Gå til innhold
Hundesonen.no

Må man ha embetseksamen i juss for skrive innlegg


Recommended Posts

Husk at det ikke er noe som heter dialekt skriftlig, dialekt er kun muntlig. Husk også at siden er til for folk for hele landet, i tillegg også mennesker med skrive / lese vansker. Hvis alle skulle finne på sin egen skrivemåte ville det vært klin umulig og lese det som står her. Selv har jeg problemmer med og lese mange dialekter og jeg har ingen interesse av og lære de, siden det ikke er et offisielt skriftspråk.

Dessuten klarer ALLE og skrive bokmål eller nynorsk, det var det dere lærte på skolen (forhåpentligvis)

Hold dere til nynorsk, bokmål, svensk eller dansk. Det er de eneste tillatte skriftspråkene her inne, og dialekt vil aldri bli lov.

Men dette er verken en tråd for diskusjon om nynorsk eller dialekter.

Og ja forumet skal tilpasse seg de med lese og skrivevansker og de med dansk & svensk som morsmål. Selv om det bare er 1% av de aktive brukerne så ønsker vi ikke og utelukke noen.

hvis man blander nynorsk og bokmål i ett innlegg da? ville dere moderatorer rettet det opp eller hadde det kunne fått stå slik som det er!?

Et utrolig merkelig spørsmål, er dette virkelig noe du lurer på?

Tror det ville blitt altfor vanskelig som Ricco sier, dessuten ser jeg overhodet ingen grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Guest Per Olav
Husk at det ikke er noe som heter dialekt skriftlig, dialekt er kun muntlig.
Hah, der fersket jeg deg :o På skolene i mitt distrikt er det i hvert fall lov å skrive dialekt, så da så. Men ellers er jeg vel enig med deg - tror jeg :icon_redface:

--

Per Olav

- måtte bare -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, der fersket jeg deg :o På skolene i mitt distrikt er det i hvert fall lov å skrive dialekt, så da så. Men ellers er jeg vel enig med deg - tror jeg :icon_redface:

--

Per Olav

- måtte bare -

Det er noe noen skoler har funnet på for å prøve å motivere elevene til å skrive noe.. Tankegangen er vel at de lærer å skrive feil først, og forhåpentligvis motiveres de av det til å kanskje gidde å lære å skrive riktig igjen senere.. Du får ikke toppkarakter på tentamen eller eksamen hvis du ikke skriver rent nynorsk eller bokmål, så de bare later som du er flink, for så å la sensor slakte deg på eksamen.. hihi, snille menneskene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det visste jeg ikke Per Olav, men kan jo ikke si det sjokkerer meg slik skolen har blitt idag. Men egentlig er det jo tragisk.

For og spore inn igjen på tråden, så tror jeg vi kan konkludere med at de fleste synes det er "ok" med regelen om dialektbruk.

Er det noen andre regler folk ser som unødvendige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjemme seg bak at trådstarter har eget forum blir litt for drøyt, man ser jo at det faktisk er flere som er enige. Jeg har ikke eget forum, men synes også det er mange merkelige regler her inne jeg aldri blir klok på. Hvorfor er man så hysterisk redd for at noen skal uttrykke at de er enig med en annen? Jeg synes det er greit jeg, å vite at det er flere som tror/føler/tenker en sak. Om 10 stk mener det samme, er det kanskje mer "pålitelig" om det er kun én.

Og tenk om så ille skulle skjedd at det kom flere kondolanser etter hverandre på minnelunden? men det slipper vi jo heldigvis, ettersom denne funksjonen visstnok er stengt. Til tross for at når dette ble diskutert ønsket de fleste medlemmer en åpning for dette. Hvilket faktisk skuffet meg litt da sonen virket som ett sted som faktisk hørte på sine mendlemmer (tenker da på opprettelsen av hundediskusjoner)

Og dobbeltpostinger da. Det er skumle saker. jeg for min del kan ikke fatte og begripe hvorfor dobbelpostinger er så farlig. Ett eksempel. Jeg fortalte om Tinkas sterilisering. Senere tok jeg ett par bilder av henne, som jeg også ville vise frem, og la de så i ett nytt innlegg, ettersom jeg ikke hadde dem på datan da jeg skrev det første. Hadde det gjort noe om det fikk stå sånn? For meg blir det hipp som happ, men det er bare en av grunnene til at jeg ikke blir helt klok på det her. Er jo ikke rart moderatorene får mye å gjøre.

