Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du hund?

dalmatiner

88 stemmer

1. 1.

• Nei
      3
    • har hatt
      1
    • skal få
      5
    • vil ikke ha!
      1
    • Ja selfølgelig!
      78

Recommended Posts

Skrevet

Alle her inne har ikke hund nei, men mesteparten har det. de som evt ikke har det venter valp eller har planer om å skaffe hund. veldig mange av dem hverttfall :icon_redface:

Skrevet

Nei, jeg har dessverre ikke det. Har aldri hatt hund heller. Men jeg har passet andres hunder siden jeg var omtrent 5 år gammel. Alt i alt har jeg vel passet rundt 20 forskjellige hunder, hihi.

"Vil ikke ha" er vel det samme som "nei"?

:icon_redface:

Nei, det er vel ikke det? "Nei" er nei, men man vil kanskje ha en vakker dag. "Vil ikke ha" betyr at man absolutt ikke har noen planer om å noen gang skaffe seg hund. Sånn tolket jeg det, i hvert fall :o

Skrevet

Har hund jeg, men da jeg trykket på det, kom det at jeg allerede hadde stemt. Hadde ikke det da, men. Har hatt hund i maaaange år, jeg. Aldri jobbet så masse med hundene før vi fikk disse tollerdamene. Det mest krevende og morsomme jeg har vært med på!! (Og innimellom bare :icon_redface:, noen ganger ganske :o , men aller aller mest bare :P:P)

Skrevet

Jeg har 2.

Eller den ene er min og den andre passer familien for bestemoren min som er syk, men hun er på en måte vår nå da.

Skrevet

*Nei* har ikke hund!

Men jeg er fast innstillt på å ha en hund(eller flere :icon_redface:) i fremtiden :o

Stemmen falt på *Skal få*, men jeg skal vel mest sannsynlig ikke få, jeg må jo kjøpe.. men nå er jeg kanskje litt vrang :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...