Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har kjøpt oss eget hus!

Mud

Recommended Posts

:D:P Nå har vi endelig kjøpt oss et helt eget hus, med en helt egen tomt!Oss er Loke, Lotte og meg i første omgang.

På tomta står det et uthus som er delvis innredet og en garasje i tillegg til det bitte lille søte huset vårt.Endelig skal jeg få meg hundegård og endelig skal vi styre livet vårt helt - helt selv uten å måtte ta hensyn til huseiere, typer, venniner eller kompiser. Jippi! banana

En liten fjord man kan fiske i ligger et steinkast unna og skogen er rett på utsiden av inngangsdøra.

Endelig har drømmen blitt oppfyllt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe bilder av det enda.Bortsett fra det megler tok i vinter men det ser liksom ikke helt sånn ut i virkeligheten.

em1honefoss10606631030958_1060668.jpg

Det ligger i krøderen :D

Edit: det er overtagelse 15.juni...en evighet til *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Da blir dere brått mine nærmeste sonen naboer :P Og Virrevips som var så skremt fordi jeg flytter nærmere henne :D Er den noen hyggelige hundeklubber i nærheten som ikke trener tirsdag eller onsdag? Og som ikke skuler stygt på klikkerfolk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Da blir dere brått mine nærmeste sonen naboer :D Og Virrevips som var så skremt fordi jeg flytter nærmere henne :P Er den noen hyggelige hundeklubber i nærheten som ikke trener tirsdag eller onsdag? Og som ikke skuler stygt på klikkerfolk :P

Så artig :P

Er Canis avdeling i Hønefoss da :P Fritreninger på fredager og forskjellige lp kurs.. Blir et lite stykke for deg da men..hehe.. www.hundegleder.com

Ellers er det Hønefoss hundeklubb, der er det kurs og trening innen agility, lydighet og bruks.. Kjempemange greie folk der, blir ikke sett stygt på om man trener med klikker.. Trener selv med klikker så :P www.hhk.as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da langt kortere til hønefoss en til drammen som var planen!Og jeg må si at instruktøren på canis avd hønefoss har utsøkt smak i raser.Belger, toller og australier (feil og "uekte" australier, men hva gjør vel det :D )Hønefoss hundeklubb så også intressant ut..dette må jeg sjekke nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vell si: Grattis enda en gang :icon_fun:

Håper du finner mye fin runderings skog i område så kan vi komme på helge besøk B)

Skogen skal saumfares må vite.Ryktene sier at bøndene stort sett passer på dyra sine i området og det er ikke så tett i tett med hvite ulldotter som det er her, så da er det kanskje muligheter for å kunne more seg med hund i skogen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da langt kortere til hønefoss en til drammen som var planen!Og jeg må si at instruktøren på canis avd hønefoss har utsøkt smak i raser.Belger, toller og australier (feil og "uekte" australier, men hva gjør vel det :P )Hønefoss hundeklubb så også intressant ut..dette må jeg sjekke nærmere.

Blir artig å høre mer når du har sjekket ut ting nærmere.. :D

Er forresten flere belgere i klubben også. Flere Maller og terver, ikke helt sikker på om det er noen Groendaler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...