Ang dette med bilder har jeg fått slettet flere bilder som tydelig er innenfor reglene, så det der har jeg gitt opp, og poster bilder som før og håper på det beste.

Ellers føler jeg at jeg har hatt en god dialog med de moderatorene jeg har vært i kontakt med. Og det jeg synes har blitt for dumt har jeg sagt i fra om, og har fått rask tilbakemelding og som regel en rask opprydding, slik at både jeg og moderatorene kune leve med det :) Jeg vet at dere som moderatorer bare følger regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjemme seg bak at trådstarter har eget forum blir litt for drøyt, man ser jo at det faktisk er flere som er enige. Jeg har ikke eget forum, men synes også det er mange merkelige regler her inne jeg aldri blir klok på. Hvorfor er man så hysterisk redd for at noen skal uttrykke at de er enig med en annen? Jeg synes det er greit jeg, å vite at det er flere som tror/føler/tenker en sak. Om 10 stk mener det samme, er det kanskje mer "pålitelig" om det er kun én.

Helt enig med deg! (Om det er lov til å skrive bare det da?)

Og tenk om så ille skulle skjedd at det kom flere kondolanser etter hverandre på minnelunden? men det slipper vi jo heldigvis, ettersom denne funksjonen visstnok er stengt. Til tross for at når dette ble diskutert ønsket de fleste medlemmer en åpning for dette. Hvilket faktisk skuffet meg litt da sonen virket som ett sted som faktisk hørte på sine mendlemmer (tenker da på opprettelsen av hundediskusjoner)

Jeg skjønner heller ikke denne regelen. Da jeg mistet min Gubbelille for litt over ett år siden og fortalte om det på et annet forum, syns jeg det var koselig at folk kondolerte.. Det blir også litt sånn at du føler du kjenner andres hunder selv om du knapt har møtt de, fordi at man skriver så mye om hundene sine på forumene, og da er det greit å kunne få uttrykke sin medfølelse, er det ikke? :icon_redface:

Og dobbeltpostinger da. Det er skumle saker. jeg for min del kan ikke fatte og begripe hvorfor dobbelpostinger er så farlig. Ett eksempel. Jeg fortalte om Tinkas sterilisering. Senere tok jeg ett par bilder av henne, som jeg også ville vise frem, og la de så i ett nytt innlegg, ettersom jeg ikke hadde dem på datan da jeg skrev det første. Hadde det gjort noe om det fikk stå sånn? For meg blir det hipp som happ, men det er bare en av grunnene til at jeg ikke blir helt klok på det her. Er jo ikke rart moderatorene får mye å gjøre.

For meg som bruker "gå til sist leste"-funksjonen, vil vel dette si at jeg vil gå glipp av evt forandringer i innlegg jeg har lest før? Det er ikke veldig interessant for meg å scrolle meg gjennom f.eks 40 innlegg jeg har lest før.. Eller gjelder dette bare for innlegg som kommer rett etterhverandre kanskje? ;)

Jeg skjønner ikke helt denne regelen heller:

§1.3

Tegnsetting, bruk av store bokstaver og språk skal være innenfor rimelighetens grenser. Mer enn 2 utropstegn, spørsmålstegn etc. etter hverandre, mer enn 5 smilefjes (smilies) i et innlegg, bruk av mye store bokstaver uten grunn, samt bruk av SMS-språk og utstrakt bruk av forkortelser fører til at posten slettes umiddelbart.

