Gå til innhold
Hundesonen.no

Norske kjendiser med hunder


Sirup

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Det må vel være meg det da, siden jeg spurte.

Det er sikkert lettere både for oss som slarver og for deg om du heller styrer unna tråder som ikke passer inn i ditt verdensbilde.

Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

(Hvis man ikke vil ha motforestillinger så er det minst like greit å la være å flagge interessene sine på et diskusjonsforum på internett...)

Og jeg gjentar - Hundesport har ALDRI tidligere sunket så dypt - å intervjue en blond (i alle betydninger av ordet) syngedame som har hatt hund i et kvarter om HUND er så gudsjammerlig bakstreversk, useriøst, åndsforlatt og bortkasta trykksverte at jeg hadde sagt opp medlemsskapet mitt IDAG hvis jeg kunne.

Forøvrig heter Unni Lindells svarte katt "Kåre" - og får snart en millionvilla med egen hage ifølge "kulturavisa" Dagbladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

(Hvis man ikke vil ha motforestillinger så er det minst like greit å la være å flagge interessene sine på et diskusjonsforum på internett...)

Og jeg gjentar - Hundesport har ALDRI tidligere sunket så dypt - å intervjue en blond (i alle betydninger av ordet) syngedame som har hatt hund i et kvarter om HUND er så gudsjammerlig bakstreversk, useriøst, åndsforlatt og bortkasta trykksverte at jeg hadde sagt opp medlemsskapet mitt IDAG hvis jeg kunne.

Forøvrig heter Unni Lindells svarte katt "Kåre" - og får snart en millionvilla med egen hage ifølge "kulturavisa" Dagbladet...

Må bare le av deg...

og du får helt sikkert si opp medlemskapet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at livet skal være enkelt?... :angry2:

Hehe, nei livet er ikke enkelt, men hvorfor gjøre enkle ting vanskelig? :rolleyes:

Jeg tenkte bare at hvis du ikke synes det er noe interessant å snakke om kjendiser og hunder, så trenger du jo ikke å henge i tråden her. Da slipper du å irritere deg over oss som tydeligvis har det litt moro her inne, og vi slipper å irritere oss over at du ønsker å styre hva vi skal kunne diskutere eller ikke. Men kjære vene, hvis du absolutt må uttrykke ditt mishag over at vi gidder å slarve litt om kjendiser og hunder, så står du jo fritt til det!

(Hundesport har jeg aldri lest, så det har jeg ingen synspunkter på, men selv ser jeg likevel litt forskjell på en publiaskjon man betaler (?) for og et forum der man selv velger hvilke tråder man vil delta i.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av deg...

og du får helt sikkert si opp medlemskapet ditt...

Jada, det er klart jeg får - men som oppdretter med kennelnavn er jeg tvunget til å være medlem for å få registrert valper. (Og det synes antagelig sånne som du er viktig - at valpene leveres med reg.bevis - eller?)

Sirup, Hundesport er medlemsbladet som Norsk Kennel Klub (hele hundenorges hovedorganisasjon, du vet) utgir 10 nummer av i året til alle sine medlemmer. Man kan ikke velge å la være å abonnere, dessverre. Alle som er medlem av NKKs underklubber er også NØDT å kjøpe kollektivt abonnement av Hundesport (det er mange måter å få opp opplaget på - flere av oss er medlem av mer enn 1 klubb, og de som er dommere, ringsekretærer, oppdrettere o.l er tvunget til å betale medlemskap i NKK.)

- Kanskje du skulle sette deg litt bedre inn i saken før du uttaler deg? Om ikke annet - siden du aspirerer til å bli en aktiv og seriøs aktør i hundeverden - kanskje du burde ha lest et HS eller 2? (Forøvrig anbefaler jeg deg å bli medlem av Svenska Kennel Klubben - de har et fantastisk medlemsblad (Hundsport) og et helt annet faglig nivå enn sin norske motpart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia ja..... hun er i hvertfall et fruktfat av en ekte blondine :angry:

Ellers godtfolk: Adolf Hitler hadde schafer.

Knut Hamsun hadde en boxer. Og jammen tror jeg ikke at Vigdis Hjort har en boxer au.

Knut Borge har mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er klart jeg får - men som oppdretter med kennelnavn er jeg tvunget til å være medlem for å få registrert valper. (Og det synes antagelig sånne som du er viktig - at valpene leveres med reg.bevis - eller?)

Nå vet jo ikke jeg hva du mener med: sånne som meg, (ikke at jeg bryr meg heller da) men du har jo faktisk et valg du kan gjere selv, og det er å la være å lese bladet om det byr deg så i mot... hiv det rett i søppelet du. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Dahl Torp har en hund som heter Jonas, men jeg aner ikke hvilken rase/blanding det er.

Og så kom jeg på at Anne B. Ragde har, eller hadde, boxer. Hun har jo flettet hunder inn i historiene sine, f.eks. i Berlinerpoplene der hovedpersonen er hundeinstruktør eller hundepsykolog eller noe slikt.

Anne B Ragde skrev: "man har hunde-eiere og så har man schafer-eiere"......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff på Alex Rosén med en Cocker Spaniel oppe ved Skjennungstua i fjor høst......

