Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva driver du og hunden din med?

TineSimbaNana

Recommended Posts

Går ikke noe kurs nå, men skal til høsten. Men vi driver litt ringtrening med Chanita, (den yngste hunden) hun skal på div. utstillinger fremover. og så er det svømmetrening, bakketrening og div. fjellturer.

Goshi, (den eldste) får sine turer på fjellet og så litt svømming. Hun har sterk HD, og har derfor ikke et så stort treningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør masse! Akkurat nå er vi midt imellom kurs, men har masse kurs foran oss. Jeg liker best helgekurs, og fire helger fremover er satt av til kurs.

Førstkommende helg er det venninne tur, kløving, på fjellet (ikke kurs da... )

Helgen etter er det Friluftsliv med hund - kurs. (hvis det blir nok påmeldte) http://www.paastreif.no/h1_ble_mai.htm

Helgen etter er det kantarellsøkskurs (Canis)

Så er det LP kurs med Øystein Ødegård. Jippi! (Canis)

Så er det helgesamling i Canis ett-årige klikkertrenerutdanning

I tillegg skal jeg gå på ett aktiviseringskurs tirsdager fremover, samt at jeg skal på Freestyle kurs i Sverige i juli...

Så ja, vi har rimelig tett program fremover, og penger jeg egentlig har spinket og spart til en sydentur som ble avlyst blir nå omsatt til hundekurs.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig :D

Vi går kurs ved http://www.nordbyshundesenter.no/

Jeg og Nana går på konkurranse gruppa i lydighet. Trening hver torsdag i tillegg til egen trening på tirsdager.

Ellers trener jeg og Nana hverdag.

Jeg og Simba går på problemhundkurs hver tirsdag da han bjeffer på andre hunder han IKKE får hilse på.

Etter dette kurset starter vi på agilitykurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vi skal på kurs om 1.uke.

Da skal vi på Flateby kurset på sølen og rundere! Gleder meg som en unge :rolleyes:

Ellers har jeg ikke noe større planer om kurs framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kutte litt ned på kursfronten av økonomiske grunner, men når for tiden tar jeg klikkertrener utdanningen ved canis hundeskole. I tillegg skal vi på sølen å lære bruks ei uke i sommer og jeg skal på kurs i forsterkningskvalitet til høsten.Jeg skal prøve å ikke melde meg på østlie kurset til belgerklubben ( det holder hardt og jeg gir tidevis etter) og så har Troll Hundeskole et ID spor kurs som ser veldig intressant ut, men som jeg da altså ikke skal på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Jeg skal prøve å ikke melde meg på østlie kurset til belgerklubben ( det holder hardt og jeg gir tidevis etter) og så har Troll Hundeskole et ID spor kurs som ser veldig intressant ut, men som jeg da altså ikke skal på. :D

Hihi, det her hørtes kjent ut... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Luna driver med agility og lydighet! Vi har forresten gått to agilitykurs.

Nå går vi på et kurs hos Canis der man lærer alle de 19 grunnferdighetene.

Så driver jeg å vurderer freestyle kurs, og privattimer hos Canis, eller i min egen hundeklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ingen kurs for tiden, trener bare med Trondheim Hundeskole en gang i uka. Har lyst til å melde meg på agilitykurs og sporkurs hos Trondheim Hundeskole (http://www.trondheimhundeskole.no), men det får bli til høsten siden de ikke har noe nå framover (de har et helgekurs i agility i juni, men jeg vil gå fem kvelders-kurs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener lydighet, feltsøk og apport på land og i vann. Skal på working test 5.juni, så nå trener vi på "problem-ting": prikkfri avlevering (hunden skal dytte dummyen opp i hendene mine og komme rett på plass etter avlevering), bremse på innkomsten (hun har for høy fart ofte, og tar en ekstra runde før hun kommer inn), og selvfølgelig å tie stille og ikke hoppe/danse/sprette/trippe. Og for ikke å glemme lineføringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder for tiden på å lete etter kurs.