Altså, jeg skjønner hvorfor man ikke skal bruke overdrevent mange smilefjes, men det er en liten forskjell på 5 smilefjes i et innlegg på 20 tegn, og ett innlegg på 200 tegn, vel? Bruk dine smilies med omhu, liksom.. :rolleyes:

Denne er også litt artig:

§2.1

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmarsider, nettbutikker, oppdrettere osv. (f.eks. Canis og Pet Shop Girls). Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta.

Vil ikke det si at 90% av alle innlegg om treningsmetoder f.eks, er ulovlige? :wub: (Og bare for å ha presisert det, det var ment som en vits.. Jeg kan ikke se at det sto noe i reglene om at vitser ikke er lov?)

§1.9

Du blir holdt ansvarlig for alle innlegg du skriver. Alle innlegg er eid av Hundesonen.com og tilhørende nettverk for all fremtid. Hundesonen kan benytte dine innlegg slik de måtte ønske så lenge vi oppgir deg som opphavsmann bak innlegget.

Hmm.. Er ikke eieren ansvarlig for innleggene, sånn juridisk sett?

- Interessant med tanke på artikler dere har bedt om da, personlig ville jeg aldri gitt noen en artikkel jeg har skrevet, om jeg ikke får eie den selv.. Men det er kanskje skille på artikler og vanlige innlegg? :unsure: (sjekk, bare 5 smilies)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<klippet>

Enig i det både du og frisbee sier over her.

Hmm.. Er ikke eieren ansvarlig for innleggene, sånn juridisk sett?

- Interessant med tanke på artikler dere har bedt om da, personlig ville jeg aldri gitt noen en artikkel jeg har skrevet, om jeg ikke får eie den selv.. Men det er kanskje skille på artikler og vanlige innlegg? (sjekk, bare 5 smilies)

Akkurat dette stusser jeg også litt på, her føler jeg hundesonen skal ha både bukta og begge ender - de eier alt men er ansvarlig for ingenting? Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn og om det i det hele tatt er mulig å fraskrive seg alt ansvar for noe de selv eier. For å ta et eksempel: Om jeg skriver et innlegg på hundesonen som kan få juridiske følger, så i det jeg har postet det, så eier hundesonen det. Om da hundesonen, av uante grunner, ønsker at dette innlegget skal stå for all tid, så kan de sørge for det - de eier det jo. Men om jeg får pålegg om å fjerne det for å unngå rettsforfølgelse, så kan hundesonen hindre meg i å gjøre det, da de eier innlegget - det er jo allerede postet, men jeg er fremdeles juridisk ansvarlig? Har en sterk mistanke om at en advokat ville plukket denne regelen fra hverandre i en slik tenkt situasjon. Og for ordens skyld - jeg sier ikke at jeg TROR hundesonen ville hindret meg i å slette et slikt innlegg, men det at sonen har mulighet til det pga eierskap mener jeg har innvirkning på juridisk ansvar.

Et annet spørsmål - hva med bilder? Hvis noen poster et bilde her, gjelder samme regel der? At det er hundesonens eiendom? Isåfall kan sonen både selge bilder og poste dem andre steder så mye dem vil, noe som ville få ihvertfall meg til å tenke meg noen ganger om før jeg poster et bilde her inne. Hva sier åndsverksloven om sånt?

mvh

HeliX

EDIT: Har forøvrig heller ikke noe annet forum, eller andre skumle hensikter med å poste dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesonen har selvsagt et juridisk ansvar... derfor har vi moderatorer og regler som skal være med på overholde dette. Du eier selvsagt kopyright på artikkel og bilder... men gir oss bruksrett.

Som nevnt over, så tror jeg dere feiltolker og helst tolker i mest negativ retning som overhode mulig... vi tar på oss vår del av ansvaret... dere må ta deres del av ansvaret for det dere skriver. Vi har ingen kopirett... kun bruksrett i sammenheng med hundesonen.no... Hvis du poster noe som bryter mot norsk lov, så har vi et juridisk og sosialt ansvar for å fjerne dette. Derfor har vi som sagt regler og moderatorer.