.......og noen uker etter traff vi en av Reitan-sønnene(husker ikke hva han heter) med en Fox-Terrier ved Oksefjellet i Lillestrøm. Han luftet hunden før de skulle på valpekurs på p-plassen ved Skedsmohallen.

Knut Borge har en Engelsk Bulldog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirup, Hundesport er medlemsbladet som Norsk Kennel Klub (hele hundenorges hovedorganisasjon, du vet) utgir 10 nummer av i året til alle sine medlemmer. Man kan ikke velge å la være å abonnere, dessverre. Alle som er medlem av NKKs underklubber er også NØDT å kjøpe kollektivt abonnement av Hundesport (det er mange måter å få opp opplaget på - flere av oss er medlem av mer enn 1 klubb, og de som er dommere, ringsekretærer, oppdrettere o.l er tvunget til å betale medlemskap i NKK.)

- Kanskje du skulle sette deg litt bedre inn i saken før du uttaler deg? Om ikke annet - siden du aspirerer til å bli en aktiv og seriøs aktør i hundeverden - kanskje du burde ha lest et HS eller 2? (Forøvrig anbefaler jeg deg å bli medlem av Svenska Kennel Klubben - de har et fantastisk medlemsblad (Hundsport) og et helt annet faglig nivå enn sin norske motpart.

Jada, jeg vet at HS er medlemsbladet til NKK, og jeg vet hva NKK er. MEN jeg mener fremdeles at jeg ikke trenger å ha kjennskap til HS for å gi det svaret jeg ga i det foregående svaret til deg. jeg skrev:

(Hundesport har jeg aldri lest, så det har jeg ingen synspunkter på, men selv ser jeg likevel litt forskjell på en publikasjon man betaler (?) for og et forum der man selv velger hvilke tråder man vil delta i.)

Med det mener jeg at i mine øyne er det forskjell på et blad du abonnerer på og en tråd du velger å delta i. Altså mener jeg det kan være på sin plass å bli irritert når et seriøst medlemsblad gir spalteplass til noen bare fordi de er kjent (og ikke kjent for noe som har med temaet å gjøre, i dette tilfellet hund), mens du på et hundeforum hvor du selv velger hvilke tråder du vil lese eller aktiv i, må forvente at ulike tema av ulike alvorlighetsgrader dukker opp.

Dessuten var denne tråden ikke om HS, men om hvilke hunderaser man finner blant norske kjendiser. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite om kjendiser rundt om i verden, ikke bare Norge! Starte egent råd eller bare fortsette her?

Bare fortsett i samme tråd du, så ikke Lotta flyr helt i taket over vår useriøsitet! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet at HS er medlemsbladet til NKK, og jeg vet hva NKK er. MEN jeg mener fremdeles at jeg ikke trenger å ha kjennskap til HS for å gi det svaret jeg ga i det foregående svaret til deg. jeg skrev:

Med det mener jeg at i mine øyne er det forskjell på et blad du abonnerer på og en tråd du velger å delta i. Altså mener jeg det kan være på sin plass å bli irritert når et seriøst medlemsblad gir spalteplass til noen bare fordi de er kjent (og ikke kjent for noe som har med temaet å gjøre, i dette tilfellet hund), mens du på et hundeforum hvor du selv velger hvilke tråder du vil lese eller aktiv i, må forvente at ulike tema av ulike alvorlighetsgrader dukker opp.

Dessuten var denne tråden ikke om HS, men om hvilke hunderaser man finner blant norske kjendiser. :angry:

- Og jeg mener at det å diskutere hvilke "kjendiser" som har hvilke hunder er usannsynlig "blåndt" og tillater meg å si det også (siden nå tråden ligger her på et åpent forum...). - Linken til Hundesport er ganske enkelt at de også har havnet på et slikt nivå, og at det da synes å være "in i tiden". (Men altså, i mine øyne, ikke bedre av den grunn - snarere tvert imot.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Lars Monsen har en malamute, samt en drøss med andre huskyer? eller er det allesammen malamuter?

Jeg vil gjerne vite om kjendiser rundt om i verden, ikke bare Norge! Starte egent råd eller bare fortsette her?

Lars Monsen har iallefall en malamute, Kayaq, men han driver aktivt med hundeløp og bruker da alskan huskies.

Sven Nordin har hund.. og Frithjof Wilborn- men hvem husker hva slags hunder de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske:

Jennifer Aniston har en corgie-terrier mix

Billy Joel, Jenna Elfman, Mikey Rourke og Paula Abdul har visstnok alle sammen mops.

Fred Durst har en bulldog, det samme har Reese Witherspoon

Drew Barrymore har en blandingshund (som reddet dem fra en brann)

Mariah Carey har en jack russel terrier

Jake Gyllenhaal har visst en mops/beagle mix samt en schæfer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske:

Jennifer Aniston har en corgie-terrier mix

Billy Joel, Jenna Elfman, Mikey Rourke og Paula Abdul har visstnok alle sammen mops.

Fred Durst har en bulldog, det samme har Reese Witherspoon

Drew Barrymore har en blandingshund (som reddet dem fra en brann)

Mariah Carey har en jack russel terrier

Jake Gyllenhaal har visst en mops/beagle mix samt en schæfer

Courtney Cox har blant annet en berner sennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...