Gå til innhold
Hundesonen.no

Kikkiathys Faithful Ruby

Toya

Recommended Posts

Skrevet

I dag har vi som dere kanskje har fått med dere hentet hjem Ruby snuppa våres, skal legge link til hjemmesiden min når jeg har fått lagt ut noen bilder av henne :lol:

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

takk :lol:

får vel legge ut ett par bilder av snuppa da :D

Det første snuppelura gjorde da hu kom inn i stua, var å slenge seg over toyas bein

S4022385.jpg

posere litt

S4022402.jpg

ligge rett ut og slappe av... noe som har blitt gjort mye i dag:)

S4022401.jpg

posere litt til :P

S4022410.jpg

en nydelig voffe vi har fått oss :D???;)

Skrevet

toya tar det utrolig bra :lol:

ista lå de snute mot snute... og jeg fikk IKKE bilde ...

typisk ikke sant?

toya har bjeffet på henne en gang i dag, men da skulle rampe jenta yppe, og ta fra toya pinnen hennes, og da boffa toya litt, men ellers er jeg kjempe fornøyd :D

Skrevet

Åååå gratulerer! Jeg var så sikker på at det var 7 mai du skulle hente henne jeg :lol:

Kjempepen lita jente. Bra at det går fint med Toya og Ruby sammen. Flott! :D:P

Skrevet

takk takk alle sammen :icon_redface:

syntes at hun er kjempe skjønn selv jeg... nesten til å spise opp :o

skal legge ut ett bilde av henne og søsteren og ett av bare henne her etter på, syntes min er skjønnest :P

Skrevet

kommer kommer, har vært på tissetur i hagen skjønner du :icon_redface:

hehe...

da legger jeg ut to av frida og ruby

og ett av ruby

FridaogRubyI.jpg

FridaogRubyII.jpg

Ruby.jpg

skjønn??:o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...