Vi påberoper oss ingen Copyright... kun bruksrett på hundesonen og i hundesonensammenheng... mulig dette er dårlig forklart. Regelen er også laget for at ikke folk skal kunne begynne å slette en amsse poster, noe som vil gjøre forumet ubrukelig for andre brukere, samt umulig å drive.

Takker også deg for gode tilbakemeldinger, håper jeg har forklart meg utfyllende og tilfredstillende nok... Fortsett gjerne og gi oss respons på det vi gjør!

Først, for å erte litt; Om jeg hadde gjort som deg - og postet svar til forskjellige innlegg i to separate innlegg, så hadde jeg blitt maset på av moderatorer om dobbeltpost. :icon_redface:

Dernest: Det er ikke snakk om å "tolke i negativ retning", du må gjerne tro det om det behager deg, men når det står i reglene at "Hundesonen kan benytte dine innlegg slik de måtte ønske så lenge vi oppgir deg som opphavsmann bak innlegget" - så står det ingenting om noen slags begrensning i at dette kun gjelder bruksrett på hundesonen. Sålenge det ikke står det, og dere skriver at hundesonen kan benytte innleggene - og eier dem, så vil dere stå fritt til å omså lage avis av dem. (Uten at jeg tror det ville solgt da, hehe)

Edit: Forresten, når du skriver at vi "helst tolker i mest negativ retning som overhode mulig", så synes jeg faktisk du er en smule negativ selv. Jeg postet mitt innlegg fordi jeg stusset over nettopp disse reglene, ikke for å være negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjemt oss bak noe... forklar gjerne nærmere hva du mener med det...

Du skrev tidligere:

Tror det er på tide med en liten oppklaring her...

For det første så er trådstarter eier av en konkurerende hundeforum. Forumet hans er nystartet, så han har reklamert heftig på alle norske dyresider, inklusivt her på Hundesonen. Vi har ved to anledninger gitt beskjed om at dette er noe vi ikke ønsker. Dette har vedkommende problemer med å ta til seg og etterfølge, så istedenfor å reklamere, så kommer han hit å starter en tråd ene og alene for å skape uro

Og på dwette skjønte jeg det som om du mente at denne tråden vr startet kun for å lage uro?

Det er svart på dette tidligere også... Minnelunden skal ut av forumet... og da vil ikke alle de postene komme med uansett... det er også blitt pekt på andre årsaker om hvorfor det er slik...

Skumelt? Nei, det er det absolutt ikke... unødvendig? ja... Kan ikke skjønne hvorfor det er så vanskelig å editere siste tråd?

Vet ikke om det er så vanskelig, men når de to innlkeggende ikke er skrevet på samme tidspunkt, men er oppdatering fra senere på dagen, blir det liksom ikke naturlig.

Hadde man lest og fulgt reglene.. så hadde de ikke hatt så mye å gjøre... reglene er ikke vanskelige... og vi har ikke spsiellt mange i forhold til andre forum.

Merkelig at bilder innenfor reglene er blitt slettet... har vanskelig for å tro at dette har skjedd flere ganger uten at vi har fått tilbakemeldinger.

joda tilbakemelidinger om dette har dere fått. jeg skrev det også i en tråd som lå her inne, der satt jeg inn ett av bildene en gang til og spurte hvorfor det bildet ikke var innenfor reglene, og fikk da til svar at det var faktisk innenfor reglene likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvordan dere vrir og vender på det, så må dere jo skjønne at noen av reglene bare blir for dumme! ellers ville jo ikke så mange klagd på dem!

bortsett fra noen av reglene så syns dette er et veldig ålreit forum altså! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan vi ikke liste opp alle reglene og forklare dem som noen ber om her. Det vil være for tidkrevende. Venter fortsatt på eksempler på hvilken regler som er overflødige jeg..

Hadde tenkt å sette meg på hendene, men siden du spør så pent :)

Som jeg nevnte tidligere, regelen om dobbeltpost er unødvendig. Ofte blir det veldig rotete å svare tre forskjellige i ett og samme innlegg, med quote fra tre forskjellige. I tillegg, som PIP sa når jeg arresterte ham i dobbeltpost lengre opp i tråden, han sa det ikke gikk ann å svare alle han skulle svare i ett innlegg. Om det var fordi innlegget ble for langt eller om det var for mange quote's vet jeg ikke (regnet med det gikk på totallengde), men uansett vil ofte en dobbeltpost være mye mer ryddig en tre-fire forskjellige quotes i ett og samme innlegg.... I mine øyne ihvertfall.