Har ikke fjerneste annelse hvilke kurs jeg skal gå, og hvilken av hundene jeg skal gå på kurset med :S

Så for tiden holder vi bare på med spor og litt klikkertrening.

Så tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden trener vi agility hver onsdag frem til 21.juni. Da skal vi antagelig prøve oss på bronsemerket..

Trener lydighet på Mandager stortsett og ellers stortsett hver dag hjemme.. Går også endel kurs om dagen..

- Nybegynner konkuranselydighet - ferdig snart

- Grunnferdighetskurs Canis..

- Handler kurs Canis

Ellers er det skogsturer, rideturer, bading, miljøtrening og sosialisering vi bruker tid på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på fritrening Agility på torsdager 18-20 el. 20-22 alt ettersom hva som passer.

Venter på kurs i feltsøk og rundering(blodspor kurs holdes ikke i klubben).

Trener feltsøk og spor hjemme, nesten hver dag.

Trener slalom i kombinasjon flere ganger i uka(har satt opp hjemme), begynner å se resultater- han er veldig trygg nå.

Trener fri v. fot og lineføring på hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, er vel mer aktive nå enn noen gang før :P Om appelmerketkurset ikke er på mandager er vi på nidarosbanen noen timer hver mandagskveld, på onsdager er det som oftest bronsemerketkurs, og på søndager er det som oftest handlerkurs.

Vi liker og være aktive har jeg funnet ut :P

De dagene vi ikke er noe sted å trener trener vi hjemme.

Håper på å prøve oss på et agiltitykurs med tiden også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har vi bare trent på kontakt og passering. Vesla skal hilse på absolutt alle vi går forbi, så vi trener på at vi skal kunne passere mennesker og hunder uten at hun legger seg ned og nekter å gå videre.

Neste helg skal vi på weekendkurs i klikkertrening med www.gilabb.com og i slutten av juni skal vi på et kurs i kantarellsøk med Hund i Fokus.

Har også tenkt å melde meg på et nytt grunnkurs til høsten og kanskje et i personspor-kurs, men det får vi se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ellers utenom kursing trener jeg Agility, Lydighet, Freestyle og bruks på egenhånd også :D Agility trenes nå i Skien Agility. Helene instruerer meg :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går jo på konkurransekurs ved Nordbys hundesenter vi også ;D Trener der hver torsdag og vi får vel være med på egentrening etterhvert(?)

Trener ellers lydighet omtrent hver dag. Skal jo prøve å konkurrere til høsten/vintern.

Jeg og Simba går på problemhundkurs hver tirsdag da han bjeffer på andre hunder han IKKE får hilse på.

Etter dette kurset starter vi på agilitykurs.

Skal de endelig ha agilitykurs? Når da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vida: Vi konsentrerer oss om jobb relatert trening først og fremst. Innendørs søk i line er vel det vi jobber mest med egentlig. Ellers så går det i spor, lydighet og bitearbeid. Vi har nettopp starta med lyttepost, og prøvd oss på patrulje i skog. Det siste gikk heller dårlig, så vi måtte gå tilbake til scratch der.

Nirm: Skal debutere i LP Elite på NKK Drammen, så da må vi få trent mye mer lydighet. Ellers slenger jeg han med på litt søkstrening dann og wann i friukene mine, og prøver å lære han å gå spor. (han er et løpsk lokomotiv som sporer av....).

Bogar: Jobber hardt med å bli enda mer bortskjemt, få fler "gammelhundnykker" og finne flere måter å tigge godis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man bare skulle ha med kurs jeg :unsure: Hva vi driver med?Jeg prøver å gi Loke en treningsfridag i uka.De 6 andre dagene trener vi mest lydighet -stort sett organisert men også alene.Rundering trener vi hver søndag med belgerklubben + ca annenhver uke med noen venner. Spor trener vi når jeg får ånden over meg.De er ikke så altfor ofte...Spor var supermorsomt før, men Loke lider av samme syken som Nirm -full fart feil vei- så jeg blir en smule demotivert til tider. Skal ta meg sammen nå da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...