i hvis man vil la seg friste av noen gode oppskrifter. Kanskje det hjelper mot dårlig matlyst! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har ei tispe på 10 måneder  fra hu var 5 måneder gammel , ble hun plutselig redd for å bevege seg på alle slags type gulv.. men det var mye av og på, ene dagen gikk hun normalt andre dagene står hun bare på gulvet og piper.. vi har vært hos dyrlegen når hu var 5 måneder gammel , da hu slo ut på blodprøve på lever, tatt CT da dyrlegen mistenkte shunt. Men ingen funn.. så forsvant symptomene litt igjen.. så fikk hun symptomer igjen etter noen uker , og ville heller ikke bevege seg.. tok røntgen av mage , uten noe funn.. Noen dager etter kastet hu opp et  (helt) ben som hu ikke har fått siden hu var 5 måneder gammel ..  som mest sannsynlig var slukt.. dyrlegen tok nye prøver , og det slo ut på bukspyttkjertelbetennelse gjennom en test.. men det som er rart , er at hu ikke har noen symptomer på det ? Utenom at hu noen ganger tviler når hu går inne på gulv.. Det gjelder alle typer gulv. gikk så noen uker til, der hu kom seg veldig og følte seg plutselig trygg på de fleste gulv.. De nærmeste som har fulgt hun siden hu var valp, spurte oss « hva har skjedd med hun? Siden hu oppførte seg plutselig helt normal og bevegde seg normalt på gulvene» Nå igjen har det oppstått symptomer der hun ikke vil bevege seg og tviler på gulvene igjen. hun har ikke noen andre symptomer .. annet enn noen dager vil hu ikke ha godbiter og går dårligere, andre dager er hun normal..  Noen tips på hva det kan være? har tenkt også det kan være spøkelsesalder , men det er igjen rart hu skal slå ut på prøver hos dyrlegen og dyrlegen mistenker at det er noe.. blir litt forvirret av det her. jeg har vært i kontakt med oppdretter , men oppdretter sier at hun er frisk, men hu har ikke sett hvordan hu har oppført seg på de dårlige dagene , vi sees heller ikke så ofte..
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...