§2.2 mener jeg også er unødvendig - fordi mesteparten av den er likevel fanget opp i §2.1 - personangrep og sjikane.

§6.3 mener jeg også er unødvendig. Om man får en krass kommentar av en moderator i en tråd, så bør man ha muligheten til å legge inn ett svar. Om det skulle gå mot at det hele utvikler seg til en diskusjon i tråden, vil moderator uansett ha muligheten til å bestemme at "dette tar vi på pm" - for det er uansett stadfestet i §§6.1 og 6.2 at man skal rette seg etter moderators beskjeder eller advarsler.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se :) Endelig litt konstruktiv kritikk.

Du mener regelen mot dobbeltpost er unødvendig, enig med deg på en måte. Jeg mener man kan bruke skjønn når man poster dobbelt. Noen steder passer det seg, noen steder blir det kun dumt og man kan redigere, svare flere på engang istedet. Muligens en omskriving av regel.

Regel 2.2 er til for at folk foreksempel ikke skal rette på folks skrivefeil ol. Denne blir ikke helt fanget opp i 2.1 mener jeg. Uansett er ikke dette en unødvendig regel.

6.3 mener jeg er viktig også, slik at et innlegg ikke sporer av pga "krangel" med moderator. Isteden kan man jo bare ta kontakt med mod på pm med engang.

Men som sagt, den første kan kanskje skrives om. Takk for tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se :) Endelig litt konstruktiv kritikk.

Du mener regelen mot dobbeltpost er unødvendig, enig med deg på en måte. Jeg mener man kan bruke skjønn når man poster dobbelt. Noen steder passer det seg, noen steder blir det kun dumt og man kan redigere, svare flere på engang istedet. Muligens en omskriving av regel.

Regel 2.2 er til for at folk foreksempel ikke skal rette på folks skrivefeil ol. Denne blir ikke helt fanget opp i 2.1 mener jeg. Uansett er ikke dette en unødvendig regel.

6.3 mener jeg er viktig også, slik at et innlegg ikke sporer av pga "krangel" med moderator. Isteden kan man jo bare ta kontakt med mod på pm med engang.

Men som sagt, den første kan kanskje skrives om. Takk for tilbakemelding:)

Skulle bare mangle at du får tilbakemelding når du spør så direkte. ;)

Skulle bare si at både dette med skjønn om dobbeltpost, regel 2.2 i forhold til skrivefeil, og regel 6.3 i situasjoner som ligner på "krangel" med moderator ville alle blitt fanget opp av en slags "folkeskikk-regel", og ville uansett kunne blitt slått ned på av moderatorer. Jeg er litt for kardemommeby-lovene på nettet, så lenge du er snill og grei osv - og det har stort sett fungert på de forum jeg har brukt til nå. Dette fordrer selvsagt at dere stoler på deres moderatorer, og deres evne til å bruke skjønn - men det tror jeg kunne fungert godt på et såpass "harmonisk" og vennligsinnet forum som hundesonen.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se :) Endelig litt konstruktiv kritikk.

Du mener regelen mot dobbeltpost er unødvendig, enig med deg på en måte. Jeg mener man kan bruke skjønn når man poster dobbelt. Noen steder passer det seg, noen steder blir det kun dumt og man kan redigere, svare flere på engang istedet. Muligens en omskriving av regel.

Regel 2.2 er til for at folk foreksempel ikke skal rette på folks skrivefeil ol. Denne blir ikke helt fanget opp i 2.1 mener jeg. Uansett er ikke dette en unødvendig regel.

6.3 mener jeg er viktig også, slik at et innlegg ikke sporer av pga "krangel" med moderator. Isteden kan man jo bare ta kontakt med mod på pm med engang.

Vel, jeg mener nå at moderator bør ta kontakt med personen det gjelder. Hvis jeg f.eks har krevet en dårlig overskrift bør en moderator ta kontakt med meg på PM for og fortelle dette, IKKE si det i tråden.. Der mener jeg reglen er enveiskjørt. Ellers er jeg helt enig i at slike OT ting ikke har så mye i en diskusjon og gjøre, så har jeg sagt det. ;) Skriver moderator i tråden mener jeg man bør ha lov til og svare denne. Ellers kan moderator skrive en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg mener nå at moderator bør ta kontakt med personen det gjelder. Hvis jeg f.eks har krevet en dårlig overskrift bør en moderator ta kontakt med meg på PM for og fortelle dette, IKKE si det i tråden.. Der mener jeg reglen er enveiskjørt. Ellers er jeg helt enig i at slike OT ting ikke har så mye i en diskusjon og gjøre, så har jeg sagt det. ;) Skriver moderator i tråden mener jeg man bør ha lov til og svare denne. Ellers kan moderator skrive en PM.

Grunnen til at feks dette med dårlig topic taes opp i tråder er at det har en preventiv effekt; andre brukere ser at dette var en dårlig emnebeskrivelse og har det (forhåpentligvis) i bakhodet når de lager sine emnebeskrivelser senere :) Såklart man har lov å svare moderatorer, men da gjør man det pm for å unngå ytterligere rot i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg mener nå at moderator bør ta kontakt med personen det gjelder. Hvis jeg f.eks har krevet en dårlig overskrift bør en moderator ta kontakt med meg på PM for og fortelle dette, IKKE si det i tråden.. Der mener jeg reglen er enveiskjørt. Ellers er jeg helt enig i at slike OT ting ikke har så mye i en diskusjon og gjøre, så har jeg sagt det. :) Skriver moderator i tråden mener jeg man bør ha lov til og svare denne. Ellers kan moderator skrive en PM.

Det er jeg helt enig i.Om en bruker får tilsnakk offentlig i en tråd, burde man også få lov til svare der om man vil. Den regelen burde etter min mening gå begge veier (eller ingen). Tenker da også på andre ting enn dårlig topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at feks dette med dårlig topic taes opp i tråder er at det har en preventiv effekt; andre brukere ser at dette var en dårlig emnebeskrivelse og har det (forhåpentligvis) i bakhodet når de lager sine emnebeskrivelser senere :) Såklart man har lov å svare moderatorer, men da gjør man det pm for å unngå ytterligere rot i tråden.

Jeg skjønner tanken bak, men tror ofte slikt får en uønsket bi-effekt. Pga at dette er et skriftlig forum, og som i alle skriftlige forum (både mail, sms, nettdiskusjoner osv) så mister man endel av kommunikasjonen pga mangelen av toneleie, kroppspråk, etc. Derfor kan fort ting oppfattes anderledes enn de opprinnelig er ment, og man kan tro at moderatoren hakker på deg eller er krass - uten at det var moderators mening i det hele tatt. Ihvertfall hvis det i utgangspunket er en litt opphetet diskusjon, og det kan fort bli endel bråk rundt det. Jeg og du vet jo godt hvor fort det er å missforstå hverandre i en tråd ( ;) ), så jeg tror egentlig det ofte hadde vært formålstjenelig å gjøre rettingen i tråden, men sende beskjed på pm istedet for å legge inn ett innlegg om det i tråden - rett og slett fordi eventuelle missforståelser blir ryddet opp i på pm kjapt og greit uten å forstyrre den reelle diskusjonen i tråden. Just my five cents...

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<klippet>

Hvis man ser på antall aktive brukere, så er det svært få som klager på reglene, eller andre ting... fMen er noen som har en tendens til å klage mer enn andre... At det er MANGE som klager? Nei, absolutt ikke. Men vi tar det selvsagt til oss og vurderer fortløpende om vi skal endre på noe.

Ellers så har vel Espen og Vipsen svart på det meste som har blitt tatt opp? Og hvis det med å få advarselen i tråden er noe som er plagsomt og oppfattes som "offentlig gapestokk", så skal vi vurdere å legge om praksisen slik at alle henvendelser skjer via PM.

Ellers så få alle ha en fortreffelig torsdag! :)

Noen har en tendens til å klage mer enn andre, mens andre omtaler tilbakemeldinger som klager ;)

Ville bare presisere at jeg synes Hundesonen er et meget godt forum som jeg generelt sett trives godt på, men alle kan ha meninger om mulige forbedringer - og jeg synes nettopp forumet "tilbakemeldinger" er en god plass å plasere slike meldinger, eller tilbakemeldinger som det også kalles...

Du vet, når man roper i skogen får man kongler i kjeften. :P

Du får ha en fortreffelig torsdag du også - jeg må finne sengen, skal jo snart opp!

Mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker gjør feil... inkludert deg regner jeg med. At en moderator har feilvurdert eller tatt en forhastet beslutning er noe som skjer og kommer til å skje. Men det du henviser til er ett eksempel... ikke flere som du først henviste til.

Jeg setter ikke pris på at du sier jeg lyver. Faktisk ble flere av mine bilder slettet. De var lastet opp i photobucket på samme måte derfor så jeg ingen grunn til å legge ut alle bildene med spørsmål om hvorfor de hadde blitt slettet, da jeg regnet med det ville være samme grunn for dem. Ja, alle kan gjøre feil. Så klart. Og det er helt OK. men når det er spørsmål rundt reglene og jeg nevner dette med bilder og forklarer hvorfor det forvirrer meg , så bør du virkelig ikke si at jeg ikke snakker sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..det er vel brukerene som gjør et forum og ikke admin og moderatorer? Så hva med å la brukerene stemme inn reglene?Å ha en slags poll eller spørreundersøkelse? Det er tydligvis endel misnøye og selv om ikke jeg har følt meg plaget av reglene så har jeg forståelse for at noen synes det blir litt mye.Det er uansett vanskelig å vite hvor mange som er misfornøyde med reglene når det ikke er lov å svare "enig", veldig mange avstår heller fra å svare når det må begrunnes.Man føler det er liten vist å bare omformulere det innlegget man er enig i som en "begrunnelse" (klønete forklart)

Og helt ærlig så synes jeg det er utidig av en admin å omtale enkelte brukere som klagete, uansett hvordan man vrir og vrenger på formuleringene så var det vel det som ble sagt? At de sammme spørsmålene kommer opp om og om igjenn burde vel være en tankevekker mer enn et irritasjonsmoment som enkelte tydligvis synes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..det er vel brukerene som gjør et forum og ikke admin og moderatorer? Så hva med å la brukerene stemme inn reglene?Å ha en slags poll eller spørreundersøkelse? Det er tydligvis endel misnøye og selv om ikke jeg har følt meg plaget av reglene så har jeg forståelse for at noen synes det blir litt mye.Det er uansett vanskelig å vite hvor mange som er misfornøyde med reglene når det ikke er lov å svare "enig", veldig mange avstår heller fra å svare når det må begrunnes.Man føler det er liten vist å bare omformulere det innlegget man er enig i som en "begrunnelse" (klønete forklart)

Og helt ærlig så synes jeg det er utidig av en admin å omtale enkelte brukere som klagete, uansett hvordan man vrir og vrenger på formuleringene så var det vel det som ble sagt? At de sammme spørsmålene kommer opp om og om igjenn burde vel være en tankevekker mer enn et irritasjonsmoment som enkelte tydligvis synes..

Nå har jeg fulgt med denne diskusjonen hele tiden, og er enig med Loke! For det må jo være en tankevekker at dette er et emne som går igjen og igjen? Og det er vel ikke hensikt å ha et forum så til slutt bare består av admin, moderatorer og en hel haug med regler...?

For er ikke meningen at alle på et forum skal føle seg vel med det? (dette var et dypt hjertesukk fra ei som nesten har gitt opp det å klare å følge retningslinjene her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...